Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wat je zoal destilleert uit de diverse reviews: grip is altijd zeer goed, welke Wolfpack je ook kiest. Lekbestendigheid ook. Qua gewicht en rolweerstand middenmoot, tikkie minder.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Anders heb je hier nog 92 pagina's: https://www.mtb-news.de/forum/t/neue-re ... ck.869678/
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
wijmaar
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 30 maart 2011, 11:03

Heb er een mailtje naar Wolfgang aan gewaagd, hij verwacht de race en speed in maart te kunnen leveren in 29x2.4.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik merk dat er hier maar weinig interesse is in de Cross. Waarom is dat?
Laatst gewijzigd door Flow&Co op zo 9 februari 2020, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

wijmaar schreef: wo 29 januari 2020, 10:48 Heb er een mailtje naar Wolfgang aan gewaagd, hij verwacht de race en speed in maart te kunnen leveren in 29x2.4.
Dat zou mooi zijn, had al gekeken op de site maar tot nu toe maar in 2.2 en 2.25 inch leverbaar.
Mijn Conti's zijn nog redelijk maar na alle lovende kritieken overweeg ik nu toch ook een overstap. :roll:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nu dus Conti MK voor, en XK achter, beide 2.4 inch. Zaten er al op bij aanschaf fiets.
Ga ik er straks (met Wolfpacks 2.4 race en speed) qua grip en rolweerstand dan werkelijk op vooruit? :roll:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik gok van wel. Ik had een NoNi voor en RoRa achter op mijn UHR HT, en merk met de Trail/Race combo dat én lichter loopt én ik bochten nu harder neem dan voorheen. Daar waar de NoNi in een snel genomen bocht grip verliest en daarna die grip niet meer lekker terugpakt vlat me bij de Trail op dat hij veel voorspelbaarder reageert op het randje. Ik ben absoluut geen bandenconnoisseur, maar na een rondje Zeist was ik wel echt aangenaam verrast. Iets wat ik bij eerder ritten met Conti of Maxxis veel minder had.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Nou is die RoRa er volgens mij niet in 2.25 en is de Wolfpack er alleen nog maar in 2.25. Vergelijk is al lastig maar ga je 2.25 op rolweerstand vergelijken met 2.35 zal er alleen al daardoor wat verschil zijn.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Uiteraard...Maar het was vooral de betere grip die me opviel, bij een lagere rolweerstand.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bartsince1975 schreef: do 30 januari 2020, 10:45 Nou is die RoRa er volgens mij niet in 2.25 en is de Wolfpack er alleen nog maar in 2.25. Vergelijk is al lastig maar ga je 2.25 op rolweerstand vergelijken met 2.35 zal er alleen al daardoor wat verschil zijn.
De 2.35 zou lichter moeten rollen!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: do 30 januari 2020, 13:09
bartsince1975 schreef: do 30 januari 2020, 10:45 Nou is die RoRa er volgens mij niet in 2.25 en is de Wolfpack er alleen nog maar in 2.25. Vergelijk is al lastig maar ga je 2.25 op rolweerstand vergelijken met 2.35 zal er alleen al daardoor wat verschil zijn.
De 2.35 zou lichter moeten rollen!!
Lekker kort door de bocht ..... :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

suravida schreef: do 30 januari 2020, 10:39 Ik gok van wel. Ik had een NoNi voor en RoRa achter op mijn UHR HT, en merk met de Trail/Race combo dat én lichter loopt én ik bochten nu harder neem dan voorheen. Daar waar de NoNi in een snel genomen bocht grip verliest en daarna die grip niet meer lekker terugpakt vlat me bij de Trail op dat hij veel voorspelbaarder reageert op het randje. Ik ben absoluut geen bandenconnoisseur, maar na een rondje Zeist was ik wel echt aangenaam verrast. Iets wat ik bij eerder ritten met Conti of Maxxis veel minder had.
Niet zo gek van de NoNi. Ik vind dat nou niet een band die uitblinkt in grip. De MKIII doet dat beter. Of er dan nog ruimte voor nog meer grip is voor de Wolfpack..
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: do 30 januari 2020, 15:38
Lars TB schreef: do 30 januari 2020, 13:09

De 2.35 zou lichter moeten rollen!!
Lekker kort door de bocht ..... :wink:
Dat verhaal is in 15 jaar nu wel behoorlijk uitgelegd. Je moet mensen er alleen af en toe weer even op wijzen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: do 30 januari 2020, 16:31
yo-eddy schreef: do 30 januari 2020, 15:38

Lekker kort door de bocht ..... :wink:
Dat verhaal is in 15 jaar nu wel behoorlijk uitgelegd. Je moet mensen er alleen af en toe weer even op wijzen... .
Nog steeds is het "omslagpunt" niet echt bekend en afhankelijk van ondergrond, velgbreedte, druk etc
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie