"Doorleefde" bikes

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Kom ik tegen op vakantie in Marokko; gewoon vol in gebruik;
Vintage? Oud roest ? Duurzaam (her)gebruik? Mooi plaatje?
Ik vind hem eigenlijk gewoon erg mooi en wilde hem toch ff delen hier op het forum

Afbeelding


Afbeelding
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Die ketting ook....
Mooi plaatje :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Haha cool!
Denk niks anders voorhanden dus dan maar gebruiken?
Was iig al een goedkope fiets toen ie nieuw was.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Schoolvoorbeeld van een 'ratbike' :-D
Fijn kussentje op de stang ook..!
Zou die trapas wel eens willen zien, als je 'm er ooit uit zou krijgen.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Die komt toch goed terecht als hij van zijn zadel schuift :P .
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik denk gelijk aan deze van Ultra Romance. Ik heb echt een zwak voor “echte” fietsen met een verhaal.

Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ja en vooral wat er hier in de bidonhouder zit.. :lol:

Overigens: die roestbike die de TS plaatste, die heeft wel een kleine berijder als je de hoogte van dat zadel zo ziet... :roll:
Waarschijnlijk ook dankzij de droogte in zo'n land als Marokko dat die bike het daar zo lang uithoudt.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Die "Marokko" foto is gemaakt aan de kust in de vissershaven van Essaouira, vrij droog, maar toch ook veel zoute lucht.
Veel kleine mensen inderdaad.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

@Maverick
Ik heb dat ook, soms zie je aan een oude fiets een heel "verhaal" af. Je kunt in Marokko wat dat betreft je hart ophalen aan oude fietsen (maar ook auto's en motoren). Werkelijk alles wordt gerepareerd, hergebruikt en aangepast aan de functie.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb met mijn vader een paar weken rondgetrokken door Marokko, het land was mooi vooral het Atlas Gebergte maar de mensen...... voor alles moesten ze geld hebben, van jong tot oud tot eng aan toe. Misschien kwam het door ons uber westers camper dumbass look maar het heeft de reis wel een nare nasmaak gegeven.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Dat geld vragen is irritant inderdaad, maar een auto-oppas of gids is meestal stukken goedkoper als parkeergelden of entree bewijzen die wij hier overal ingooien natuurlijk :winkie: Beetje mixed is het inderdaad wel, maar mensen zijn ook vaak wel supervriendelijk en "onveilig" voelt het niet. Wij zitten in hotelletjes met huurauto.
Je zou hier wel super mtb of gravel tochten kunnen maken; Atlas is mooi, richting Sahara ook (zijn we 4jr geleden weekje geweest) en we kwamen nu regio kust Agadir-Essaouira een paar race fietsers tegen en verder ook eindeloos veel mooie offroad wegen. Perfect weer voor een midwinter bikepacking trip met overnachtingen in b&b's (is snachts wel koud soms)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mijn meest recente frame is nu bezig aan een vooral onverharde trip in Marokko. Was een last minute build zonder tijd om te lakken, dus die zal ook wel aardig "doorleefd" terugkomen volgende maand. Maar de laatste tijd hoor ik van heel veel mensen die met de gravelbike of vakantiefiets daar rond gaan rijden, is blijkbaar nu weer de volgende hippe locatie.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

maverick76 schreef: ma 13 januari 2020, 23:38 Ik heb met mijn vader een paar weken rondgetrokken door Marokko, het land was mooi vooral het Atlas Gebergte maar de mensen...... voor alles moesten ze geld hebben, van jong tot oud tot eng aan toe. Misschien kwam het door ons uber westers camper dumbass look maar het heeft de reis wel een nare nasmaak gegeven.
Wel op uitzonderlijk milieuvriendelijke wijze naartoe gereisd neem ik aan? :wink:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Zeker! We werden met zweefvliegtuig gebracht en in Morocco een waterstof camper gehuurd. Wat dacht jij!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hoe denk je dat die wind voor de zweefvliegtuigen wordt opgewekt?
Gewoon uit bruine steenkool centrales in China.
Plaats reactie