Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

In LV zit 1 deel waar je een chickenrun kan nemen. Als je de 'moeilijke' kant neemt krijg je eerst een laag dropje die te rollen is, en dan een drop van 40-50cm. Ik weet niet precies waar ie is.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

baron062 schreef: vr 31 januari 2020, 19:36 In LV zit 1 deel waar je een chickenrun kan nemen. Als je de 'moeilijke' kant neemt krijg je eerst een laag dropje die te rollen is, en dan een drop van 40-50cm. Ik weet niet precies waar ie is.
Die is minder hoog, kun je gewoon vanaf fietsen als het moet ...... mijn zoontje van toen 6 (en die van 38x10) ......... oh nee, dat argument is in de ban :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Oli4k schreef: vr 31 januari 2020, 18:08 En voor mij is hij natuurlijk relatief gezien ook nog 12,5% hoger dan voor yo-eddy.
Nee, jij zit veel dichter bij de grond als je in de lucht zit dan ik :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
w0utje
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 15 juni 2007, 09:48
Mijn mountainbike: Giant Trance e+ 2 Pro

boldrides schreef: vr 31 januari 2020, 14:59 Ik was zelf gisteravond een rondje (geen drop gedaan) en het ligt er inderdaad prachtig bij. Zelfs het open stuk met tegenwind was minder ploeteren dan normaal.
Afbeelding
De laatste tijd ploeter ik sowieso minder dan normaal :D Sinds jaren weer is gefietst in Schoorl, heerlijk. Begin vorig jaar ziek geworden, de energie is een stuk minder maar met wat extra ondersteuning kan ik weer heerlijk even stoom afblazen.
Grappig om te zien dat bijna iedereen ook positief was over de extra elektronische ondersteuning, geen verkeerd woord gehoord!
Fijn volk daar in Schoorl!

Was het fietsen niet verleerd, wel al een tijd niet meer gefietst in Schoorl, ik mis het bos voor het schelpenklimmetje wel een beetje. Het ziet er niet meer uit daar. Die houten hekjes op de grond konden met ook niet echt bekoren. Die drops zijn een leuke extra uitdaging, eerste keer wel even verstand op 0 en naar beneden daar. Die waren er "vroeger" niet.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Vandaag met de Missus 2 rondjes op Schoorl gedaan.
Wij hadden er in het najaar voor het laatst gereden en het lag nu wel heel erg lekker bij.
Het tempo omhoog was traag, maar dat maakte ook niet uit want er waren ook allemaal kids aan het fietsen wat ik alleen maar leuk vind.
Bij het dalen leek het wel alsof er wat meer optionele dingetjes her en der in het parcours erbij zaten voor een hupsje en dropje links en rechts, leuk!

Aanvankelijk DE DROP die Roy zo mooi had gefilmt gemist (ik dacht eerst dat het ergens anders was), maar toen ik me realiseerde dat dat hem was meteen ff gekeken.
Een mede biker die daar ff stond zei dat hij prima te doen was en en gaf nog aanrijlijn advies ook dus omhoog gelopen en hoewel het bij aanrijden heel wat lijkt is er verder niks spannends aan. (zeg ik nu heel stoer, een jaar geleden had ik iedereen die eraf had gewild voor gek verklaard :lol: )

Het trappetje achtige ding bij de start/finnish van het parcours ook netjes links genomen en volgens mij is dat gewoon een kwestie van niet remmen tot de bocht en daar de berm goed gebruiken.

Al met asl was het leuker als ik mij herinnerde, blij dat ik ff geweest ben. :-D
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jurf schreef: za 1 februari 2020, 17:55
Aanvankelijk DE DROP die Roy zo mooi had gefilmt gemist (ik dacht eerst dat het ergens anders was), maar toen ik me realiseerde dat dat hem was meteen ff gekeken.
Een mede biker die daar ff stond zei dat hij prima te doen was en en gaf nog aanrijlijn advies ook dus omhoog gelopen en hoewel het bij aanrijden heel wat lijkt is er verder niks spannends aan. (zeg ik nu heel stoer, een jaar geleden had ik iedereen die eraf had gewild voor gek verklaard :lol: )
Volgens waren Erik met zoontje (van 8) en Clemens daar vandaag even aan het spelen. Ook de acht-jarige pakt inmiddels de drop.
Wellicht hebben zij je "geholpen" ?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Nee 2 volwassenen, eentje met een Trek, ik denk Fuel, die hem ook probleemloos deed, en een ander met een sjieke Santa.
En 8 jarigen...die spelen vals, die hebben veel minder ervaring met hard crashen en kennen nog geen angst :winkie:

