NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rayb81 schreef: za 11 januari 2020, 20:19 Ik vraag me af wat voor gevoel er bij de ambulancebroeders heerst bij het zoveelste ritje naar het bos voor een gewonde fietser.

Is het gewoon werk, vinden het ze het vervelend of onnodig?

Uiteraard gaat niemand bewust onderuit maar met de toegenomen populariteit zijn de ambulance ritjes natuurlijk ook meer geworden.
Kan me indenken dat daar wel mankracht voor moet zijn en dat deze ritjes misschien ook andere spoed gevallen in de weg zitten.
Dit valt onder spoedgevallen lijkt mij... . Anders moeten ze naar het voetbalveld waar net de ene speler de knie van een andere verrot getrapt heeft.

Dan is een ritje door het bos best 'leuk'!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Rayb81 schreef: za 11 januari 2020, 20:19 Ik vraag me af wat voor gevoel er bij de ambulancebroeders heerst bij het zoveelste ritje naar het bos voor een gewonde fietser.

Is het gewoon werk, vinden het ze het vervelend of onnodig?

Uiteraard gaat niemand bewust onderuit maar met de toegenomen populariteit zijn de ambulance ritjes natuurlijk ook meer geworden.
Kan me indenken dat daar wel mankracht voor moet zijn en dat deze ritjes misschien ook andere spoed gevallen in de weg zitten.
Ze rijden ook naar het voetbalveld, een motorcrosbaan of een evenement met paarden. In het weekend zal dat wel extra werk opleveren maar voor hun zal het er gewoon bij horen.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Denk dat er veel meer mensen door hun ongezonde leefstijl een ambu nodig hebben dan sporters.

Als een ambulance medewerker zich alleen prettig voelt bij mensen helpen met verwondingen die door een ander zijn toegebracht denk ik dat je het verkeerde werk heb gekozen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Rayb81 schreef: za 11 januari 2020, 20:19 Ik vraag me af wat voor gevoel er bij de ambulancebroeders heerst bij het zoveelste ritje naar het bos voor een gewonde fietser.

Is het gewoon werk, vinden het ze het vervelend of onnodig?

Uiteraard gaat niemand bewust onderuit maar met de toegenomen populariteit zijn de ambulance ritjes natuurlijk ook meer geworden.
Kan me indenken dat daar wel mankracht voor moet zijn en dat deze ritjes misschien ook andere spoed gevallen in de weg zitten.
Ik heb zelf als vrijwiliger bij de brw gezeten. In die tijd hadden we een zogenaamde MOB (Medische ondersteuning brandweer). Je werd dan naar allerhande gevallen gestuurd waar de ambulance op dat moment even niet naar toe kon of niet snel genoeg ter plaatse kon zijn. Ook kon je gealarmeerd worden voor gevallen in het bos aangezien het een 4x4 voertuig was die 1 patiënt kon vervoeren. Beste leuke inzetjes hoor :winkie:
En voor het ambu personeel is zo’n inzet leuker dan naar oma betsie die uit bed is gevallen. Er is sowieso onderscheid in prio1 of 2. Bij een ‘levensbedreigende’ situatie of waar hulp echt niet lang kan wachten is het altijd prio 1. In andere gevallen prio 2 (geen optische alarmsignalen). Wat dat betreft is een val op snelheid/landing op hoofd/nek al snel prio 1. Zelfs voor botbreuken (zeker als ze gecompliceerd of open zijn). Dus voor veel gevallen zijn wij zelfs een hogere prioriteit dan tante Jannie die is uitgegleden in de keuken.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Minh
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 11 januari 2020, 21:00

Beste en lieve allemaal,

Die ongelukkige moutainbiker was ik :(
Ik wil graag iedereen erg bedanken voor jullie medeleven en lieve reactie.

Met mij gaat het redelijk goed. Gelukkig geen nekbreuk. Ik moet nog een nacht in het ziekenhuis verblijven ter observatie. Hopelijk mag ik morgen weer naar huis.

Nogmaals bedankt voor jullie betrokkenheid en excuses voor het ongemak.

Mvg,
Minh.
Devide schreef: za 11 januari 2020, 18:14 Vandaag nog even gezwaaid naar de onderhoudsploeg bij Harry. Die waren weer top bezig. :bier:

Helaas ook eerste hulp moeten bieden bij iemand die hard gevallen was bij de marmottenbak. Net gestart dus. Waarschijnlijk over het stuur gegaan en op zn hoofd/nek terechtgekomen.
Het ambulancepersoneel ondersteunt met een paar anderen en de man op een brancard naar de ambulance gesjouwd.
Zn fiets hebben wij meegenomen en word waarschijnlijk opgehaald door zn vrouw of misschien hijzelf als het meevalt.

Altijd vervelend om zo onderuit te gaan. :((
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Rayb81 schreef: za 11 januari 2020, 20:19 Ik vraag me af wat voor gevoel er bij de ambulancebroeders heerst bij het zoveelste ritje naar het bos voor een gewonde fietser.

