Jurf schreef: ↑zo 29 december 2019, 15:33
Aan de positieve kant: er is dus duidelijk aanwas, en als je ze het rustig uitlegt dat het niet de meest handige plek is, dan komt het allemaal goed
Is vaak ook nog de generatie die over ATB spreekt
Vanochtend was er een toertocht OID, er stonden langs het parcours verschillende bordjes “volg ATB route”.
Gisteren 4x nok af, waarvan 3 keer de kuil (1 x Halfords vanwege filevorming rode optie door BWR's..).
Hij ligt er er super bij, al bezorgt de kleine drop halverwege nog steeds buikpijn. Ongeveer 2 jaar geleden bleek deze net te diep om te rollen, heeft me een schouderbreuk & luxatie opgeleverd.
De drops na de zigzag en vlak voor de Blink pak ik snel en met plezier, maar die miniscule in de kuil (met z'n 5 centimeter) blijft billenkijpen.
De bocht ook niet met veel potentieel kunnen pakken, gezien mijn tempo (terwijl ik met 40 minuten rondje op de andere stukken toch aardig meekom). Als die drop wel weer groter wordt door slijtage, hoe pakken jullie hem dan? Want je gewicht is al ver naar achter door de steile afdaling, dus liften voor de drop kan eigenlijk al niet meer. Of zie ik dat verkeerd?
KILROY schreef: ↑ma 30 december 2019, 11:42
Gisteren 4x nok af, waarvan 3 keer de kuil (1 x Halfords vanwege filevorming rode optie door BWR's..).
Hij ligt er er super bij, al bezorgt de kleine drop halverwege nog steeds buikpijn. Ongeveer 2 jaar geleden bleek deze net te diep om te rollen, heeft me een schouderbreuk & luxatie opgeleverd.
De drops na de zigzag en vlak voor de Blink pak ik snel en met plezier, maar die miniscule in de kuil (met z'n 5 centimeter) blijft billenkijpen.
De bocht ook niet met veel potentieel kunnen pakken, gezien mijn tempo (terwijl ik met 40 minuten rondje op de andere stukken toch aardig meekom). Als die drop wel weer groter wordt door slijtage, hoe pakken jullie hem dan? Want je gewicht is al ver naar achter door de steile afdaling, dus liften voor de drop kan eigenlijk al niet meer. Of zie ik dat verkeerd?
Snelheid is je vriend, eerste deel kun je best nog centraal boven je fiets zitten, fiets bij drop iets onder je vandaan duwen, dan land je 3 meter verder ..... dan pas remmen dan kun je de nieuwe kuip prima rollen .... (hoger insturen dan het huidige spoor aangeeft!)
KILROY schreef: ↑ma 30 december 2019, 11:42
Gisteren 4x nok af, waarvan 3 keer de kuil (1 x Halfords vanwege filevorming rode optie door BWR's..).
Hij ligt er er super bij, al bezorgt de kleine drop halverwege nog steeds buikpijn. Ongeveer 2 jaar geleden bleek deze net te diep om te rollen, heeft me een schouderbreuk & luxatie opgeleverd.
De drops na de zigzag en vlak voor de Blink pak ik snel en met plezier, maar die miniscule in de kuil (met z'n 5 centimeter) blijft billenkijpen.
De bocht ook niet met veel potentieel kunnen pakken, gezien mijn tempo (terwijl ik met 40 minuten rondje op de andere stukken toch aardig meekom). Als die drop wel weer groter wordt door slijtage, hoe pakken jullie hem dan? Want je gewicht is al ver naar achter door de steile afdaling, dus liften voor de drop kan eigenlijk al niet meer. Of zie ik dat verkeerd?
Ik heb de nieuwe drop in de kuil nog niet gereden, maar als ik het zo lees zit je wellicht té ver naar achteren met je armen teveel gestrekt. Dan zet je jezelf op slot en heb je geen ruimte om te corrigeren.
KILROY schreef: ↑ma 30 december 2019, 11:42
Gisteren 4x nok af, waarvan 3 keer de kuil (1 x Halfords vanwege filevorming rode optie door BWR's..).
Hij ligt er er super bij, al bezorgt de kleine drop halverwege nog steeds buikpijn. Ongeveer 2 jaar geleden bleek deze net te diep om te rollen, heeft me een schouderbreuk & luxatie opgeleverd.
De drops na de zigzag en vlak voor de Blink pak ik snel en met plezier, maar die miniscule in de kuil (met z'n 5 centimeter) blijft billenkijpen.
De bocht ook niet met veel potentieel kunnen pakken, gezien mijn tempo (terwijl ik met 40 minuten rondje op de andere stukken toch aardig meekom). Als die drop wel weer groter wordt door slijtage, hoe pakken jullie hem dan? Want je gewicht is al ver naar achter door de steile afdaling, dus liften voor de drop kan eigenlijk al niet meer. Of zie ik dat verkeerd?
Klinkt als de bekende mindfuck..stevige blessure gehad op die plek en dat krijg je niet uit je hoofd en bevries je. Ik heb dat met de rockgarden in winterberg na een stevige crash met nogal wat gevolg. De rest rij ik lachend maar op die specifieke plek blokkeert alles . Ik heb het maar geaccepteerd haha
Drop in de kuil?
Heb hem zaterdag nog gereden maar is me niet echt opgevallen.
Spring hem bovenin net na de splitsing wel altijd in waardoor je de kuil invalt.
Bedoelen jullie dit?
Wat al scheelt als je in de afdaling niet naar achter hangt maar borst naar stuur brengt, zo heb je altijd nog de ruimte om je stuur naar voren de duwen. (Winkelwagen weg duwen)
De winkelwagen truc werkt altijd erg goed met dit soort drops. Goed de vaart erin houden en weer bijna "overdreven" door je benen zakken om de klap op te vangen.
Wat al scheelt als je in de afdaling niet naar achter hangt maar borst naar stuur brengt, zo heb je altijd nog de ruimte om je stuur naar voren de duwen. (Winkelwagen weg duwen)
En een keer lopend kijken hoe het nou echt is werkt ook goed. Zie je dat het best meevalt.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Live verslag. J*zus gist us de drop is al weer naar z’n moer geremd. Mensen die ‘m dan naast het matje gaan nemen. Dat is nog linker, want zacht en niet verstevigd. (Nu dicht gelegd) En mensen snijden de kombocht te laag aan. (Beetje in gekleurd met blad) En terwijl ik dit typ trek er één een slipspoor van boven tot onder.... (Neem dan de groene lijn)