Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bartsince1975 schreef: ma 30 december 2019, 00:18 Zaterdag Leersum en hoge ginkel gereden met Magic Mary voorop en bakken met grip gevonden. Als hij iets begon te zoeken gewoon nog iets harder die zijnoppen erin duwen en door. Overkill aan grip, maar dat is af en toe juist wel leuk. Er is wel duidelijk verschil tussen de stukken hard granulaat, droog met wat los grind of de bosgrond. In grind doet hij het een stukje minder goed waar hij zich in de bosgrond prima houdt.
Dat zou je inderdaad verwachten. En waarschijnlijk zullen er ook Magic Marry's zijn die het wel goed doen, maar die van mij is een drama. Nu reed ik wel in het achterwiel van Herman de biker (reed op 1 seconde van de snelste Strava tijd op dat segment op dat moment), dus de snelheid was aardig maximaal. Maar ook op andere secties gleed de band veel meer dan ik gewend was met mijn Michelin of Wolfpack, waar je mag verwachten dat een enduro/dh-gerichte band nog even dat beetje extra grip levert (met wat meer rolweerstand misschien).

Ligt in dit geval echt aan de inconsistente kwaliteit van Schwalbe als je het mij vraagt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Lars TB schreef: ma 30 december 2019, 00:40
bartsince1975 schreef: ma 30 december 2019, 00:18 Zaterdag Leersum en hoge ginkel gereden met Magic Mary voorop en bakken met grip gevonden. Als hij iets begon te zoeken gewoon nog iets harder die zijnoppen erin duwen en door. Overkill aan grip, maar dat is af en toe juist wel leuk. Er is wel duidelijk verschil tussen de stukken hard granulaat, droog met wat los grind of de bosgrond. In grind doet hij het een stukje minder goed waar hij zich in de bosgrond prima houdt.
Dat zou je inderdaad verwachten. En waarschijnlijk zullen er ook Magic Marry's zijn die het wel goed doen, maar die van mij is een drama. Nu reed ik wel in het achterwiel van Herman de biker (reed op 1 seconde van de snelste Strava tijd op dat segment op dat moment), dus de snelheid was aardig maximaal. Maar ook op andere secties gleed de band veel meer dan ik gewend was met mijn Michelin of Wolfpack, waar je mag verwachten dat een enduro/dh-gerichte band nog even dat beetje extra grip levert (met wat meer rolweerstand misschien).

Ligt in dit geval echt aan de inconsistente kwaliteit van Schwalbe als je het mij vraagt.
Dat zou kunnen en dan heb ik mazzel, het is mijn eerste Mary, dus kan nog niet vergelijken. En behalve de Rock Razor heb ik de laatste jaren ook geen Schwalbe meer gereden. Ook Wolfpack maar eens gaan proberen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik heb inderdaad ook nog Marry's uit een oudere serie, in 26". Die doen wel wat ik er van verwacht: mega-grip leveren.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Iemand een goeie tip voor vervangen van de bontrager xr2 comp? Of welke banden zijn vergelijkbaar met de bontrager xr2 comp.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Die Bontrager is in zijn segment een prima band. Dus je kunt hem weer kopen.

Verder Schwalbe Racing Ralph, Wolfpack Race, Vittoria Barzo en zo nog wel een paar.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lars TB schreef: ma 30 december 2019, 00:40
bartsince1975 schreef: ma 30 december 2019, 00:18 Zaterdag Leersum en hoge ginkel gereden met Magic Mary voorop en bakken met grip gevonden. Als hij iets begon te zoeken gewoon nog iets harder die zijnoppen erin duwen en door. Overkill aan grip, maar dat is af en toe juist wel leuk. Er is wel duidelijk verschil tussen de stukken hard granulaat, droog met wat los grind of de bosgrond. In grind doet hij het een stukje minder goed waar hij zich in de bosgrond prima houdt.
Dat zou je inderdaad verwachten. En waarschijnlijk zullen er ook Magic Marry's zijn die het wel goed doen, maar die van mij is een drama. Nu reed ik wel in het achterwiel van Herman de biker (reed op 1 seconde van de snelste Strava tijd op dat segment op dat moment), dus de snelheid was aardig maximaal. Maar ook op andere secties gleed de band veel meer dan ik gewend was met mijn Michelin of Wolfpack, waar je mag verwachten dat een enduro/dh-gerichte band nog even dat beetje extra grip levert (met wat meer rolweerstand misschien).

