Bikeparken, de nieuwe midlife crisis?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

yo-eddy schreef: ma 13 januari 2020, 20:41
PaganiProductions schreef: ma 13 januari 2020, 20:38 Bikeparken heb ik niet nodig genoeg hier in de buurt om te fietsen ik ben geen downhill of enduro rijder maar gewoon xc rijder dus al die onzin heb ik niet nodig vind nog altijd voldoende uitdaging hier in de bossen.
Die onzin van jou heb ik ook niet nodig ...... hoewel het wel een uitdaging blijft :roll:
:lol: :lol: :bier:
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Je kent me wel goed zo te lezen Suravida zonder me ooit te hebben ontmoet en gesproken.
Laatst gewijzigd door maverick76 op ma 13 januari 2020, 21:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef: ma 13 januari 2020, 20:38 Bikeparken heb ik niet nodig genoeg hier in de buurt om te fietsen ik ben geen downhill of enduro rijder maar gewoon xc rijder.
Dus al die onzin heb ik niet nodig.
Vind nog altijd voldoende uitdaging hier in de bossen.
Je bent ook nog geen 40!!

En binnenkort wil je weer geld uitgeven en dan is een downhillbike best een goede investering :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

suravida schreef: ma 13 januari 2020, 20:59
maverick76 schreef: ma 13 januari 2020, 20:46 Pagani z'n uitspraken zijn af en toe wel wijs :D
Hmmm, allebei een hekel aan bikeparken, allebei stronteigenwijs, allebei een Youtube kanaal.... Ik heb het eerder al gedacht, maar nu weet ik het zeker! PP en Maverick zijn 1 en dezelfde!
Begrijpend lezen is ook niet voor iedereen weggelegd. Gelukkig ben jij weer goed in lijmen :wink:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

suravida schreef: ma 13 januari 2020, 20:59
maverick76 schreef: ma 13 januari 2020, 20:46 Pagani z'n uitspraken zijn af en toe wel wijs :D
Hmmm, allebei een hekel aan bikeparken, allebei stronteigenwijs, allebei een Youtube kanaal.... Ik heb het eerder al gedacht, maar nu weet ik het zeker! PP en Maverick zijn 1 en dezelfde!
:lol: , goed gevonden :-q :winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

PaganiProductions schreef: ma 13 januari 2020, 20:43 We zijn niet allemaal Danny macaskill of andere pro gekken de meesten mensen moeten de volgende dag weer voor een baas werken.
Zo´n Dh bike is een beetje als ze met op eens 40 ste op eens Harley Davidson of andere chopper willen rijden en de stoerste man willen uitstralen hetzelfde geld naar mijn mening voor een dh bike als iemand van 40+erop rijd.
Hoewel ik me totaal niet aangesproken voel bij de 40+ categorie, zou ik dat ook niet doen als ik dat niet (meer) zou durven.
Angst brengt altijd risico's met zich mee. Wat dat betreft vind ik het een verstandige keuze van je! :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 13 januari 2020, 20:41
PaganiProductions schreef: ma 13 januari 2020, 20:38 Bikeparken heb ik niet nodig genoeg hier in de buurt om te fietsen ik ben geen downhill of enduro rijder maar gewoon xc rijder dus al die onzin heb ik niet nodig vind nog altijd voldoende uitdaging hier in de bossen.
Die onzin van jou heb ik ook niet nodig ...... hoewel het wel een uitdaging blijft :roll:
:winkie: :winkie: :lol:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

maverick76 schreef: ma 13 januari 2020, 20:46 Pagani z'n uitspraken zijn af en toe wel wijs :D
Ook een stilstaande klok geeft 2 x per dag de juiste tijd aan.
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

maverick76 schreef: zo 5 januari 2020, 21:33 En natuurlijk is deze post niet serieus bedoeld maar ik hou gewoon van een beetje plagen zo nu en dan :D

Beetje leven in de brouwerij

Jeroen, ik zou dolgraag naar een Bikepark willen maar het volgende is er aan de hand.

