MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Helaas nog geen witte rook... Ook wij als vrijwilligers willen graag verder aan de routes, mede gesteund door de positieve geluiden die we vanuit de omgeving horen, maar uiteraard ook hier op het forum.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Doe maar lekker rustig aan met die vergunningen.

Groen en rood zijn prima te rijden, zeker groen is erg leuk en ligt er nu perfect bij! Paars is nog niet helemaal af, wat bomen over het parkoers dus dat gaat niet vlekkeloos. Maar met een beetje oppassen is het wel prima te doen. Paars is ook niet helemaal uitgepijld met name het stuk halverwege is niet duidelijk of niet af. Je kan overigens ook prima rond de hele Kalmthoutse Heide fietsen. Helaas veel natuurbeheers one-beleid = veel uberlelijke boskap en troep met name in Belgistan. Wanneer kunnen we die one-beheerders eens uit het bos houden?

Ik ben nog steeds tegen verbod op vrij rijden. Ik denk dat de nieuwe routes vanzelf zorgen voor minder MTB-ers op andere plaatsen.
Laatst gewijzigd door Crapton op wo 4 november 2020, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Zoals dat nu al op de groene zwarte en blauwe routes van BOZ gebeurd. Je komt door het hele bos bikers tegen, maar er zijn er zat die gewoon de routes volgens. Prima toch?
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Glenn422
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 11 december 2019, 19:49

Groen is inderdaad prima te doen, al mist daar wel 1 pijltje.Op paars liggen helaas nog veel bomen, rood is al weer een tijdje geleden dat ik daar geweest ben maar daar lagen toen ook veel takken/bomen voor de “ingang” van de route.
Dus helemaal zoals in bergen op zoom is het niet. Daar is alles af en goed te rijden.
Hoop dat er hier ook snel verandering in komt.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Vandaag gezien dat route's steeds verder vorderen. Prachtig! :-q
Echt de moeite waard, hopelijk wordt de gehele lus van het zelfde niveau... en uiteraard, al is het gestaag, toch binnenkort klaar!
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

ijskonijn schreef: zo 19 januari 2020, 00:29 Vandaag gezien dat route's steeds verder vorderen. Prachtig! :-q
Echt de moeite waard, hopelijk wordt de gehele lus van het zelfde niveau... en uiteraard, al is het gestaag, toch binnenkort klaar!
Hmm, dan zijn de kabouters stiekem bezig...

We liggen helaas nog stil, maar hopen snel aan de slag te kunnen.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

petter schreef: zo 19 januari 2020, 00:44
ijskonijn schreef: zo 19 januari 2020, 00:29 Vandaag gezien dat route's steeds verder vorderen. Prachtig! :-q
Echt de moeite waard, hopelijk wordt de gehele lus van het zelfde niveau... en uiteraard, al is het gestaag, toch binnenkort klaar!
Hmm, dan zijn de kabouters stiekem bezig...

We liggen helaas nog stil, maar hopen snel aan de slag te kunnen.
Inderdaad toch kabouters... De laatste keer dat ik er was, kon je 1 route rijden... Nu 2... :winkie:
Boskabouters?!
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

En welke routes zijn dat juist?
(Ik wil die kaboutertjes ook wel eens zien :) )
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

We hebben vandaag, 23 januari 2020, te horen gekregen dat we op last van de provincie NB de routes moeten afsluiten en er dus geen gebruik gemaakt van mag worden :(
Een flinke domper voor ons als vrijwilligers, maar zeker voor degene die nu al lekker gebruik aan het maken zijn van de routes en hiervan genieten. We vragen voor jullie begrip en de aangelegde routes dus voorlopig even te mijden.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

petter schreef: do 23 januari 2020, 19:13 We hebben vandaag, 23 januari 2020, te horen gekregen dat we op last van de provincie NB de routes moeten afsluiten en er dus geen gebruik gemaakt van mag worden :(
Zeer uitermate vreemd.

Voor zover je het weet:
- Kan je eventueel de achtergrond van die beslissing toelichten?
- Is dit tijdelijk of permanent?
- Hoe moeten die routes afgesloten worden? Lijkt me zeer lastig.
- Vervalt hiermee het zonerings idee van het Grenspark?
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Nicovdp
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 31 januari 2019, 17:31

het blijft een soap, maar goed.
ben zoals Eppo ook vrijwilliger en dit is wat we te horen kregen :
  • er was melding gemaakt aan de omgevingsdienst dat de linten en stopborden weg waren en moeten nu terug aangebracht worden
  • dit is een tijdelijke maatregel omdat de " natuurtoets" terug is ingediend
  • het " Belgische deel " ( stoppelbergen ) was in orde, maar omdat het 1 groot project is, moet alles op slot.. Het probleem ligt bij de rode route bij de Staartse duinen
Helaas kunnen we jullie ook niet meer vertellen, maar de trails begonnen er goed bij te liggen.
Als dit lang blijft duren gaat veel terug dichtgroeien en komt er weer veel werk bij :-(

We proberen via fora wel zoveel mogelijk updates te geven.

groeten,

Nico
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Wat een domper zeg!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
SpeedyZ
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 17 oktober 2004, 20:20
Mijn mountainbike: Geen meer :-(
Contacteer:

Is het in dit gebied niet bijna overal toegestaan om op alle paden vrij te rijden? Zo ja....wat heeft "afsluiten" dan voor zin?
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

SpeedyZ schreef: vr 24 januari 2020, 12:44 Is het in dit gebied niet bijna overal toegestaan om op alle paden vrij te rijden? Zo ja....wat heeft "afsluiten" dan voor zin?
Vroeg ik mij ook al af.
Moeten we dan weer voetgangers/ruiters lastig gaan vallen. :~
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Nicovdp schreef: vr 24 januari 2020, 02:05
  • er was melding gemaakt aan de omgevingsdienst dat de linten en stopborden weg waren en moeten nu terug aangebracht worden
Nico
Ik stel voor de stopbordjes netjes links of rechts van het pad op te hangen. De rood witte linten moeten minstens op 2 m hoogte komen ter voorkoming van gevaarlijke situaties.

Als de MTB-ers zo'n bordje en lintjes zien nemen ze hun verantwoordelijkheid en rijden om :-q :tong :-D :lol: .

--------------------------------------------------------

Wat valt er op de Staartse Duinen nog te natuurtoetsen vraag ik mij af. Is dat serieus? SBB mag overal vrij kappen en dat is noooooooit een probleem en bevordert altijd de biodiversiteit en genderneutraliteit dus mag grootschalig. Bovendien wie heeft om die MTB routes gevraagd: het Grenspark en beheerders zelf want beter voor natuur en recreatie!!!

Zijn het dan niet dezelfde wij van WC-Eend mensen die de voorstellen maken en daarna goedkeuren?
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Plaats reactie