Ligt in dit geval echt aan de inconsistente kwaliteit van Schwalbe als je het mij vraagt.
Is de nieuwe MM* niet gewoon beter in losse/natte rommel dan hardpack? Gisteren in een nat en blubberig Aachen geweest en ik vond `m erg goed op de zompige bosgrond en natte wortels. Het enige "oh, fok"zoekmomentje was in de hardpack kombochten van het bikeparkje (beetje zelfde ondergrond als UHR, toevallig?)

*2.35 SS, Addix soft
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

TenZNL schreef: ma 30 december 2019, 23:52
Lars TB schreef: ma 30 december 2019, 00:40

Dat zou je inderdaad verwachten. En waarschijnlijk zullen er ook Magic Marry's zijn die het wel goed doen, maar die van mij is een drama. Nu reed ik wel in het achterwiel van Herman de biker (reed op 1 seconde van de snelste Strava tijd op dat segment op dat moment), dus de snelheid was aardig maximaal. Maar ook op andere secties gleed de band veel meer dan ik gewend was met mijn Michelin of Wolfpack, waar je mag verwachten dat een enduro/dh-gerichte band nog even dat beetje extra grip levert (met wat meer rolweerstand misschien).

Ligt in dit geval echt aan de inconsistente kwaliteit van Schwalbe als je het mij vraagt.
Is de nieuwe MM* niet gewoon beter in losse/natte rommel dan hardpack? Gisteren in een nat en blubberig Aachen geweest en ik vond `m erg goed op de zompige bosgrond en natte wortels. Het enige "oh, fok"zoekmomentje was in de hardpack kombochten van het bikeparkje (beetje zelfde ondergrond als UHR, toevallig?)

*2.35 SS, Addix soft
Zou kunnen, hier ook de Addix soft en dezelfde ervaring. En ik hoor vergelijkbaar van een collega, die rijdt de Ardennen trails rond Remouchamps ermee. Geen idee of je het kunt wijden aan wisselvallige productie, kan alleen mijn band beoordelen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

bijkerk0318 schreef: ma 30 december 2019, 22:43 Iemand een goeie tip voor vervangen van de bontrager xr2 comp? Of welke banden zijn vergelijkbaar met de bontrager xr2 comp.
Vittoria Barzo
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Is er hier misschien iemand onderweg op de Michelin Wild Enduro Front/Rear? Of ervaring ermee?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik moet extreem gelukkig zijn met m'n Magic Mary's of gewoon niet hard genoeg rijden, want afgezien van dat je een bikepark versie niet voorop moet leggen, heb ik eigenlijk nooit problemen met Magic Mary's (29" SG soft, 27.5" SG ultra soft) op hardpack bikepark tracks met kombochten.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

cheeta schreef: di 31 december 2019, 13:44 Ik moet extreem gelukkig zijn met m'n Magic Mary's of gewoon niet hard genoeg rijden, want afgezien van dat je een bikepark versie niet voorop moet leggen, heb ik eigenlijk nooit problemen met Magic Mary's (29" SG soft, 27.5" SG ultra soft) op hardpack bikepark tracks met kombochten.
In Willingen heb ik ook geen klagen gehad, wellicht dat het nu toevallig, na dagen van regen en weinig rijders, toch wat "vettiger" was dan je normaal zou verwachten (heb die houten wallride ook maar overgeslagen, aangezien die op sommige plekken al een lichte groene waas begon te vertonen)
Laatst gewijzigd door TenZNL op di 31 december 2019, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Lars TB schreef: zo 29 december 2019, 23:56
paulus1981 schreef: zo 29 december 2019, 09:07 Om met de 2e te beginnen: Fors minder grip dan de DHR2, achterkant breekt sneller uit, zowel op bosgrond als steen. Band loopt ook iets sneller vol met prut.
Heb een Magic Marry met Addix compound en onafhankelijk van de ondergrond gaat dat ding ook alle kanten op. Geen fijne band, alsof er iets grondig mis is met het compound. Ook (of zelfs) op de UHR heb ik met de Schwalbe Racing Ray meer grip en vertrouwen. Ze kunnen het dus wel... .
Met de magic Mary heb ik ook wel goede ervaring, dus exemplarisch wellicht? Of waar ik me wel in kan vinden niet zo'n geschikte band voor UHR..
In dit geval met de HD vroeg ik me af of het ding veel bestaansrecht als achterband heeft tussen bv een Maxxis DHR II en een Schwalbe rock razor