Leeftijd
Stramme rug
Maar 120mm veerweg alleen aan de voorkant :tong
Geen beschermende kleding
Milieu druk

:lol:

Tis maar net hoe oud je je voelt Maverick76 :D
50 jaar en een blijvende rug en schouderblessure,maar dat wil niet zeggen dat ik niet meer van een bikepark kan genieten.
Tuurlijk kom ik niet meer mee met jonge honden,maar is dat belangrijk?
En doe je het voor je zelf of voor anderen?(lees social media likes,strava kudo's etc.. en dat interesseert me geen moer wat anderen er van denken,mijn manier van leven)

Beschermde kleding en een bike is te huren..120mm kan,hangt van je rijstijl af. :winkie:
Milieudruk..de trein brengt je naar Winterberg en Willingen
:bier:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik ben deze zomer vast wel weer eens in de buurt van een Bikepark en wie weet die ik er weer eens aan.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ik heb niks meer te zoeken op die bikeparken, midlife crisis met bijbehorende bewijsdrang ligt al járen achter me :D
Zit er aan te denken om lid te worden van een vette golfclub.
Beetje dikke pens heb ik al, beetje dikke auto nog niet.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jan Willem schreef: wo 15 januari 2020, 09:16 Ik heb niks meer te zoeken op die bikeparken, midlife crisis met bijbehorende bewijsdrang ligt al járen achter me :D
Zit er aan te denken om lid te worden van een vette golfclub.
Beetje dikke pens heb ik al, beetje dikke auto nog niet.
Nu kan een dikke fiets best duur zijn, maar een dikke auto is dat toch echt een stuk meer. :-{
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Niet alles gelezen.
Mijn mening. Iedereen vooral zijn eigen ding doen. Ben je 40+, %-+ en wil je naar een bikepark, ga vooral.
Ben er zelf regelmatig geweest maar niet mijn ding. Wel de technische bagage om beneden te komen en ook met een redelijk gangetje maar het kan mij niet bekoren. Sowieso wil ik mij niet eerst een compleet harnas aan te hoeven trekken om naar beneden te kunnen om de risico's te verminderen. Daarvoor is het mij niet waard (heb thuis ook een dochter zitten). Daarnaast doe ik liever een afdaling met erg veel wortels, stenen, steil en drops op een hardtail langzaam op techniek dan een flowtrail waar je geen lijn hoeft te kiezen. Nog een puntje is dat ik het omhoog rijden mis. Ook daar het liefst zo technisch mogelijk, stenen, wortels, drops e.d.

My two cents...
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Precies wat mij ook meer ligt, Bikepark is soms leuk als het zo uitkomt maar geef mij ook maar zwaar technische natuurlijke trails.

Maar inderdaad, iedereen moet vooral doen wat hij leuk vind.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik kom nog steeds met enige regelmatig in bikeparks (ondanks mijn gevorderde leeftijd :kiss: ) vooral omdat het een handige manier is om in een min meer gecontroleerde situatie je skills weer even aan te scherpen, je fiets af te stellen etc.

Ik rijd ook bij voorkeur technische trails maar niet zo vaak als ik zou willen en een bikepark bezoek is voor mij een goede start van een biketrip. Vorig jaar was ik een paar dagen in de Vogezen en heb ik de eerste dag doorgebracht in het bikepark van La Bresse. Lift omhoog, trailtje rijden, mezelf aanwijzingen geven (kijken waar je naartoe gaat! etc), vering en bandendruk tweaken en nog een keer, en nog een keer, en nog een keer. Dan weer wat sneller, lastiger trail etc. Zo kan ik me een dagje goed bezighouden en ben dan weer aardig klaar om de trails in de omgeving op te gaan.

Ik huur ook wel eens een DH bike, het voordeel daarvan is dat het wat makkelijk is om een beetje progressie te maken en je grenzen te verleggen omdat je net even wat meer reserve hebt om toch die grotere sprong wel mee te pakken. In vergelijking met mensen die zich echt met DH bezig houden lijkt het helemaal nergens op maar dat hoeft ook niet, zeker niet in een park als Winterberg. Ik kan me daar overigens ook prima vermaken met een trailbike, HT of wat dan ook. Die DH bike is dus niet nodig maar wel leuk af en toe :-q

Ondanks dat ik inmiddels ruim boven de 40 ben zie ik mezelf nog lang niet stoppen met dit soort dingen, wat moet ik dan doen? Op de bank hangen en bier drinken? Darten? Golf?
Plaats reactie