NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Idd zo druk alsof er een TT ... :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Mario070 schreef: zo 19 januari 2020, 00:32
Horsthil schreef: za 18 januari 2020, 23:57

Vertel eens, nu ben ik nieuwsgierig. Van wie is er een toertocht. Of snap ik de grap niet. In dat geval is hij heel goed :lol:
De tocht staat hier iig niet bij :roll:
https://www.mountainbike.nl/toertochten
En kan mij herinneren, dat de tt's op zaterdag zijn en op zondag :D :-q
*niet :oops: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Na aanleiding van afgelopen berichten in dit topic maar eens een rondje gedaan langs alle "TTF'S".
De meeste pak in in een rondje wel mee maar dan rij daarna altijd door, ook als het net niet lekker ging.
Nu eens de tijd genomen om overal even stil te staan, terug te lopen en nog een keer te doen.
Ook wel wat nieuwe dingetjes gespot, zo kan je in de uitgesleten klim vlak voor de dubbele drop heel mooi vanaf de zijkant de klim in springen, deze is best serieus. drop zelf is iets van 50cm maar je land al snel 1,5 meter lager :D .
De drop die Void aangaf ook gedaan, is ook leuk en eigenlijk voor iedereen wel te doen. lastige vond ik wel om voldoende snelheid op te bouwen voor de drop waardoor ik hem niet helemaal beneden in kon landen.

De JW stronk is voor mij niet te doen, kan er over heen rollen maar daar houd het wel mee op, snelheid is bij mij echt te laag als ik bij de stronk aankom (was ook nog met de tank vandaag, helpt ook niet echt mee)

En als kers op de taart lag er een klein dubbeltje naast de combi route LV/HV. Is maar een fietslengte lang en best steil (beetje dirt jump achtig)
Op hoge snelheid haal je hem makkelijk maar juist de uitdaging is om hem met lagere snelheid te halen en hoog te komen.
Zeker een half uurtje zoet geweest hiermee :P Is het een perfect bultje om dit soort dingen te leren springen, hopelijk mag hij blijven liggen.

Helaas zijn natuurlijk al deze "ttf's" geeen onderdeel van de vaste route waardoor het kwestie van tijd is voordat ze zijn weggesleten en kapot gereden.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Ik nam foto van een andere TTF toen ik de vorige keer reed.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

hanjovdberg schreef: zo 19 januari 2020, 12:40Idd zo druk alsof er een TT ... :winkie:
Je verwacht het niet op zo’n mooie zonnige zondag. Je zou verwachten dat iedereen lekker binnen zit bij de open haard ipv op de MTB. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

void schreef: zo 19 januari 2020, 17:56 Ik nam foto van een andere TTF toen ik de vorige keer reed.

Afbeelding
Hey die lijn had ik nog niet gezien, is bij de dubbele traptrede (drop) toch?
Volgende keer nog beter opletten.
Als je langzaam rijd zie je overal wel mogelijkheden naast de doorgaande trail.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Ja, naast double drop, Het is er al een tijdje, ik vouwde takken lang geleden weg van het gezichtsniveau.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vanmiddag met oa TenZNL HV, LV, en nog een keer de noordlus HV gereden. 8)
Geparkeerd bij het theehuis want TenZNL had al 3 rondjes rond de kuil gereden maar 't stond er (om 12:00 uur) uiteraard nog ramvol.
Tracks lagen er, op een aantal smerige modderstroken na, goed bij. Bakken met grip. En... hoe later in de middag, hoe minder volk. :-q
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Klopt, hier dezelfde ervaring. Rond half 2 begonnen aan HV vanaf de provinciale weg. Reden nog aardig wat MTB ers, maar was prima te doen 👊🏽
Same shit, different day :winkie:
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Fred (mtb-sport) schreef: zo 19 januari 2020, 08:52 Misschien in de war met clinic op zondag? https://www.mountainbikechallenge.nl/20 ... -vuursche/
Volgens mij ging ik nog even op m'n plaat pal voor dat klasje. Stond n heel groepje op t gras te kijken (rond 16u) toen ik bij het laatste stuk 'langs de kuil' even m'n voorwiel verloor (iets te hard opgepompt)... klabats...

alles voor de show! :-q
rammen met die bak
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Vanmiddagweer een klein rondje LV gedaan.
lag er erg goed bij en was eigenlijk best rustig ondanks het mooie weer.
De dubbel langs de weg die er vorige keer nog lag is inmiddels omgebouwd tot soort van tafel.
Take off is niet ook niet meer zo dirt jump achtig steil, minder spannend maar wel beter om een beetje op de oefenen.
Daarnaast nog naar wat andere leuke stukjes gezocht om te proberen.


Later kwam ik Void nog tegen van het forum en deze geprobeerd een stukje te volgen, dat lukte maar net :lol: :lol:
@Void i dropped out, parked my car near the crossing by theehuis 't hooge erf.
Laatst gewijzigd door Singletrack Sundays op zo 26 januari 2020, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Have fun!
Rinse.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 529
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Het parcours begint behoorlijk uit te slijten. Er komen steeds meer wortels naar boven.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Singletrack Sundays schreef: zo 26 januari 2020, 20:57 De dubbel langs de weg die er vorige keer nog lag is inmiddels omgebouwd tot soort van tafel.
Take off is niet ook niet meer zo dirt jump achtig steil, minder spannend maar wel beter om een beetje op de oefenen.
Illegaal aangelegd, dus je moet er niet raar van staan te kijken dat die zomaar ineens weg is (hoe kan dat nou :~ )
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

worstkaas schreef: zo 26 januari 2020, 21:27 Het parcours begint behoorlijk uit te slijten. Er komen steeds meer wortels naar boven.
Gatver
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Even over die tafel: het is alleen niet de bedoeling om op eigen initiatief iets in het bos te bouwen, dus leuk die tafel, maar het is niet de bedoeling. De landing is ook niet logisch, je moet gelijk vol in de ankers om niet in de bosjes te eindigen. Terreineigenaren worden er ook niet vrolijk van. De persoon die het heeft gegraven heeft wel veel energie en die energie is ook wel welkom bij de vrijwilligersgroep.

Lage Vuursche begint goed te worden, komen echt veel wortels boven. Heb na een lange tijd daar weer eens wat gereden. De route wordt alleen maar beter daar.

Overigens was het echt gigantisch druk in het bos. Niet alleen fietsers, maar ook erg veel wandelaars. Zo veel autoverkeer ook. Kon de hogevuurscheweg gewoon niet oversteken. Moest echt eventjes wachten.
Plaats reactie