NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Bottecchia schreef: vr 3 januari 2020, 23:50
funride schreef: vr 3 januari 2020, 21:01 Er staan wel meer waarschuwing borden op HV/LV voor drop off alleen ontbreken de drops zelf.😂
Meest spannende is die uit de oude route, deze is 20cm hoog en prima te rollen.....
Maar volgens mij zijn ze ook op aandringen van SBB geplaatst, zal wel iets met aansprakelijk te maken hebben.
Klopt, is bepaald door de terreineigenaar. Dus we kunnen er hier een hele discussie over voeren maar zo simpel ligt het. Zie het maar als wisselgeld voor de routes die we op hun terrein mogen rijden.
Maar wat voor bord moet je dan wel niet plaatsen bij een echte drop!?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

funride schreef: za 4 januari 2020, 00:52
Bottecchia schreef: vr 3 januari 2020, 23:50

Klopt, is bepaald door de terreineigenaar. Dus we kunnen er hier een hele discussie over voeren maar zo simpel ligt het. Zie het maar als wisselgeld voor de routes die we op hun terrein mogen rijden.
Maar wat voor bord moet je dan wel niet plaatsen bij een echte drop!?
Vragen naar de bekende weg?
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

bouwpakket schreef: za 4 januari 2020, 00:52
funride schreef: za 4 januari 2020, 00:52

Maar wat voor bord moet je dan wel niet plaatsen bij een echte drop!?
Vragen naar de bekende weg?
Slagboom?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

funride schreef: za 4 januari 2020, 00:53
bouwpakket schreef: za 4 januari 2020, 00:52
Vragen naar de bekende weg?
Slagboom?
Met knipperende lampen erop :lol: en een barcode op het vignet, laten scannen en door rijden maar :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Gebrek aan concentratie als je alle bordjes ziet........
Zie het probleem niet van een bordje als dat min of meer problemen kan voorkomen.
Ik ben zelf 6,5 jaar terug over paar forse boomwortels onderuit gegleden met nogal wat gevolgen, stond geen bordje. Jaar er op en bordje met “achtung” , niet omdat het nu ineens zo gevaarlijk geworden was maar (kleine) waarschuwing.

Zolang het bos niet vol staat met bordjes zie ik het probleem, heb veel en veel meer problemen met die bordjes met 100 er op. Die staan me veel te veel in NL en wordt alleen maar erger :~
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Bordjes met waarschuwingen op LV/HV :o , laatste keer niet gemerkt , denk te geconcentreerd .
Maar denk nog altijd tijdens het biken je gezonde verstand gebruiken of gaan we Amerika achterna ; claimcultuur .
:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Haha de een beweert dat je niet geconcentreerd bent als je alle bordjes ziet en de ander verwijt zich juist overconcentratie :~ :winkie:

Maar er zijn ook nog individuele verschillen. Zo ben ik (soms echt vermoeiend .. 😢) iemand die heel veel opmerkt. Zelfs tijdens autorijden zie ik nog alles wat er in de bos- wei- en berm randen gebeurt. Ofwel een soort van zintuig die alles opmerkt wat enigszins afwijkt van de normaal. Dat is soms rete irritant want je krijgt heel veel prikkels binnen maar ook wel weer prettig omdat je bijna nooit informatie mist. Dus om de discussie verder op te rekken zouden we ook nog verschillende soort bordjes moeten doen. Want niet iedereen merkt ze op blijkt wel :winkie: :-q :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Toen LV 2.0 net klaar was stonden er op twee plekken nog pijlbordjes met een sterretje bij die drops als alternatieve route (buitenom), maar ik heb die al een tijdje niet meer gezien. Vorige week toen ik er reed waren het eigenlijk gewoon wat steilere stukjes, maar het venijn is er inmiddels wel uitgesleten.
funride schreef: vr 3 januari 2020, 21:10 Staat er eigenlijk bij die drop in ede een bordje? Ben er blind van afgereden maar schrok best hoe diep ik naar beneden viel.
Hoe hoog is die, iets van 50cm?
Op zich niet hoog natuurlijk maar ben aan de bordjes van LV/HV gewend geraakt dus dan verwacht je 10cm :lol:
Dat is best een vervelend ding. Ik rij er zelf ook altijd links langsop en heb er al menigeen onderuit zien liggen daar, die ‘m niet zo diep inschatten. Afgelopen weekend heeft een collega in al zijn enthousiasme daar ook zijn sleutelbeen gebroken door net iets te veel snelheid mee te nemen en verkeerd uit te komen, terwijl die ‘m normaal voor het comfortabele net te langzaam nam.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Al doende leert men. ;-)
Weet hij nu welke snelheid hij de volgende keer aan moet houden. :-)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Is wat off-topic inmiddels aangezien het hier over de drop op de route Ede gaat maar ik zet hem wel even door. Toch eens even naar kijken of het wat veiliger kan.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Snelle Buffer schreef: za 4 januari 2020, 09:56
Maar denk nog altijd tijdens het biken je gezonde verstand gebruiken of gaan we Amerika achterna ; claimcultuur
dat heet zorgplicht en helaas is die cultuur er al.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

hanjovdberg schreef: za 4 januari 2020, 13:44 Is wat off-topic inmiddels aangezien het hier over de drop op de route Ede gaat maar ik zet hem wel even door. Toch eens even naar kijken of het wat veiliger kan.
sorry nog meer off topic:

liever niet, vond hem erg leuk.
ik had alleen hem niet verwacht in een vaste route type 2.0, ben er ook blind afgereden omdat ik UHR gewend ben (zelfde bouwer) en dacht dat het daarom vast niet meer zou zijn dan stoeprandje

Ik kan me wel herinneren dat er in de landing een wortel ligt?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Fred (mtb-sport) schreef: za 4 januari 2020, 08:49 , heb veel en veel meer problemen met die bordjes met 100 er op. Die staan me veel te veel in NL en wordt alleen maar erger :~
Helaas, die ongelofelijk kansloze symboolpolitiek wordt in maart door onze strot geduwd.
Levert netto/netto geen ruk op, maar de linkse brigade is weer even 5 min rustig gehouden.
Bicycle, bicycle, bicycle
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Voor iedereen zich geroepen voelt zijn (a) politieke voorkeuren te delen: Daarvoor zijn er genoeg andere fora op het www. Vriendelijk verzoek dus om die hier achterwege te laten.

Thx.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

funride schreef: za 4 januari 2020, 15:14 ik had alleen hem niet verwacht in een vaste route type 2.0, ben er ook blind afgereden omdat ik UHR gewend ben (zelfde bouwer) en dacht dat het daarom vast niet meer zou zijn dan stoeprandje
Volgens mij verwar je enige dingen: route 2.0 staat niet voor saaie routes (volgens mij ben je dan sowieso vergeten hoe 1.0 er bij lag), maar op de UHR stelt de terreineigenaar eisen aan wat toegelaten is. Dat heeft niet met 2.0 te maken.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie