Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

@Ruud, ik snap je punt.
@Wouter, je set is prima, niks aan doen, maar 1600 gram zal ie niet zijn, dus wees niet teleurgesteld als de weegschaal ~ 1650 aangeeft, die 50 gram gaat het verschil niet maken
PaganiProductions

Prulleman schreef: wo 15 januari 2020, 14:44 @Ruud, ik snap je punt.
@Wouter, je set is prima, niks aan doen, maar 1600 gram zal ie niet zijn, dus wees niet teleurgesteld als de weegschaal ~ 1650 aangeeft, die 50 gram gaat het verschil niet maken
Ga er niks aan meer aan doen.
PaganiProductions

RuudRuud schreef: wo 15 januari 2020, 14:12
Prulleman schreef: wo 15 januari 2020, 14:02 Als ik het vanuit mijn set uit ga rekenen..
1575 met even zware velgen:
+30 gram voor dt comp vs sapim d-light
+30 gram voor messing vs alu nippels
-40 gram, 28 vs 32 spaken
+73 gram (hope voornaaf vs tune lefty (100 gram))

=1668

Misschien zit ik ergens wel wat naast, maar veel zal het niet schelen.

Als 1600 gram belangrijker voor je is dan bulletproof en duurzaam, dan kan je voor lichtere /dunnere spaken kiezen en voor alu nippels. Dan kom je aardig in de buurt van 1600 gram.
Maar ik denk dat je het verschil niet gaat merken behalve in de duurzaamheid, als je veel modder rijdt en af en toe door de pekel, ben je beter af met messing
Ondanks dat je post klopt, geef nou niet weer een reden om te twijfelen... Wouter is erg gevoelig voor die laatste gram. Het wielsetje is prima, Wouter vindt het de kosten waard, prima! Echt fouten maakt ie niet met de wielset.

Dat jij en ik het anders zouden doen klopt, Wouter doet het op deze manier en dat is ook prima.
Ik heb wou alu nippels gaan heb ik niet gedaan werd mij afgeraden als die alu nippels slecht of gaan oxideren.
Kan je de spanning niet meer stellen en dan word het weet duur grapje.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

PaganiProductions schreef: wo 15 januari 2020, 21:49 Ik wou voor alu nippels gaan, maar heb ik niet gedaan. Werd mij afgeraden, wanneer de alu nippels gaan oxideren, kan je de spanning niet meer stellen en dan wordt het weer een duur grapje.
Oxideren is 1 ding, kapot knappen gebeurt eerder. Overigens een goed gebouwd wiel hoef je niet meer op te spannen. Dat is 1 van de voordelen van een mooie handgespaakte wielset (mits goed gedaan).
“Old, not obsolete”
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

PaganiProductions schreef: wo 15 januari 2020, 21:49
RuudRuud schreef: wo 15 januari 2020, 14:12

Ondanks dat je post klopt, geef nou niet weer een reden om te twijfelen... Wouter is erg gevoelig voor die laatste gram. Het wielsetje is prima, Wouter vindt het de kosten waard, prima! Echt fouten maakt ie niet met de wielset.

Dat jij en ik het anders zouden doen klopt, Wouter doet het op deze manier en dat is ook prima.
Ik heb wou alu nippels gaan heb ik niet gedaan werd mij afgeraden als die alu nippels slecht of gaan oxideren.
Kan je de spanning niet meer stellen en dan word het weet duur grapje.
Slimme keus!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Messing nippels, iets zwaarder, maar veel verstandiger.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
PaganiProductions

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 17 januari 2020, 20:39 Messing nippels, iets zwaarder, maar veel verstandiger.
Dat beetje gewicht zal je toch niet merken.
De velgen zijn binnen nu nog wachten op de rest.
Nu was ik laast op de site van hope aan het kijken en toen kwam ik deze cassette tegen https://www.hopetech.com/dut/products/d ... -cassette/
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Ik weet niet of je naven al besteld zijn, maar die cassette past niet op een standaard Shimano of SRAM XD body. Als je een lichtere cassette wilt zijn er genoeg opties die wel op de standaard body's passen. Voor deze heeft Hope zelf een body gemaakt.
PaganiProductions

bartsince1975 schreef: za 18 januari 2020, 11:22 Ik weet niet of je naven al besteld zijn, maar die cassette past niet op een standaard Shimano of SRAM XD body. Als je een lichtere cassette wilt zijn er genoeg opties die wel op de standaard body's passen. Voor deze heeft Hope zelf een body gemaakt.
OK zoiets meende ik al gelezen te hebben.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Als je die hope cassette wilt proberen, ik heb een splinternieuwe freehub voor je liggen, normaal kosten die 80, je mag em voor 45 inc verzendkosten hebben.

(De freehub speciaal voor hope cassettes dus)
PaganiProductions

Prulleman schreef: za 18 januari 2020, 12:07 Als je die hope cassette wilt proberen, ik heb een splinternieuwe freehub voor je liggen, normaal kosten die 80, je mag em voor 45 inc verzendkosten hebben.

(De freehub speciaal voor hope cassettes dus)
Helaas heb ik a eenl xt casette gekocht.
Dank je voor het aanbod.
Kan je die reserveren voor mij.
MaartenF
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 3 november 2013, 22:11
Mijn mountainbike: Trek Supercaliber 9.8 2021 (XX1/AXS/Duke)

Lars TB schreef: ma 13 januari 2020, 18:58 Hope naven: €310,-
2x velgen: €180,-
spaken: €50,-

Materiaal is dus €540,- (prijzen van Bike Components, die zijn niet speciaal goedkoop of zo)

Als ze dan dan heel duur doen met invlechten ben je nog een keer €100,- kwijt. En dan kost de tape €110,- om op €750,- te komen... :roll: Maar zelfs €650,- is al te duur voor het geheel!!


Als ze het setje bij een wielbouwer bestellen hebben ze zelf minder marge. Als ze die wel naar hun normale marge ophogen, dan zou je op €750,- kunnen komen, maar dan rekenen ze dus extra.

Ik hoop dan ook dat er minstens een nieuwe cassette op zit.


Een vergelijkbaar setje in kwaliteit en gewicht (ruim 50 gram lichter), alleen niet met oranje naven (en dus ook andere merken naven en velgen) kan ik ook voor je regelen voor €450,-. Met cassette, schijven en banden zit je dan nog steeds onder de €650,-.


Ik zou toch even vragen hoe het nu zit met die prijs... . En anders moet je zelf gewoon even met Handgespaakt (professionele wielbouwer in Heerlen) contact opnemen. Die bouwt voor €750,- waarschijnlijk wel iets van 1.600 gram op!
Ik heb bij Handgespaakt net een mooie set met ZTR Crest MK3 velgen, Hope pro 4 Boost naven en lichte platte Sapim spaken (28st per wiel) laten bouwen voor nog geen € 650,-. Gewicht ca. 1.380 gram... Te laat voor de TS maar wellicht voor de andere lezers nog interessant
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

PaganiProductions schreef: za 18 januari 2020, 12:18
Prulleman schreef: za 18 januari 2020, 12:07 Als je die hope cassette wilt proberen, ik heb een splinternieuwe freehub voor je liggen, normaal kosten die 80, je mag em voor 45 inc verzendkosten hebben.

(De freehub speciaal voor hope cassettes dus)
Helaas heb ik a eenl xt casette gekocht.
Dank je voor het aanbod.
Kan je die reserveren voor mij.
Waar bedoel je met reserveren? Nog een jaar in de kast laten liggen tot je xt cassette vereisten is of je huidige freehub?
Als er in de tussen tijd iemand komt die em wilt hebben is ie weg natuurlijk.. ga niet wachten tot jij em misschien ooit koopt.
(Hoewel die kans vrij klein is, dus je kan altijd een berichtje sturen ;))
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Prulleman schreef: za 18 januari 2020, 12:07 Als je die hope cassette wilt proberen, ik heb een splinternieuwe freehub voor je liggen, normaal kosten die 80, je mag em voor 45 inc verzendkosten hebben.

(De freehub speciaal voor hope cassettes dus)
Is dat een originele Hope body of een aliexpress variant?
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

MaartenF schreef: za 18 januari 2020, 17:01 Ik heb bij Handgespaakt net een mooie set met ZTR Crest MK3 velgen, Hope pro 4 Boost naven en lichte platte Sapim spaken (28st per wiel) laten bouwen voor nog geen € 650,-. Gewicht ca. 1.380 gram... Te laat voor de TS maar wellicht voor de andere lezers nog interessant
En wat weeg jij zelf? En wat is je inzetgebied? Een dergelijk setje is niet voor iedereen geschikt. Zo zou ik ‘m met mijn sub 110kg niet in mijn fiets willen hebben. Denk niet dat het dan lang heel blijft.
“Old, not obsolete”
Gesloten