Custom Wheel set topic #98452157

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yves schreef: vr 24 januari 2020, 00:14 Ach gelukkig vind ik amerongen al een zwarte trail , kan ik uberhaupt niet fietsen en heb ik blijkbaar ook de verkeerde fiets al zou ik het wel kunnen dus ik hoef mij geen zorgen te maken.. wat een geruststelling .. nu maar hopen dat de topicstarter in zijn hardtail wel dikke wielen stopt zodat hij in whistler eens los kan gaan
Ik zeg nergens iets over je capaciteiten op de fiets, ik geef zelfs aan dat gebaseerd op jouw ervaring je mening prima is. En door mij te quoten doe je alsof ik je weer aanval.


Je leert dus niets en leest ook niet tussen mijn regels door... .



Misschien wil iemand Yves even uit zijn droom helpen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 24 januari 2020, 00:19
hitchhikerzguide schreef: di 21 januari 2020, 23:00 Oké, nu weet ik nog niets :lol:
Maar ik ga voorlopig gewoon lekker verder raggen met de M1900's. :bier:
Terwijl jullie elkaar de tent uit vechten rijdt onze TS voorlopig gewoon verder op zn oude wielen :winkie:
:bier: :lol: :lol:
Maar ik ben wel benieuwd wat uiteindelijk uit de bus gaat komen als supersterke wielset als upgrade van mijn DT Swiss M1900 Spline 30 :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je hebt wel wat op je geweten...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar de sterkste velg is natuurlijk nr 42 ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Holy shit, Amerongen is bij jou al een zwarte trail?!?
Dan voldoen Mavic Crossride’s ook wel!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 24 januari 2020, 00:40 Maar de sterkste velg is natuurlijk nr 42 ;)
https://www.ebay.nl/itm/392387296555
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Cabaret :bier: :bier: :bier: :bier:
Sneeuwmonster
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Lars TB schreef: vr 24 januari 2020, 00:00
Mike123 schreef: do 23 januari 2020, 23:52 ... maar als de persoon die de teksten ... schrijft ook de velgen maakt dan ga ik toch twijfelen.
Ik vis dit stukje er even uit :bier:
Goed, omdat niet iedereen het gelezen zal hebben:
viewtopic.php?f=15&t=144194&start=75 (ergens halverwege staat mijn soort van achtergrond)


De reden dat ik dus fel reageer is omdat ik dus een soortgelijke velg ontworpen heb als de Newmen SL-A30 (https://www.rad15.bike/velgen/ozone-30), zelfde inzichten en filosofie. Misschien als ik dat eerder vermeld is duidelijk dat ik met enige autoriteit spreek, maar ik probeer mezelf niet in dat opzicht op de voorgrond te zetten, maar de kennis naar voren te schuiven.

Ik ga die velg hier dus ook niet als geschikte velg voor TS naar voren schuiven, want daarvoor is die velg gewoon niet bedoeld en in het programma van RAD15 zit momenteel nog geen juiste velg. Ik zeg ook niet dat TS of wie dan ook voor dat gebruik die velg niet mag gebruiken. Ik heb zelf met die Ozone30 op de DH-fiets gereden en hem heel gehouden, dus dat soort producten kunnen best wat hebben. Maar ik heb er ook een paar van deuken voorzien in minder extreme situaties, maar wel situaties die buiten het bedoelde inzetbereik van die velg liggen. Newmen laat een soort van doorschemeren dat je op eigen risico wel die velg mag inzetten, ik ga er van uit dat met genoeg info iemand die inschatting ook kan maken. Het rare is dat er een heleboel producten zijn waar wel bij geroepen wordt dat je de grens op zoekt, maar dat bij wielen dit nog niet helemaal doorgedrongen is. En als het dan niet om sterkte gaat, dan speelt bijvoorbeeld stijfheid ook een rol. Bij aluminium velgen kun je gewicht en inzetbereik 1 op 1 met elkaar vergelijken. Newmen maakt dan geen wonderproducten, want dat bestaat gewoon niet.

Iets meer inzicht in aluminium velgen kun je hier vinden: https://www.rad15.bike/tech-center. Het is een eerlijker verhaal dan de meeste fabrikanten vertellen, misschien te eerlijk zelfs. Want omdat veel fabrikanten iets suggereren uit marketing gronden blijf je misverstanden houden over hoe het werkelijk zit.

Van meer producten weet ik dus wat preciezer hoe het werkelijk zit en dat verhaal zal ik hier blijven doen, alleen zal ik proberen iets eerder duidelijk te maken met welke achtergrond ik spreek om zinloze discussies te vermijden. Daarbij wil ik niet pretenderen alles te weten en sta ik open voor discussie op technisch niveau. Ik leer ook nog iedere dag bij en wijzig hier en daar wel eens mijn standpunt :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Lars TB schreef: do 23 januari 2020, 23:10 want ze melden de beperkingen vaak niet expliciet.

Maar duik in het geval van velgen even de DT-Swiss website op. Heel mooi ingedeeld in categorieën. Duidelijk wat je moet kopen als je weet wat voor soort rijder je bent. Nee, de gewichten van de rijders staan er niet meer bij, daar bouwt DT-Swiss een marge in. Maar aan de hand van het inzetbereik kun je daar dan wel een bepaald gewicht aan hangen.
Hoezo vermelden ze geen gewicht? Ik heb bij RCZ een setje DT Swiss E1900 besteld, en op de website vermeld DT netjes dat ze bedoeld zijn voor categorie 4 gebruik tot 130 kg.

Geeft voldoende vertrouwen voor mij, met 96 kg Adamsgewicht met een hardtail.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie