Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Twiske vind ik veel te kort.
Misschien leuk voor mensen die even een uurtje naar buiten willen, maar ik vind het niet de moeite terwijl het nog geen 10min fietsen is.
Dan spring ik liever op dr racefiets.

Noorder IJplas heeft ook te maken met een slechte ondergrond.

Route in Ams zelf, geen idee..
Misschien bedoel je in het Amsterdamse bos maar daar ligt niks officieels en daar mag je officieel ook alleen op de fietspaden rijden of brede wandelpaden waar fietsen is toegestaan.

Van mij mogen ze zeker in Spaarnwoude een leuke baan neerleggen die goed te rijden valt.
Met de steile hoogteverschillen lijkt het me stug dat er een makkelijk rondje van gemaakt gaat worden.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Noorder IJplassen heet bij mtbroutes.nl "Amsterdam". Het ligt namelijk in Amsterdam.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Rayb81 schreef: wo 27 november 2019, 18:59

Van mij mogen ze zeker in Spaarnwoude een leuke baan neerleggen die goed te rijden valt.
Met de steile hoogteverschillen lijkt het me stug dat er een makkelijk rondje van gemaakt gaat worden.
Je hebt nu al in het rondje stukken rode en zwarte route over de heuvels, ik kan mij voorstellen dat er blauwe lusjes bijkomen naast de heuvels.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Jurriaan schreef: wo 27 november 2019, 17:59 Volgens mij is er nog zoiets als ‘t Twiske, Heerhugowaard, Langedijk en zelfs Amsterdam heeft haar eigen route.
Allemaal leuke rondjes hoor maar die hebben niet zoals Spaarnwoude of Schoorl een landschap waar je als mountainbiker naar zoekt.
Twiske en noorder ij plassen liggen zo’n beetje in mijn achtertuin en zijn best leuke rondjes voor een zomer avond training.
Maar zijn niet de moeite om er naar toe te gaan als je niet uit de directe omgeving komt.
Langedijk is wel wat langer maar de andere rondjes zijn iets van 3km per stuk.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Niet genoemd om hun aantrekkelijkheid maar om het feit dat die routes er zijn voor het brede publiek.
Spaarnwoude moet bovengemiddelde uitdaging bieden.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Hoe is het nu op Spaarnwoude? Iemand nog wezen kijken recent?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ik heb even op Strava gekeken. Zaterdag ben ik in de buurt.
Dit jaar hebben zo een 15 mensen segmenten opgenomen. Bij " een poging om Spaarnwoude te fietsen" van 20 januari staat dat het meer wandelen dan fietsen was, omdat het echt te glad om te fietsen is. Heb je speciale modderbanden, dan is dit de gelegenheid om ze te gebruiken.
Het regent nu. Ik vrees dat het van het weekend niet beter is. Denk dat ik wat anders ga bedenken.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

hoog zomer moet je daar heen, als Schoorl te mul is zijn GMA en Spaarnwoude top
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Willem Altes schreef: ma 27 januari 2020, 23:25 Ik heb even op Strava gekeken. Zaterdag ben ik in de buurt.
Dit jaar hebben zo een 15 mensen segmenten opgenomen. Bij " een poging om Spaarnwoude te fietsen" van 20 januari staat dat het meer wandelen dan fietsen was, omdat het echt te glad om te fietsen is. Heb je speciale modderbanden, dan is dit de gelegenheid om ze te gebruiken.
Het regent nu. Ik vrees dat het van het weekend niet beter is. Denk dat ik wat anders ga bedenken.
Dat van die bagger was me al duidelijk. Het slijk van Spaarnwoude valt in een heel eigen categorie. Ik ben er vroeger wel vaak geweest in de winter maar dan kon je 500 meter rijden voordat je het gewicht van je fiets verdubbeld had met bagger. Met 1.85” modderbandjes in een fatbike frame moet het misschien wel lukken om twee keer zo ver te komen 😄

Ik was vooral benieuwd of het parcours al hersteld was na door de Vikingen gemolesteerd te zijn. Maar goed, komende tijd is er veel regen voorspeld dus Spaarnwoude zal er nog even niet inzitten dan.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Bericht van MTB-Spaarnwoude:

"Hallo bikers! Naar aanleiding van een hoop terechte vragen over de status van het beschadigde parcours hierbij een korte update:

Het herstel zal samen gedaan worden met een grote update van het parcours zodat het 'NK waardig' is. De plannen en alle bijbehorende zaken zijn nu in volle ontwikkeling. Helaas zal het parcours er voorlopig nog zo bij blijven liggen want we doen natuurlijk niet graag dubbel werk! Geduld nog even want het zal de moeite waard zijn!"
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

chrisscross schreef: di 28 januari 2020, 15:36 Bericht van MTB-Spaarnwoude:

"Hallo bikers! Naar aanleiding van een hoop terechte vragen over de status van het beschadigde parcours hierbij een korte update:

Het herstel zal samen gedaan worden met een grote update van het parcours zodat het 'NK waardig' is. De plannen en alle bijbehorende zaken zijn nu in volle ontwikkeling. Helaas zal het parcours er voorlopig nog zo bij blijven liggen want we doen natuurlijk niet graag dubbel werk! Geduld nog even want het zal de moeite waard zijn!"
klinkt goed! mogelijkheden genoeg daar.
Hopelijk deze zomer al te rijden :P
Have fun!
Rinse.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zomer niet rijden, want festivals :D

En dan in het najaar zullen ze die vikingen er wel weer overheen laten lopen zo dat het weer vertrapt wordt :winkie:

Maar ben benieuwd, NK waardig klinkt niet als een makkie.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik ben de afgelopen 2 jaar op het NK geweest. Als men al nerveus wordt van de Amsterdamse stoeprandjes te Schoor zal ik maar niet vertellen wat voor grappen ze in een NK parcours leggen. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Rayb81 schreef: di 28 januari 2020, 16:55 Zomer niet rijden, want festivals :D

En dan in het najaar zullen ze die vikingen er wel weer overheen laten lopen zo dat het weer vertrapt wordt :winkie:

Maar ben benieuwd, NK waardig klinkt niet als een makkie.
Nu ja. Zoetermeer is ook NK gehouden he?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ja NK zoetermeer heb ik destijds nog gereden.
Op de rockgarden en een gladde passage in de bosjes na viel het daar wel mee.

Ik verwacht niet dat ze op Spaarnwoude het parcours zo neerleggen als met de nations cup dus over de rotsen heen.

Denk dat we iig niet bang hoeven te zijn dat er een flowtrack komt.
Plaats reactie