Je kent het gezegde he, angst komt met de jaren!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jurf schreef: za 1 februari 2020, 18:18 Nee 2 volwassenen, eentje met een Trek, ik denk Fuel, die hem ook probleemloos deed, en een ander met een sjieke Santa.
En 8 jarigen...die spelen vals, die hebben veel minder ervaring met hard crashen en kennen nog geen angst :winkie:

Je kent het gezegde he, angst komt met de jaren!
oudste van onze kliek is 53 (brak vd zomer zijn schouder in Livigno) en knalt er inmiddels ook gewoon weer vanaf :o
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik zag vandaag ook een hele groep kids van MTB Schoorl .... Ik wist niet eens dat die bestond :oops: Maar wat een leuke groep was dat joh! Tenue's en alles. Van genoten.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Het zou trouwens wel aardig zijn om de aanloop naar de drop iets aan te passen met een bermpje op links. Voor de gevorderden kan ie dan op snelheid en zelfs met een kleine kick en als je wilt oefenen wordt je ook al beter op de juiste lijn gezet. Je ziet nu dat mensen onnodig te schuin aanrijden en daardoor in de roll-out verkeerd uitkomen. Even uit mn hoofd is er genoeg support aan de linkerkant om een bermpje tegen te stutten zonder dat het heel onnatuurlijk wordt.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

mugged schreef: za 1 februari 2020, 19:49 Het zou trouwens wel aardig zijn om de aanloop naar de drop iets aan te passen met een bermpje op links. Voor de gevorderden kan ie dan op snelheid en zelfs met een kleine kick en als je wilt oefenen wordt je ook al beter op de juiste lijn gezet. Je ziet nu dat mensen onnodig te schuin aanrijden en daardoor in de roll-out verkeerd uitkomen. Even uit mn hoofd is er genoeg support aan de linkerkant om een bermpje tegen te stutten zonder dat het heel onnatuurlijk wordt.
Nop, dat "bermpje" ligt dan precies op de makkelijke groene lijn, deze drop is geen officiële feature maar "bermversteviging" die misbruikt wordt als drop :bier:

Verder kom je gewoon prima uit als je je landing aanstuurt op het paadje vd rode lijn.

Lars (8)

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Knap, ben daar wel jaloers op.

Eigenlijk zijn de mensen die de drop niet nemen geen echte MTBers zeker dan? :P

Ik blijf wel in het hokje zitten dat ik een beginner ben die redelijk door kan fietsen :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: zo 2 februari 2020, 01:34 Knap, ben daar wel jaloers op.

Eigenlijk zijn de mensen die de drop niet nemen geen echte MTBers zeker dan? :P

Ik blijf wel in het hokje zitten dat ik een beginner ben die redelijk door kan fietsen :-q
Er is ook zat wat ik niet durf te rijden, de mensen die dat wel doen noemen mij waarschijnlijk boswielrenner ;)
De vraag is of je wel of iet de behoefte hebt om je comfort zone een beetje op te rekken af en toe.
Iets jong leren is ook een voordeel, bovengenoemde Lars crashte vorige week bij een jump van een trap van ruim 2,5 meter into flat ..... en loopt gewoon weg met een schrammetje op zijn knie..... :o
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
w0utje
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 15 juni 2007, 09:48
Mijn mountainbike: Giant Trance e+ 2 Pro

Wat een blubber vandaag, zo heb ik het niet vaak gezien. Hier en door ook erg glad, niet ideaal voor de nieuwe rocket rons's. Wel heerlijk 2 rondjes gedaan, fietsje net weer schoongemaakt, daarna mijzelf, wat een troep kwam eraf.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door w0utje op zo 2 februari 2020, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

w0utje schreef: zo 2 februari 2020, 18:28 Wat een blubber vandaag, zo heb ik het niet vaak gezien. Hier en door ook erg glad, niet ideaal voor de nieuwe rocket rons's. Wel heerlijk 2 rondjes gedaan, fietsje net weer schoongemaakt, daarna mijzelf, wat een troep kwam eraf.
Het leek inderdaad wel veldrijden, on-Schoorls spekkig ..... gelukkig is dat met een halve droge dag vaak al weer weg
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie