Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Tijgerhaai schreef: ma 30 december 2019, 16:23 Live verslag. J*zus gist us de drop is al weer naar z’n moer geremd. Mensen die ‘m dan naast het matje gaan nemen. Dat is nog linker, want zacht en niet verstevigd. (Nu dicht gelegd) En mensen snijden de kombocht te laag aan. (Beetje in gekleurd met blad) En terwijl ik dit typ trek er één een slipspoor van boven tot onder.... :~ (Neem dan de groene lijn)
Maar waar zit die drop dan, zaterdag nog gereden maar helemaal gemist denk ik, zit hij aan de zijkant?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

funride schreef: ma 30 december 2019, 17:34
Tijgerhaai schreef: ma 30 december 2019, 16:23 Live verslag. J*zus gist us de drop is al weer naar z’n moer geremd. Mensen die ‘m dan naast het matje gaan nemen. Dat is nog linker, want zacht en niet verstevigd. (Nu dicht gelegd) En mensen snijden de kombocht te laag aan. (Beetje in gekleurd met blad) En terwijl ik dit typ trek er één een slipspoor van boven tot onder.... :~ (Neem dan de groene lijn)
Maar waar zit die drop dan, zaterdag nog gereden maar helemaal gemist denk ik, zit hij aan de zijkant?
"drop" va 30cm ..... genoeg om met vaart een (hobbel) stuk van 3 meter niet aan te raken :-q . Is dus het stukje halverwege waar je vliegt als je hard genoeg gaat ....
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

funride schreef: ma 30 december 2019, 17:34 Maar waar zit die drop dan, zaterdag nog gereden maar helemaal gemist denk ik, zit hij aan de zijkant?
Met de juiste rijtechniek merk je dat ding ook niet op. Maar ik heb er net weer één voor zien remmen op het moment dat je moet gaan. Glijd dus weg, gaat half op z’n bek..... Ga eens er bij zitten op het bankje. Dan zie je snel genoeg waar. :winkie:

Er staat een bord groen/rood, misschien moeten wij een skill poortje maken. Terwijl ik terug omhoog liep om het laatste stuk de kuil in nog een keer te doen hoorde ik daar al twee praten dat het te moeilijk was...
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag 3 rondjes gereden en 3x de Kuil doorgegaan.
De eerste keer was een beetje schrikken, want het ligt er iets anders bij dan ik gewend was.

2e en 3e keer gingen beter, alleen dat stuur naar voren duwen lukt niet zoals ik wil want ik boor dan m'n voorwiel de grond in omdat het stukje zo steil is.
Laatste keer kreeg ik nog een tik van mn zadel mee, dropper is hier wel handig voor de mensen zonder skills als ik :-q

Overigens met de andere drops op het parcours totaal geen last, het is echt de steilte die het hem doet.
Ben nooit een fan geweest van steile afdalinkjes.

Iig, nog wat tips mee naar huis genomen van Tijgerhaai :-q
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Tijgerhaai schreef: ma 30 december 2019, 19:02
funride schreef: ma 30 december 2019, 17:34 Maar waar zit die drop dan, zaterdag nog gereden maar helemaal gemist denk ik, zit hij aan de zijkant?
Met de juiste rijtechniek merk je dat ding ook niet op. Maar ik heb er net weer één voor zien remmen op het moment dat je moet gaan. Glijd dus weg, gaat half op z’n bek..... Ga eens er bij zitten op het bankje. Dan zie je snel genoeg waar. :winkie:

Er staat een bord groen/rood, misschien moeten wij een skill poortje maken. Terwijl ik terug omhoog liep om het laatste stuk de kuil in nog een keer te doen hoorde ik daar al twee praten dat het te moeilijk was...

Een squirrel catcher/qualifier maken bij de splitsing zodat men bovenin al ziet dat links lastig is.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Rayb81 schreef: ma 30 december 2019, 19:14 Vandaag 3 rondjes gereden en 3x de Kuil doorgegaan.
De eerste keer was een beetje schrikken, want het ligt er iets anders bij dan ik gewend was.