Voor UHR zou ik wel een setje Racing Ray + Ralph in 2,6" willen (wat overigens niet in de anthem zou passen :D) maar dan wel met meer noppen en niet de bestaande verder verspreid.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

paulus1981 schreef: di 31 december 2019, 18:29 Met de magic Mary heb ik ook wel goede ervaring, dus exemplarisch wellicht?
Exemplarisch inderdaad. Of meer de ene wel en de andere niet. Kwaliteit absoluut ronduit slecht. Maar als je dat weet, koop je dan nog een Schwalbe? Ik ben dus zeer te spreken over mijn setje RaRa Addix, maar die MaMa is gewoon slecht. En de NoNi heb ik al lang geleden afgezworen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Lars TB schreef: di 31 december 2019, 19:36
paulus1981 schreef: di 31 december 2019, 18:29 Met de magic Mary heb ik ook wel goede ervaring, dus exemplarisch wellicht?
Exemplarisch inderdaad. Of meer de ene wel en de andere niet. Kwaliteit absoluut ronduit slecht. Maar als je dat weet, koop je dan nog een Schwalbe? Ik ben dus zeer te spreken over mijn setje RaRa Addix, maar die MaMa is gewoon slecht. En de NoNi heb ik al lang geleden afgezworen.
Ik ben juist heel tevreden over schwalbe. Rij met hans dampf soft voor maar ik ben er echt heel blij mee. Nobby Nic zou ik voor achteren willen als het winter is. Ik weet niet of ik dan genoeg heb aan addix performance of dat dit echt speedgrip moet zijn, maar dat ga ik nog wel uitvogelen.

Ik kijk ook wel eens naar andere merken hoor, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de ene band zoveel beter is dan de andere in het zelfde segment. Ik denk marginale verschillen.

Desalniettemin ben ik vaak geïnteresseerd als ik een mooi tweedehands setje kan vinden hier op het forum om eens wat anders te proberen.
Omdraaien kan altijd nog!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

JMA1992 schreef: di 31 december 2019, 21:43 Ik kijk ook wel eens naar andere merken hoor, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de ene band zoveel beter is dan de andere in het zelfde segment. Ik denk marginale verschillen.

Desalniettemin ben ik vaak geïnteresseerd als ik een mooi tweedehands setje kan vinden hier op het forum om eens wat anders te proberen.
Sowieso zijn de verschillen toch echt wel behoorlijk. Merken als Conti, Specialized, Vittoria, Michelin en Wolfpack hebben hun compounds echt beter voor elkaar dan veel andere merken. Dat zijn niet mijn woorden, dat zijn woorden van experts bij diverse merken.

In dat opzicht is Schwalbe de sprong ook gelukt met hun Addix compound, alleen is die kwaliteit overduidelijk niet constant.


Het probleem is dat je zelf niet altijd direct voelt of een band goed of slecht is. Je zit aan de limiet en je denkt dat je dan ook werkelijk op de limiet zit. Terwijl je ondertussen 5% langzamer bent. Alleen is dat lastig te voelen. Ik trap er af en toe ook in. Pas als je er dan werkelijk even voor gaat zitten of achter iemand aan rijdt die er ook behoorlijk de gang in heeft, dan wordt duidelijk dat de ene band echt de andere niet is.

En zelfs als je op zeg 85% van de snelste Strava tijd zit op een segment, dan ben je behoorlijk snel onderweg. Dan kun je met de ene band op 98% van die band zitten en denk je dus aardig op de limiet te zitten. Terwijl je met een andere band dan misschien op 80% zit en dan rijd je nog met alle vertrouwen en weet je dat je een volgende keer misschien nog sneller kunt. Het voelt even snel aan, maar toch is het verschillend!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie