Klein Attitude met lakschade

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
canadianbike01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 15:33

Recent een Klein Attitude overgenomen, met 9000 buizen (gradient zirkonium) , waar ik op zich heel erg blij mee ben. Volgens mij wel uit het Trek tijdperk, maar een erg mooie fiets in goede technische staat. De vorige eigenaar heeft er veel heel veel mee gereden, maar altijd netjes onderhouden. Wat mij wel opvalt is dat de lak er in dikke brokken af is gevlogen, op meerdere plaatsen. Het lijkt wel of het er af is geknald. Heeft iemand meer van dit soort ervaringen met dit type fiets en zo ja wat kan je eraan doen. Het is uiteraard gebruiksvoorwerp, dat is mij bekend, en het hoeft ook niet superstrak te zijn, maar ik verbaas mij er wel over dat er echt stukken af zijn gevallen lijkt t wel. af zijn ge Iemand En is er wat tegen te doen, of maar gewoon accepteren? Alvast dank voor de informatie.
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Ik heb diverse Klein fietsen, voornamelijk voor de Trek periode, en moet zeggen dat de lak nooit het sterkste punt is geweest.
Vrij snel begint de lak te bladderen en bij de minste beschadiging laat de lak los rondom de beschadiging.
Enige remedie is frame stralen en opnieuw laten lakken. Anders, in mijn optiek, gewoon accepteren zoals het is.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Zo goed als de lak bij Klein was - zo slecht was het bij Trek. #Trek - Begin van het einde. #Attitude in Sea&Sky of Gator - maar dan in 29” zo heeel leuk zijn
StAlTiCa
canadianbike01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 15:33

Helaas dus een bekend fenomeen. Tja, dan maar accepteren, maar wel treurig voor een zogenaamde kwaliteitsfiets. Dank in elk geval voor het meedenken.
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

heb zelf een Klein gehad van ver voor de Trek periode, en na 5 jaar intensief gebruik was de lak nog als nieuw. Zelfs bij de dropouts of onderkant onderbuis geen beschadigingen. Wat mij betreft de best gelakte fiets die ik heb gehad. De Cannondale die ik ervoor had daar viel het in brokken vanaf. Heb nu ook een Scott waar de lak bij beschadiging gelijk bladdert, heb het idee dat de lak te hard is of niet goed hecht op de onderlaag
Plaats reactie