Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
PaganiProductions

gijsje schreef: ma 13 januari 2020, 22:02 Nou vertel...wanneer ?
Ben wel benieuwd naar de foto's, naven in de kleur van het frame is cool, heb ik ook 😊
Dit zijn de Basis velgen ze wegen 630 gram per stuk wat er nu nog onder zitten.
Afbeelding
Mijn nieuwe velgen zijn 400 gram per stuk volgens de website van newman.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

PaganiProductions schreef: ma 13 januari 2020, 19:36
awinkel schreef: ma 13 januari 2020, 19:34 Lars levert een kwalitatief gelijk setje en ook nog iets lichter voor 450 euro incl. alles...
Ja ja zal best ik heb mijn keuze gemaakt prettige dag verder.
Hebben jullie aandelen in Lars ?
Moet ineens aan het volgende nummer denken: https://youtu.be/45_MVtE5xsI

:winkie:
“Old, not obsolete”
PaganiProductions

Marco79 schreef: ma 13 januari 2020, 22:13
PaganiProductions schreef: ma 13 januari 2020, 19:36

Ja ja zal best ik heb mijn keuze gemaakt prettige dag verder.
Hebben jullie aandelen in Lars ?
Moet ineens aan het volgende nummer denken: https://youtu.be/45_MVtE5xsI

:winkie:
Hahaha
Nu mijn fiets nog een beetje weer minder standaard is geworden mag mijn fiets weer meedoen aan jaarlijkse verkiezing aan de einde van het jaar.
Het enige wat nog standaard zijn de cranks pedalen rem klauwen de stuurpen de voorvork en remleidingen en xt derailleur en het frame is nog standaard de rest is niet maar standaard.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef: ma 13 januari 2020, 22:16 Nu mijn fiets nog een beetje weer minder standaard is geworden mag mijn fiets weer meedoen aan jaarlijkse verkiezing aan de einde van het jaar.
Het enige wat nog standaard zijn de cranks pedalen rem klauwen de stuurpen de voorvork en remleidingen en xt derailleur en het frame is nog standaard de rest is niet maar standaard.
Voordat het een teleurstelling gaat worden: daarvoor moet je met een nieuw frame op de proppen komen nieuwe onderdelen telt niet... . Sorry :-{


(en volgens een enkeling voldoet zelf een nieuw gekocht frame niet :roll: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef: ma 13 januari 2020, 22:24
PaganiProductions schreef: ma 13 januari 2020, 22:16 Nu mijn fiets nog een beetje weer minder standaard is geworden mag mijn fiets weer meedoen aan jaarlijkse verkiezing aan de einde van het jaar.
Het enige wat nog standaard zijn de cranks pedalen rem klauwen de stuurpen de voorvork en remleidingen en xt derailleur en het frame is nog standaard de rest is niet maar standaard.
Voordat het een teleurstelling gaat worden: daarvoor moet je met een nieuw frame op de proppen komen nieuwe onderdelen telt niet... . Sorry :-{


(en volgens een enkeling voldoet zelf een nieuw gekocht frame niet :roll: )
Ok jammer.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lars TB schreef: ma 13 januari 2020, 22:24
Voordat het een teleurstelling gaat worden: daarvoor moet je met een nieuw frame op de proppen komen nieuwe onderdelen telt niet... . Sorry :-{
Breng 'm nou niet op een idee! :-{
PaganiProductions

Giant-E schreef: ma 13 januari 2020, 23:05
Lars TB schreef: ma 13 januari 2020, 22:24
Voordat het een teleurstelling gaat worden: daarvoor moet je met een nieuw frame op de proppen komen nieuwe onderdelen telt niet... . Sorry :-{
Breng 'm nou niet op een idee! :-{
Ik heb altijd meer plannen dan geld.
Waarschijnlijk gaat mijn rooie mtb in de verkoop een keer.
Btw ik straks ook weer voor de 2de keer tubeless proberen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Lars TB schreef: ma 13 januari 2020, 22:24 (en volgens een enkeling voldoet zelf een nieuw gekocht frame niet :roll: )
Ja maar.... een oud frame een nieuw kleurtje geven telt niet hè :winkie:
“Old, not obsolete”
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik was 715 euro kwijt bij Wheeltec.
Voor dezelfde Velgen, maar Sapim bladed spaken, alu nipples en DT 350 naven.
Hier zit wel een dure 54T ratchet bij van 75 euro en 2x andere einddoppen van DT voor 2x 30 euro advies prijs.

De Hope naven zullen wel duurder zijn, maar dan nog komt het bedrag van lars beter in de buurt.

Maarrr, via de dealer bestellen is meestal opgelicht worden (standaard), dus beter bij een wielbouwer zelf bestellen.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Rayb81 schreef: di 14 januari 2020, 00:12 Ik was 715 euro kwijt bij Wheeltec.
Voor dezelfde Velgen, maar Sapim bladed spaken, alu nipples en DT 350 naven.
Hier zit wel een dure 54T ratchet bij van 75 euro en 2x andere einddoppen van DT voor 2x 30 euro advies prijs.

De Hope naven zullen wel duurder zijn, maar dan nog komt het bedrag van lars beter in de buurt.

Maarrr, via de dealer bestellen is meestal opgelicht worden (standaard), dus beter bij een wielbouwer zelf bestellen.
Weet het niet, ik heb mijn wielset voor de Chisel gewoon besteld bij mijn LBS die hiervoor een wielbouwer inschakeld (kleinschalig bedrijfje en soort hobby wielvlechter,) Waarbij ik dan denk aan Lars maar dan simpeler of met minder kennis over MTBs (hopelijk wel veel kennis van wielen)

Setje bestaat uit:
DT 350 naven
DT Swiss spaken (type was niet vermeld op factuur, maar gewoon J-bend spaken)
DT Swiss XC velgen (exacte type weet ik niet meer uit mn hoofd, stickers heb ik laten verwijderen) - Dacht XR 391 velgen, maar dit kan ik mis hebben.

Daarnaast:
Specialized Fast Track banden / Tubeless gemaakt door de LBS (kan het zelf maar ze gingen de boel toch monteren ivm remschijven / cassette etc)
2x remschijven SLX
1 Cassette 11-42 (XT cassette voor de prijs van SLX ivm leverproblemen met de SLX cassette)

Totaal uitgegeven: 650 euro inclusief BTW, en de set is gebouwd naar mijn gewicht (85-90kg etc)
Mijn eerste ingeving was ook dat ''magische'' gewicht van 1600 gram, echter werd mij snel duidelijk na wat lezen op dit forum en advies van de LBS dat dit totaal niet haalbaar was. (ivm budget / belasting etc etc.)

Ook zou ik gaan voor dezelfde remschijf bevestiging op beide wielsets gewoon voor het gemak, als je nu op je nieuwe wielset een schijf kapot rijdt of wat je er ook mee doet, kun je weer een nieuwe schijf halen, terwijl je oude wielset altijd een back up schijfje heeft :P

Als ik dan lees wat PP gaat betalen vind ik 100 euro meer best veel, maarja wie ben ik.
(als ik teveel heb betaald, so be it. Heel erg tevreden over de wielset no matter what.)
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
PaganiProductions

Persoonlijk vind ik de hogere prijs geen probleem.
En als wat aan hoef ik maar een korte reis te maken voor erna te kijken.
Iets wat een wiel bouwer niet zo is moet ik gewoon veel meer km's maken en dat kost ook geld.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rayb81 schreef: di 14 januari 2020, 00:12 Maarrr, via de dealer bestellen is meestal opgelicht worden (standaard), ...
Nee, een dealer licht je normaal niet op. Je betaalt soms/meestal de adviesprijs, dat is geen oplichting.


Maar meer dan €100,- bovenop de adviesprijs klopt niet. Adviesprijs is de maximale prijs. Tot nu toe alleen maar meegemaakt dat een dealer afleverkosten rekent op een nieuwe fiets en daarmee €25,- bovenop de adviesprijs gooit.


En dan had je vroeger nog Mammoet in Den Haag... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Maar daar mocht je in je koffie roeren met banaan uit eigen boom, dat was zeker die 100 extra gulden wel waard. :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

PaganiProductions schreef: di 14 januari 2020, 11:19 Persoonlijk vind ik de hogere prijs geen probleem.
En als wat aan hoef ik maar een korte reis te maken voor erna te kijken.
Iets wat een wiel bouwer niet zo is moet ik gewoon veel meer km's maken en dat kost ook geld.
Gemak is inderdaad ook wat waard en dat kan je zelf het beste beoordelen. Ik hoop dat het een mooie set wordt waar je veel plezier aan beleeft.
Ja, doei !
PaganiProductions

Joepie de schreef: di 14 januari 2020, 12:07
PaganiProductions schreef: di 14 januari 2020, 11:19 Persoonlijk vind ik de hogere prijs geen probleem.
En als wat aan hoef ik maar een korte reis te maken voor erna te kijken.
Iets wat een wiel bouwer niet zo is moet ik gewoon veel meer km's maken en dat kost ook geld.
Gemak is inderdaad ook wat waard en dat kan je zelf het beste beoordelen. Ik hoop dat het een mooie set wordt waar je veel plezier aan beleeft.
Dat zal wel lukken.
Gesloten