Hulp bij plannen (eigen) Drenthe 400

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Bonanza schreef: do 2 januari 2020, 23:23 Je vergeet de VAM route bij Wijster volgens mij

*edit* volgens mij keek ik niet goed :oops:
Zit er al in.

Ben bang dat ik niet alle Drentse routes binnen 400km kan proppen. Maar ik heb nog wel even om te sleutelen.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Ha, bekende post. Ik heb een déjà vu :-q
Altijd grappig om mensen op diverse fora tegen te komen.

Mag ik vragen waar je hem op gaat rijden? Ik ken de routes daar niet heel goed, maar gezien de kilometers en verbindingen is een gravel bike misschien de beste optie? Dat helpt in ieder geval behoorlijk voor de gemiddelde snelheid.

Jouw eerdere uitspatting (rondje provincies) heeft mij wel geïnspireerd om me daar ook eens aan te wagen :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Mag ik wanneer je route af is de gpx van jou ontvangen? Wil graag een vakantietocht via zoveel mogelijk mtb routes in NL gaan doen. Wel in etappes :tong
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

@StephanR: ik denk dat ik hem ergens in de zomerperiode ga fietsen. Zoals gezegd staat er eerst nog een tocht van Bordeaux naar Dordrecht op het programma (en van Dordrecht misschien nog naar huis).
Ik ga de route fietsen op mijn ATB. Als ik kijk naar andere evenementen zoals de Drenthe 200 of de Veldslag om Norg dan maakt het qua snelheid niet zoveel uit.

@hanjovdberg: ja hoor, geen probleem
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bert P uit Gn organiseert voor de tweede een Drente350 met alle Hunnebedden er in. Of FB zoeken op Hunnebedden350
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Op 6 juni vindt #3 van de Hunebedden 350 plaats https://m.facebook.com/events/rolde/hun ... 531325855/
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ik ken de Hunebedden 350, maar...
- dat is iets te snel na mijn tocht van Bordeau-Dordrecht (1200km)
- hij zit al vol
- ik zit niet op facebook
- mijn insteek is alle routes van Drenthe, en niet de hunebedden (ook al vind ik dat ook een gaaf evenement, misschien volgend jaar)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je hebt rond 21 juni ongeveer 17 uur daglicht.
Als je 400km wilt rijden kom je op een gem. van 23,5kmh.
Da's knap (snel).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Respect hoor als je dit in 1 dag wil fietsen!
Als je de route nog wil uitbreiden, zou je Rolde kunnen toevoegen.
De nieuwe route Kloosterbulten bij Assen zou je ook kunnen doen. Deze staat nog niet op mtbroutes.nl, en is in juni as waarschijnlijke helemaal klaar, maar je kunt er wel over rijden, want er staan al paaltjes.
Na Dwingeloo zou je ook Havelte oost kunnen meenemen.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

@ThaSingleTrackMastah ik ben van plan om vroeg te starten (met verlichting), dus het hoeft niet allemaal bij daglicht

@grunnfred: Rolde heb ik al toegevoegd. Zelfde geldt ook voor Halvelte west en oost. Heb je van de nieuwe route bij Assen ook al een gpx beschikbaar? Dan kan ik daar misschien ook een stukje van meenemen.

Enige route die ik nu nog niet heb opgenomen is Parc Sanduur, maar ik weet ook niet of ik die meeneem. Ik zit op dit moment rond de 405km.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Herrick schreef: zo 5 januari 2020, 14:12 @ThaSingleTrackMastah ik ben van plan om vroeg te starten (met verlichting), dus het hoeft niet allemaal bij daglicht

@grunnfred: Rolde heb ik al toegevoegd. Zelfde geldt ook voor Halvelte west en oost. Heb je van de nieuwe route bij Assen ook al een gpx beschikbaar? Dan kan ik daar misschien ook een stukje van meenemen.

Enige route die ik nu nog niet heb opgenomen is Parc Sanduur, maar ik weet ook niet of ik die meeneem. Ik zit op dit moment rond de 405km.
Parc Sandur is niet de moeite waard
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

bert l. schreef: vr 3 januari 2020, 12:10 Bert P uit Gn organiseert voor de tweede een Drente350 met alle Hunnebedden er in. Of FB zoeken op Hunnebedden350

Is hier ook een gpx bestand van.?
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Herrick schreef: zo 5 januari 2020, 14:12 @ThaSingleTrackMastah ik ben van plan om vroeg te starten (met verlichting), dus het hoeft niet allemaal bij daglicht

@grunnfred: Rolde heb ik al toegevoegd. Zelfde geldt ook voor Halvelte west en oost. Heb je van de nieuwe route bij Assen ook al een gpx beschikbaar? Dan kan ik daar misschien ook een stukje van meenemen.

Enige route die ik nu nog niet heb opgenomen is Parc Sanduur, maar ik weet ook niet of ik die meeneem. Ik zit op dit moment rond de 405km.

Parc sandur zou ik zeker laten voor wat het is, in de zomer heb je een bosmaaier nodig om er door te komen, dan is die dicht gegroeid door brandnetels.

Verder succes met plannen. :-q
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Herrick schreef: zo 5 januari 2020, 14:12 @ThaSingleTrackMastah ik ben van plan om vroeg te starten (met verlichting), dus het hoeft niet allemaal bij daglicht

@grunnfred: Rolde heb ik al toegevoegd. Zelfde geldt ook voor Halvelte west en oost. Heb je van de nieuwe route bij Assen ook al een gpx beschikbaar? Dan kan ik daar misschien ook een stukje van meenemen.

Enige route die ik nu nog niet heb opgenomen is Parc Sanduur, maar ik weet ook niet of ik die meeneem. Ik zit op dit moment rond de 405km.
Heb je de route van Zuidwolde ook al in je route zitten? Op de plaatje op de eerste pagina lijkt dat nog niet zo te zijn.
Op welke stukken heb je nog hulp nodig om minder asfalt te gaan rijden?
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ik heb nu alle routes (m.u.b. Parc Sanduur) verwerkt in de route. Met name het zuiden zuid-westen is nog wel wat lastig om leuke offroad paadjes te vinden. Daar moet ik nog wat werk aan verrichten.

Voorlopige resultaat
Afbeelding
Plaats reactie