2e en 3e keer gingen beter, alleen dat stuur naar voren duwen lukt niet zoals ik wil want ik boor dan m'n voorwiel de grond in omdat het stukje zo steil is.
Laatste keer kreeg ik nog een tik van mn zadel mee, dropper is hier wel handig voor de mensen zonder skills als ik :-q

Overigens met de andere drops op het parcours totaal geen last, het is echt de steilte die het hem doet.
Ben nooit een fan geweest van steile afdalinkjes.

Iig, nog wat tips mee naar huis genomen van Tijgerhaai :-q
Nou lijken de drop in Zig-zag afdaling van boomstronk en de drop van hoog>laag mij veel lastiger zonder dropper.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

funride schreef: ma 30 december 2019, 21:52
Tijgerhaai schreef: ma 30 december 2019, 19:02

Met de juiste rijtechniek merk je dat ding ook niet op. Maar ik heb er net weer één voor zien remmen op het moment dat je moet gaan. Glijd dus weg, gaat half op z’n bek..... Ga eens er bij zitten op het bankje. Dan zie je snel genoeg waar. :winkie:

Er staat een bord groen/rood, misschien moeten wij een skill poortje maken. Terwijl ik terug omhoog liep om het laatste stuk de kuil in nog een keer te doen hoorde ik daar al twee praten dat het te moeilijk was...

Een squirrel catcher/qualifier maken bij de splitsing zodat men bovenin al ziet dat links lastig is.
Dat is geen gek idee. Even zoeken naar de ruimte. Maar ik gooi 'm in de groep. :-q
◼︎ Go round the outside.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Het verleggen van de bocht was een lang gekoesterde wens, blij dat het gelukt is.
Die drop heeft er altijd al gezeten, nou ja het was meer een gat, wat je op snelheid dus niet aanraakte.
De drop is gewoon het gat gefixeerd. Gang is alles, links aanhouden en je drift/skuuuuurt zo die KOMbocht door :winkie: prachtig te zien dat de mensen die kunnen sturen gewoon weer omhoog liepen om em nog een keer te broap'n.
Dan weet je dat je goed zit.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nu de rest van het parcours nog :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tja die drop.... ik had zelf geen problemen met de oude afdaling en heb de nieuwe afdaling/drop nog niet genomen.

Het klinkt een beetje triest maar wellicht moet je er toch eens serieus bij nadenken of een dergelijke drop wel geschikt is op het parcours van Schoorl. Ik weet dat het hier vloeken in de kerk is....
Feit is dat deze drop behoorlijk wat onderhoud zal blijven vergen door verkeerde remtechnieken. Dat is een gegeven wat je niet zal veranderen. Daarbij komt dat er, zoals ik het hoor, behoorlijk wat extra valpartijen zullen ontstaan. (mogelijk met ernstig letsel) Zeker wanneer hij al na paar dagen is kapot gereden. Natuurlijk is het je eigen keuze om deze route te rijden maar toch.... De berichten die we hier plaatsen over het niveau van de gemiddelde MTBer zegt genoeg.

Ik ben voorstander van de drop, maar pleit voor een chickenrun naast de drop. Zo voorkom je een hoop ellende/ambulance ritjes en zal de drop minder snel kapot gereden worden en dus minder onderhoud vragen.

Ik heb dit op de Slik van GMA ook zo gemaakt en je ziet dat een groot deel toch gewoon het paadje naast de drop neemt.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Nog een chickenrun?
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Voor de mensen die hem onderschatten is er op het moment van afdalen geen weg terug meer...
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Nog een chicken run? Je hebt al de keuze groen of rood, 9 van de 10 die ik daar zie nemen sowieso de makkelijke weg dus een beetje uitdaging is niks mis mee!
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

chrisscross schreef: di 31 december 2019, 09:28 Voor de mensen die hem onderschatten is er op het moment van afdalen geen weg terug meer...
Oh, zeker, maar er staan al een paar waarschuwings bordjes aan het begin van de afdaling. En of je nog goed kan corrigeren in de afdaling betwijfel ik.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Even voor mijn begrip: is de kuil nu veel lastiger geworden dan eerst?
En er staat toch al een bordje met een rode pijl bovenaan de splitsing? Staat daar een waarschuwingstekst op eigenlijk?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie