Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Net als Bikeshop Amersfoort, maar da's al wat verder van je bed.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
GravelFrits
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 januari 2020, 17:42
Mijn mountainbike: Rose pro cross gravel

Kapitein Iglo schreef: ma 27 januari 2020, 12:44 Net als Bikeshop Amersfoort, maar da's al wat verder van je bed.
Thnx! Dat zal nog gaan, kom zelf uit Renswoude.
Dat zal ongeveer 20 min fietsen. Thnx voor de reacties!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

GravelFrits schreef: ma 27 januari 2020, 10:22 Beste gravelracers!

Sinds een aantal maanden ben ik actief op de heuvelrug als gravelracer. Alleen heb ik niet veel mensen om me heen die hetzelfde doen.
Ik ben daarom opzoek gegaan naar een community die actief is op de gravel ( uit de regio Utrecht) Zelf kan ik niets vinden om bij aan te sluiten .

Kennen jullie een community? Is er meer interesse naar een gravelcommunity regio Utrecht? En zijn er wellicht mensen geïnteresseerd om te starten met 1?

Ik hoor jullie graag!
Valleirenners is van oorsprong een CX-vereniging. Zij hebben een grote groep cyclocrossers en ook renners die in de winter op de gravelaar rijden. Op dinsdagavond onderlinge cross-wedstrijdjes op het parcours aan de A12.
WV Ede heeft een gravelgroepje dat min of meer vaste vorm heeft, meeste daarvan 'overwinteraars' die zomers gewoon weer op de racer gaan.
WV Scherpewoud heeft volgens mij een harde kern die in de winter regelmatig in het bos rijdt, althans ik zie vaak genoeg fietsers in hun pakjes rondrijden. Snel Verzet Hoogland heeft dacht ook zo'n groep.


Je zou eens wat kunnen uitproberen en dan kijken wie of wat er een beetje bij jou past.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

MonkeyRider schreef: zo 19 januari 2020, 17:03.om er steeds achter te komen dat het setje Conti AT en Speedride eigenlijk alles is wat je nodig hebt op een gravelbike.
Even visualiseren, in ieder geval voor mezelf. Voel je vrij om mee te kijken :winkie:
Afbeelding

Afbeelding
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

GravelFrits schreef: ma 27 januari 2020, 10:22 Beste gravelracers!

Sinds een aantal maanden ben ik actief op de heuvelrug als gravelracer. Alleen heb ik niet veel mensen om me heen die hetzelfde doen.
Ik ben daarom opzoek gegaan naar een community die actief is op de gravel ( uit de regio Utrecht) Zelf kan ik niets vinden om bij aan te sluiten .

Kennen jullie een community? Is er meer interesse naar een gravelcommunity regio Utrecht? En zijn er wellicht mensen geïnteresseerd om te starten met 1?

Ik hoor jullie graag!
CTC Utrecht gravelt ook.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Jurriaan schreef: ma 27 januari 2020, 16:52
MonkeyRider schreef: zo 19 januari 2020, 17:03.om er steeds achter te komen dat het setje Conti AT en Speedride eigenlijk alles is wat je nodig hebt op een gravelbike.
Even visualiseren, in ieder geval voor mezelf. Voel je vrij om mee te kijken :winkie:
Afbeelding

Afbeelding
Bedoel je nu een combi van die twee? Als ik het zo zie kom je voor 95% met die speedride weg... leuk bandje.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
GravelFrits
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 januari 2020, 17:42
Mijn mountainbike: Rose pro cross gravel

bert l. schreef: ma 27 januari 2020, 15:13
GravelFrits schreef: ma 27 januari 2020, 10:22 Beste gravelracers!

Sinds een aantal maanden ben ik actief op de heuvelrug als gravelracer. Alleen heb ik niet veel mensen om me heen die hetzelfde doen.
Ik ben daarom opzoek gegaan naar een community die actief is op de gravel ( uit de regio Utrecht) Zelf kan ik niets vinden om bij aan te sluiten .

Kennen jullie een community? Is er meer interesse naar een gravelcommunity regio Utrecht? En zijn er wellicht mensen geïnteresseerd om te starten met 1?

Ik hoor jullie graag!
Valleirenners is van oorsprong een CX-vereniging. Zij hebben een grote groep cyclocrossers en ook renners die in de winter op de gravelaar rijden. Op dinsdagavond onderlinge cross-wedstrijdjes op het parcours aan de A12.
WV Ede heeft een gravelgroepje dat min of meer vaste vorm heeft, meeste daarvan 'overwinteraars' die zomers gewoon weer op de racer gaan.
WV Scherpewoud heeft volgens mij een harde kern die in de winter regelmatig in het bos rijdt, althans ik zie vaak genoeg fietsers in hun pakjes rondrijden. Snel Verzet Hoogland heeft dacht ook zo'n groep.


