Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

funride schreef: zo 29 december 2019, 15:41
Jurf schreef: zo 29 december 2019, 15:33 Aan de positieve kant: er is dus duidelijk aanwas, en als je ze het rustig uitlegt dat het niet de meest handige plek is, dan komt het allemaal goed :)
Is vaak ook nog de generatie die over ATB spreekt
Vanochtend was er een toertocht OID, er stonden langs het parcours verschillende bordjes “volg ATB route”.

Blasphemy.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

KILROY schreef: zo 29 december 2019, 19:57
funride schreef: zo 29 december 2019, 15:41

Is vaak ook nog de generatie die over ATB spreekt
Vanochtend was er een toertocht OID, er stonden langs het parcours verschillende bordjes “volg ATB route”.

Blasphemy.
Met "dank" aan le Champion ........ :-{
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

yo-eddy schreef: zo 29 december 2019, 20:23
KILROY schreef: zo 29 december 2019, 19:57

Vanochtend was er een toertocht OID, er stonden langs het parcours verschillende bordjes “volg ATB route”.

Blasphemy.
Met "dank" aan le Champion ........ :-{
En weg al het werk van gister😂
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

KILROY schreef: zo 29 december 2019, 19:57
funride schreef: zo 29 december 2019, 15:41

Is vaak ook nog de generatie die over ATB spreekt
Vanochtend was er een toertocht OID, er stonden langs het parcours verschillende bordjes “volg ATB route”.

Blasphemy.
Die staan er al paar weken. Vergeten weg te halen....

Wie heeft de nieuwe Kuil al gereden? Afdaling + kombocht?
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Gisteren 4x nok af, waarvan 3 keer de kuil (1 x Halfords vanwege filevorming rode optie door BWR's..).
Hij ligt er er super bij, al bezorgt de kleine drop halverwege nog steeds buikpijn. Ongeveer 2 jaar geleden bleek deze net te diep om te rollen, heeft me een schouderbreuk & luxatie opgeleverd.

De drops na de zigzag en vlak voor de Blink pak ik snel en met plezier, maar die miniscule in de kuil (met z'n 5 centimeter) blijft billenkijpen.
De bocht ook niet met veel potentieel kunnen pakken, gezien mijn tempo (terwijl ik met 40 minuten rondje op de andere stukken toch aardig meekom). Als die drop wel weer groter wordt door slijtage, hoe pakken jullie hem dan? Want je gewicht is al ver naar achter door de steile afdaling, dus liften voor de drop kan eigenlijk al niet meer. Of zie ik dat verkeerd?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

KILROY schreef: ma 30 december 2019, 11:42 Gisteren 4x nok af, waarvan 3 keer de kuil (1 x Halfords vanwege filevorming rode optie door BWR's..).
Hij ligt er er super bij, al bezorgt de kleine drop halverwege nog steeds buikpijn. Ongeveer 2 jaar geleden bleek deze net te diep om te rollen, heeft me een schouderbreuk & luxatie opgeleverd.

De drops na de zigzag en vlak voor de Blink pak ik snel en met plezier, maar die miniscule in de kuil (met z'n 5 centimeter) blijft billenkijpen.
De bocht ook niet met veel potentieel kunnen pakken, gezien mijn tempo (terwijl ik met 40 minuten rondje op de andere stukken toch aardig meekom). Als die drop wel weer groter wordt door slijtage, hoe pakken jullie hem dan? Want je gewicht is al ver naar achter door de steile afdaling, dus liften voor de drop kan eigenlijk al niet meer. Of zie ik dat verkeerd?
Snelheid is je vriend, eerste deel kun je best nog centraal boven je fiets zitten, fiets bij drop iets onder je vandaan duwen, dan land je 3 meter verder ..... dan pas remmen dan kun je de nieuwe kuip prima rollen .... (hoger insturen dan het huidige spoor aangeeft!)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

KILROY schreef: ma 30 december 2019, 11:42 Gisteren 4x nok af, waarvan 3 keer de kuil (1 x Halfords vanwege filevorming rode optie door BWR's..).
Hij ligt er er super bij, al bezorgt de kleine drop halverwege nog steeds buikpijn. Ongeveer 2 jaar geleden bleek deze net te diep om te rollen, heeft me een schouderbreuk & luxatie opgeleverd.

