Na 9 jaar op een HT te hebben gereden gaat nu het roer om. Samen met mijn nieuwe sponsor gaan we een race fully bouwen. Het is een eigen frame en daarmee de enige nog van zijn soort in Nederland. De basis wordt een Nano Carbon fully frame van Invence, de GRIT 29. Nano Carbon betekend in dit geval dat er Graphene verwerkt is in de epoxy die de lagen carbon. Hiermee wordt het frame niet alleen stijver, filtert het trillingen beter, maar voor mij het belangrijkste,...het carbon kan veel beter tegen impact van buitenaf.
Doel: een Race Fully onder de 9 KG
Ik ga komende week starten met de bouw en aanschaffen van onderdelen, maar hier alvast een sneak preview van het frame en frame gewicht. Het spec lijstje wordt als volgt
Invence Grit 29 frame
FOX 32 STEP-CAST FACTORY 2020 FLOAT FIT4 REMOTE 2020 voorvork
Fox Racing Shox Float DPS EVOL demper
Shimano XTR M-9100 groupset
Shimano XTR m-9100 brakes
Rotor Kapic Carbon crank
Rotor q-ring 38T
Rotor Inspider powermeter
Extralite hyperstem
Extralite Hyperbar
New Ultimate Evo zadelpen
Tune Kom Vor zadel
Extralite Hypergrips
Wheel-Tec Flitex SLS DT swiss 240s J-bend naaf 1300gr met Stealth stickers
Continental Race King en Speed King banden
PHOTO-2020-02-13-09-41-59 by Mark Schepp, on Flickr
PHOTO-2020-02-13-09-41-59 2 by Mark Schepp, on Flickr
76569da3-6497-43e1-b114-f84a8823b50c by Mark Schepp, on Flickr
PHOTO-2020-02-13-09-42-00 by Mark Schepp, on Flickr
[/img]unknown-6-1000 by Mark Schepp, on Flickr[img]
Nieuw Project Invence Grit 9kg race fully update hij is bewezen snel !
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
wow wat een streefgewicht. Ik wil niet weten wat een prijskaartje alles bij elkaar zal hebben
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
Gaaf!
Frame met demper is al lekker licht. En een leuke speclist. Die wielen kan je denk ik beter een maatwerk wielset doen voor dezelfde prijs en 200 gram lichter.
Ik denk dat je blij mag zijn als je 9,5 kg haalt. Maar verras me maar
Frame met demper is al lekker licht. En een leuke speclist. Die wielen kan je denk ik beter een maatwerk wielset doen voor dezelfde prijs en 200 gram lichter.
Ik denk dat je blij mag zijn als je 9,5 kg haalt. Maar verras me maar
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Wielen is nog een discussiepuntje. Heeft ook met sponsoring te maken en dus met de centjes Maatwerk heb ik nu ook op de HT en dat bevalt heel goed. De Reynolds zijn overigens ook licht met 1380gr en een velggewicht van 345gr per velg. De Industry Nine Hydra naaf is iets zwaarder, maar dat gewicht zit in het midden van het wiel.bouwpakket schreef: ↑ma 13 januari 2020, 13:11 Gaaf!
Frame met demper is al lekker licht. En een leuke speclist. Die wielen kan je denk ik beter een maatwerk wielset doen voor dezelfde prijs en 200 gram lichter.
Ik denk dat je blij mag zijn als je 9,5 kg haalt. Maar verras me maar
9,5kg halen we met gemak Ik zou teleurgesteld zijn als het boven 9,0kg gaat.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Ik normaal gesproken ook niet,...gelukkig betaal ik niet de hoofdprijs, al maakt een custom opbouw het altijd een stuk duurder dan kant en klaar uit de winkel.Ik hoop daarom wel dat we het streefgewicht halenVictor1977 schreef: ↑ma 13 januari 2020, 12:20 wow wat een streefgewicht. Ik wil niet weten wat een prijskaartje alles bij elkaar zal hebben
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
Bereid je maar vast voor op die "teleurstelling"schepp schreef: ↑ma 13 januari 2020, 13:22Wielen is nog een discussiepuntje. Heeft ook met sponsoring te maken en dus met de centjes Maatwerk heb ik nu ook op de HT en dat bevalt heel goed. De Reynolds zijn overigens ook licht met 1380gr en een velggewicht van 345gr per velg. De Industry Nine Hydra naaf is iets zwaarder, maar dat gewicht zit in het midden van het wiel.bouwpakket schreef: ↑ma 13 januari 2020, 13:11 Gaaf!
Frame met demper is al lekker licht. En een leuke speclist. Die wielen kan je denk ik beter een maatwerk wielset doen voor dezelfde prijs en 200 gram lichter.
Ik denk dat je blij mag zijn als je 9,5 kg haalt. Maar verras me maar
9,5kg halen we met gemak Ik zou teleurgesteld zijn als het boven 9,0kg gaat.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
kan je rekenen? reken er dan maar niet opbouwpakket schreef: ↑ma 13 januari 2020, 13:57Bereid je maar vast voor op die "teleurstelling"schepp schreef: ↑ma 13 januari 2020, 13:22
Wielen is nog een discussiepuntje. Heeft ook met sponsoring te maken en dus met de centjes Maatwerk heb ik nu ook op de HT en dat bevalt heel goed. De Reynolds zijn overigens ook licht met 1380gr en een velggewicht van 345gr per velg. De Industry Nine Hydra naaf is iets zwaarder, maar dat gewicht zit in het midden van het wiel.
9,5kg halen we met gemak Ik zou teleurgesteld zijn als het boven 9,0kg gaat.
Erg strak mark dat zal wel een supersnelle bike worden als die klaar is.
38 tanden en ik vind mijn 34t al heel wat 4 tanden meer dan mij dan heb je echt power.
Is dit de fabriek wat je frame maakt
https://www.invence-365racing.com/mount ... ound-zero/
38 tanden en ik vind mijn 34t al heel wat 4 tanden meer dan mij dan heb je echt power.
Is dit de fabriek wat je frame maakt
https://www.invence-365racing.com/mount ... ound-zero/
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
ja ik rij nu al heel erg veel op de 38/11op de routes en in wedstrijden en wil niet continu op de 10t rijden. Wil de 10 en de 51 meer als extra gebruiken.Merk met de 38/11 al heel vaak dat ik nog wil opschakelen maar dat ik dan niet zwaarder kan. Ik ben meer een stoemper dan een spinnerPaganiProductions schreef: ↑ma 13 januari 2020, 22:45 Erg strak mark dat zal wel een supersnelle bike worden als die klaar is.
38 tanden en ik vind mijn 34t al heel wat 4 tanden meer dan mij dan heb je echt power.
Heb alle onderdelen nu ff opgeteld en kom incl wattagemeter van 150gr en pedalen op 8,953 Kg. Misschien dat we dan toch maar gaan voor een wielset van onder de 1200gr ipv de Reynolds die 1385gr wegen .
Ik ben straks al blij als mijn eigen goede mtb richting te 12 kg of net eronder kan krijgen dan ben ik al zeer tevreden.
Je fiets is bijna de helft van mijn fiets kwa gewicht.
Je fiets is bijna de helft van mijn fiets kwa gewicht.