Je zou eens wat kunnen uitproberen en dan kijken wie of wat er een beetje bij jou past.
Klopt Bert, ik heb nagevraagd bij diverse verenigingen uit de buurt. Als ze gravelen dan is dat ter overwintering en zijn er nog geen leden die dat het hele jaar doen helaas.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Stel het voor bij CTC. Zij staan open voor leden initiatieven :-q
GravelFrits
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 januari 2020, 17:42
Mijn mountainbike: Rose pro cross gravel

Jurriaan schreef: ma 27 januari 2020, 19:48 Stel het voor bij CTC. Zij staan open voor leden initiatieven :-q
Ik zal is zien, tis helaas niet om de hoek.
Maar thnks voor het meedenken.

Wellicht dat ik hier in de buurt iedereen gek moet maken met gravel😆
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4076
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Wat betreft Conti Speed en AT ride, ik bedoel geen combi maar Speedride als "standaard" en AT ride alleen als het echt nat is ( winterse bospaden / natte sneeuw). Omdat ze niet tlr zijn , zijn ze vrij soepel en wisselen makkelijk.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

GravelFrits schreef: ma 27 januari 2020, 20:23
Jurriaan schreef: ma 27 januari 2020, 19:48 Stel het voor bij CTC. Zij staan open voor leden initiatieven :-q
Ik zal is zien, tis helaas niet om de hoek.
Maar thnks voor het meedenken.

Wellicht dat ik hier in de buurt iedereen gek moet maken met gravel😆
Ik doe eigenlijk alles, asfalt/gravel/mtb parcours, op de gravelbike en woon vanaf medio maart in Achterveld. Als je een keer samen wilt fietsen...

Ben voornemens ook in de buurt een vereniging op te zoeken voor zowel mtb als gravel. Welke dat wordt heb ik nog geen tijd in gestoken.
Zum
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 21:16

@Gravelfrits; voor zover ik weet is er (nog) geen groep in de buurt die zich puur op gravel richt. Axa en Tour de Force (Barneveld) hebben een mtb/cx-tak, de overige verenigingen doen het alleen ter overbrugging van het raceseizoen. Een keer meefietsen bij één ervan, Scherpewoud/Nijborg kan natuurlijk altijd. Wat de Bikeshop betreft, als je op FB zit wordt dan lid van het Bikeshop-peloton, er komen regelmatig leuke initiatieven langs, vaak met gravel en geitenpaadjes.
Maar dat de behoefte er is, is duidelijk. Gravelen is niet nieuw, maar wordt sinds een paar jaar wel als nieuwe tak gezien door consumenten (vraag) en producenten (aanbod). Een grote vereniging als Axa biedt sinds dit jaar met succes een gravelrit als toertocht aan, dus er is best kans dat er in de nabije toekomst binnen die club een graveltak ontstaat. Iemand zal alleen het initiatief moeten nemen...
Genoeg moois om te fietsen in de buurt, er liggen zat mooie weggetjes in de Gelderse Vallei en op de Veluwe👍
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4076
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Weet niet of je deze kent? Mooie routes in ieder geval https://gravelrides.cc/
Ik kijk hier nog wel eens op voor int tochten en route ideeen https://www.gravelunion.cc/?gclid=CjwKC ... B0QAvD_BwE
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Na een hoop dubben, mitsen en maren en wikken en wegen, toch maar gewoon de velobuild gravelracer besteld :)

Iemand een idee voor een 46 breed krom stuur ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
GravelFrits
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 januari 2020, 17:42
Mijn mountainbike: Rose pro cross gravel

Zum schreef: di 28 januari 2020, 10:25 @Gravelfrits; voor zover ik weet is er (nog) geen groep in de buurt die zich puur op gravel richt. Axa en Tour de Force (Barneveld) hebben een mtb/cx-tak, de overige verenigingen doen het alleen ter overbrugging van het raceseizoen. Een keer meefietsen bij één ervan, Scherpewoud/Nijborg kan natuurlijk altijd. Wat de Bikeshop betreft, als je op FB zit wordt dan lid van het Bikeshop-peloton, er komen regelmatig leuke initiatieven langs, vaak met gravel en geitenpaadjes.
Maar dat de behoefte er is, is duidelijk. Gravelen is niet nieuw, maar wordt sinds een paar jaar wel als nieuwe tak gezien door consumenten (vraag) en producenten (aanbod). Een grote vereniging als Axa biedt sinds dit jaar met succes een gravelrit als toertocht aan, dus er is best kans dat er in de nabije toekomst binnen die club een graveltak ontstaat. Iemand zal alleen het initiatief moeten nemen...
Genoeg moois om te fietsen in de buurt, er liggen zat mooie weggetjes in de Gelderse Vallei en op de Veluwe👍
Klopt zeker, her en der zijn dr zeker al wat officiële en niet officiële clubjes in de buurt. Idd wat je zegt, iemand moet het initiatief nemen. Ik ben alleen op zoek naar draagvlak, want alleen zal het lastig gaan verwacht ik. Maar ik ga me er meer in verdiepen en wellicht komt er wat van de grond! Inmiddels mail van de de proloog terug. Ze noemde ook Soest. Maar vertelde dat er nog geen vaste gravelgroep was die als standplaats de proloog hebben. Maar alles was mogelijk!


Iedereen bedankt voor het reageren! :-q
Plaats reactie