De drops na de zigzag en vlak voor de Blink pak ik snel en met plezier, maar die miniscule in de kuil (met z'n 5 centimeter) blijft billenkijpen.
De bocht ook niet met veel potentieel kunnen pakken, gezien mijn tempo (terwijl ik met 40 minuten rondje op de andere stukken toch aardig meekom). Als die drop wel weer groter wordt door slijtage, hoe pakken jullie hem dan? Want je gewicht is al ver naar achter door de steile afdaling, dus liften voor de drop kan eigenlijk al niet meer. Of zie ik dat verkeerd?
Ik heb de nieuwe drop in de kuil nog niet gereden, maar als ik het zo lees zit je wellicht té ver naar achteren met je armen teveel gestrekt. Dan zet je jezelf op slot en heb je geen ruimte om te corrigeren.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Tip die ik ooit kreeg van Max. Laat je remmen los op vlak voor de drop. Je wordt dan als ware van de drop gelanceerd.
◼︎ Go round the outside.
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

KILROY schreef: ma 30 december 2019, 11:42 Gisteren 4x nok af, waarvan 3 keer de kuil (1 x Halfords vanwege filevorming rode optie door BWR's..).
Hij ligt er er super bij, al bezorgt de kleine drop halverwege nog steeds buikpijn. Ongeveer 2 jaar geleden bleek deze net te diep om te rollen, heeft me een schouderbreuk & luxatie opgeleverd.

De drops na de zigzag en vlak voor de Blink pak ik snel en met plezier, maar die miniscule in de kuil (met z'n 5 centimeter) blijft billenkijpen.
De bocht ook niet met veel potentieel kunnen pakken, gezien mijn tempo (terwijl ik met 40 minuten rondje op de andere stukken toch aardig meekom). Als die drop wel weer groter wordt door slijtage, hoe pakken jullie hem dan? Want je gewicht is al ver naar achter door de steile afdaling, dus liften voor de drop kan eigenlijk al niet meer. Of zie ik dat verkeerd?
Klinkt als de bekende mindfuck..stevige blessure gehad op die plek en dat krijg je niet uit je hoofd en bevries je. Ik heb dat met de rockgarden in winterberg na een stevige crash met nogal wat gevolg. De rest rij ik lachend maar op die specifieke plek blokkeert alles . Ik heb het maar geaccepteerd haha
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Drop in de kuil?
Heb hem zaterdag nog gereden maar is me niet echt opgevallen.
Spring hem bovenin net na de splitsing wel altijd in waardoor je de kuil invalt.
Bedoelen jullie dit?

Wat al scheelt als je in de afdaling niet naar achter hangt maar borst naar stuur brengt, zo heb je altijd nog de ruimte om je stuur naar voren de duwen. (Winkelwagen weg duwen)
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Precies wat Funride zegt:

De winkelwagen truc werkt altijd erg goed met dit soort drops. Goed de vaart erin houden en weer bijna "overdreven" door je benen zakken om de klap op te vangen.

Wat al scheelt als je in de afdaling niet naar achter hangt maar borst naar stuur brengt, zo heb je altijd nog de ruimte om je stuur naar voren de duwen. (Winkelwagen weg duwen)

En een keer lopend kijken hoe het nou echt is werkt ook goed. Zie je dat het best meevalt.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Live verslag. J*zus gist us de drop is al weer naar z’n moer geremd. Mensen die ‘m dan naast het matje gaan nemen. Dat is nog linker, want zacht en niet verstevigd. (Nu dicht gelegd) En mensen snijden de kombocht te laag aan. (Beetje in gekleurd met blad) En terwijl ik dit typ trek er één een slipspoor van boven tot onder.... :~ (Neem dan de groene lijn)
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Oké, goed om te weten bij mijn eerst volgende rondje. Eerst even de fiets tegen de picknicktafel voordat ik de "nieuwe" afdaling met kuil neem.
v_schultinge

Misschien een webcam :D :lol: ?
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ja een webcam met terugkijk functie. Dan kunnen wij ons zelf als beste stuurlui ook beoordelen. :lol:
Plaats reactie