Is het gewoon werk, vinden het ze het vervelend of onnodig?

Uiteraard gaat niemand bewust onderuit maar met de toegenomen populariteit zijn de ambulance ritjes natuurlijk ook meer geworden.
Kan me indenken dat daar wel mankracht voor moet zijn en dat deze ritjes misschien ook andere spoed gevallen in de weg zitten.
Wie haal je liever op? Een gewonde sportieve fietser in het bos of de zoveelste neergestoken zwerver in Tilburg? Kies maar.

Daar kijken die lui natuurlijk helemaal niet naar en dat is maar goed ook.
Devide
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 6 december 2019, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Reign 1.5 2018

Minh schreef: za 11 januari 2020, 22:14 Beste en lieve allemaal,

Die ongelukkige moutainbiker was ik :(
Ik wil graag iedereen erg bedanken voor jullie medeleven en lieve reactie.

Met mij gaat het redelijk goed. Gelukkig geen nekbreuk. Ik moet nog een nacht in het ziekenhuis verblijven ter observatie. Hopelijk mag ik morgen weer naar huis.

Nogmaals bedankt voor jullie betrokkenheid en excuses voor het ongemak.

Mvg,
Minh.
Gelukkig dat het weer wat beter gaat! Ik heb je ondertussen ook een pb gestuurd!
Beterschap!!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Goed om te horen dat het mee lijkt te..ehhh...vallen. :-)
Beterschap!
Minh
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 11 januari 2020, 21:00

awinkel schreef: za 11 januari 2020, 22:25 Goed om te horen dat het mee lijkt te..ehhh...vallen. :-)
Beterschap!
Bedankt Awinkel. Vallen op deze manier valt nooit mee ;-) :-)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Sterkte!

Hopelijk ben je niet zo geschrokken dat je nu het mountainbiken laat liggen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Sterkte!! En goed om te lezen dat het lijkt mee te vallen!
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Minh schreef: za 11 januari 2020, 22:14 Beste en lieve allemaal,

Die ongelukkige moutainbiker was ik :(
Ik wil graag iedereen erg bedanken voor jullie medeleven en lieve reactie.

Met mij gaat het redelijk goed. Gelukkig geen nekbreuk. Ik moet nog een nacht in het ziekenhuis verblijven ter observatie. Hopelijk mag ik morgen weer naar huis.

Nogmaals bedankt voor jullie betrokkenheid en excuses voor het ongemak.

Mvg,
Minh.
Devide schreef: za 11 januari 2020, 18:14 Vandaag nog even gezwaaid naar de onderhoudsploeg bij Harry. Die waren weer top bezig. :bier:

Helaas ook eerste hulp moeten bieden bij iemand die hard gevallen was bij de marmottenbak. Net gestart dus. Waarschijnlijk over het stuur gegaan en op zn hoofd/nek terechtgekomen.
Het ambulancepersoneel ondersteunt met een paar anderen en de man op een brancard naar de ambulance gesjouwd.
Zn fiets hebben wij meegenomen en word waarschijnlijk opgehaald door zn vrouw of misschien hijzelf als het meevalt.

Altijd vervelend om zo onderuit te gaan. :((
Ik heb je dus ook zien liggen, en dat zag er eng uit. Fijn om te horen dat het redelijk gaat. Sterkte! En excuses voor het ongemak? Denk dat jij vooral ongemak hebt gehad. ;-)
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ik moest vandaag ook o.a een foto laten maken bij 1e hulp en er zaten ook nog 2 voetballers. Volgens personeel is weekend 1e hulp altijd piek met sporters.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

NelizRijn schreef: zo 12 januari 2020, 01:03 Ik moest vandaag ook o.a een foto laten maken bij 1e hulp en er zaten ook nog 2 voetballers. Volgens personeel is weekend 1e hulp altijd piek met sporters.
Wat dan Neliz op je plaat gegaan ook of?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

dubbelop schreef: vr 8 november 2019, 00:09 Voor wat het waard is: pas sinds route Leersum langs de Maarsbergseweg komt staan daar auto's. Daarvoor stonden er nooit auto's in de berm omdat de gewone parkeerplaats (die 'achter' het fietspad ligt) altijd groot genoeg was.
Om even terug te komen op de parkeerplaatsdiscussie. De officiële parkeerplaats ligt in een soort kom. De parkeerterreinbeheerder maakt deze niet bladvrij. Als je, bijvoorbeeld om te gaan wandelen, uit je auto stapt, sta je in een diepe laag natte prut. Terug de auto in verhuist deze prut mee. Als geen tot de enkels waterdichte wandelschoenen hebt, loop je gedurende de hele wandeling te soppen. De alternatieve parkeerplaats heeft dit probleem niet. Er staat bijna niemand op de officiële plaats. Dit is niet alleen iets voor bikers. Het lijkt er op dat de beheerder de officiële parkeerplaats heeft opgegeven.
Plaats reactie