Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Gaat om trap ondersteuning en niet geheel zelf elektrisch rijden ...maar goed dit is de banden discussie en niet emtb discussie :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Speciaal voor jou :D elecrtrisch ondersteund rijden .... :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zelf denk ik dat het electrisch ondersteund rijden, eigenlijk wel hier in het banden topic past :-D als er wereldwijd banden onderzoek gedaan is naar grip en duurzaamheid van het wel of niet elec. ondersteund rijden, waarom dan niet hier op het forum onder hét banden topic :-? :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Mario070 schreef: za 11 januari 2020, 10:59 Zelf denk ik dat het electrisch ondersteund rijden, eigenlijk wel hier in het banden topic past :-D als er wereldwijd banden onderzoek gedaan is naar grip en duurzaamheid van het wel of niet elec. ondersteund rijden, waarom dan niet hier op het forum onder hét banden topic :-? :wink:
Touché :kiss: :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Uuh, omdat banden REVIEWS? Wat ik wel vind passen hier is eventueel een aanvulling op een review of er met een gewone of emtb gereden is ivm de hardere slijtage van de laatste. :-q
life starts @ 150bpm...
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2940
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Sinds gisteren de barzo en mezcal in 27,5x2.6 gemonteerd. Ik wilde een setje banden voor hier in nl die redelijk lekker lopen en voor mij voldoende grip hebben.
Maar er zijn niet veel merken die zo breed zijn zoals aangegeven, maar deze zijn nog breder.
Verse gemonteerd en nu even op 2 bar zijn ze op een 34mm inw velg 68mm breed
Afbeelding20200115_180127 by joost nijland, on Flickr
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

novaterra schreef: wo 15 januari 2020, 19:36 Sinds gisteren de barzo en mezcal in 27,5x2.6 gemonteerd. Ik wilde een setje banden voor hier in nl die redelijk lekker lopen en voor mij voldoende grip hebben.
Maar er zijn niet veel merken die zo breed zijn zoals aangegeven, maar deze zijn nog breder.
Verse gemonteerd en nu even op 2 bar zijn ze op een 34mm inw velg 68mm breed
Afbeelding20200115_180127 by joost nijland, on Flickr
Ik had gehoopt dat ze juist ietsje smaller zouden vallen. Ik heb ook een setje besteld maar dan 29 x 2.6

Mijn probleem is dat ik nog kijkende en sparende ben voor een geschikt wielsetje dus ze zullen bij mij voorlopig op 25mm breedte komen. Dan maar even wat meer lucht erin :)

Ben wel heel benieuwd naar deze breedte bij dit duo Barzo/Mezcal. In 2.25 en 2.35 is al gebleken dat het een topsetje is.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Ik heb de nieuwe bontrager xr3 team issue 2,20 besteld. Alleen het schijnt dat de band minder breed is dan 2,20. Volgens bontrager zijn de band breedtes opgemeten vanaf de zijnoppen en niet vanaf de zijkant van de band. Ik heb gelezen dat de band,gemeten vanaf de zijkant, eerder een 2,1 band is. Kan ik deze band dan beschouwen als een 2,1 band? Of omdat de noppen breedte wel 2,2 is(volgens bontrager) als een 2,2 band?. Ik wou namelijk een band kopen met net iets meer grip dan de xr2, maar een smallere band geeft niet meer grip.

De xr2 comp die ik nu heb is 2,2 en is wel gemeten vanaf de zijkant van de band dus de band breedte inc noppen zou iets breder moeten zijn.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De noppen zorgen voor de grip, dus als die 2.2 meten, dan is de band 2.2.


Het volume zorgt voor het comfort. En hoe hard je de band kunt oppompen. Meet het karkas 2.1, dan is het in dat opzicht een 2.1. Uiteindelijk gaat het om pakweg 2 mm, de vraag is of dat een wereld van verschil maakt. De band is in het algemeen aan de smallere kant en je moet dus met meer druk rijden.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Lars TB schreef: vr 17 januari 2020, 13:19 De noppen zorgen voor de grip, dus als die 2.2 meten, dan is de band 2.2.


Het volume zorgt voor het comfort. En hoe hard je de band kunt oppompen. Meet het karkas 2.1, dan is het in dat opzicht een 2.1. Uiteindelijk gaat het om pakweg 2 mm, de vraag is of dat een wereld van verschil maakt. De band is in het algemeen aan de smallere kant en je moet dus met meer druk rijden.
Lars, je heb een hoop kennis over mountainbike onderdelen merk ik al👍

Duidelijke uitleg. Aangezien het om de voorband gaat is meer of minder comfort niet echt belangrijk. De vering zorgt voor het comfort.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

bijkerk0318 schreef: vr 17 januari 2020, 14:09

Lars, je heb een hoop kennis over mountainbike onderdelen merk ik al👍
Rustig aan met die veren. Een hele pauw in zn reet is echt niet nodig en gewenst
life starts @ 150bpm...
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Ik heb de nieuwe xr3 2.2 gemonteerd en ze zijn erg smal. Smaller dan de xr2 comp.

Ik was opzoek naar een band dat net iets meer grip had dan de xr2 comp zonder teveel in te leveren in weerstand. De xr3, leek de perfecte band te zijn, midden profiel hetzelfde als de xr2 alleen de zij noppen zijn groter. Maar omdat ik de xr3 te smal vind ga ik ze terug brengen en opzoek naar een andere.

Ik zat te denken aan de wolfpack race of vittoria barzo alleen ik twijfel of deze banden niet gelijk een paar stappen hoger zijn dan de xr2 comp qua weerstand.

Achter heb ik een meczal tnt.

Wie kan mij de goude tip geven?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De Race heeft echt lage rolweerstand en zeker niet minder grip dan de Barzo. Daarbij merk je het verschil aan de voorkant minder dan op het achterwiel.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

g60 schreef: vr 17 januari 2020, 15:17
bijkerk0318 schreef: vr 17 januari 2020, 14:09

Lars, je heb een hoop kennis over mountainbike onderdelen merk ik al👍
Rustig aan met die veren. Een hele pauw in zn reet is echt niet nodig en gewenst
Eindelijk erkenning! Nu kan ik er mee stoppen :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Met zoveel veren in je reet kan je niet meer fietsen :o
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie