Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: ma 3 februari 2020, 17:37 Zoals ik al vaker schreef. Zet een info bord bij de invalswegen met wat de diverse route symbolen betekenen. (Dus ook wandel, en ruiter route) Voor iedereen duidelijk.
Net of iedereen dat leest en begrijpt. We moeten elkaar gewoon eens wat meer accepteren af en toe. Maar goed deze discussie zal altijd wel blijven hier in het krappe nl
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wij weten wel wat het symbooltje betekend, maar de meeste wandelaars (die zelf niet rijden) hebben echt geen idee. Dus als je het één en ander uitlegt kom je al een stuk verder.
◼︎ Go round the outside.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

idd. Maar dat doe je pas als er iets voorvalt natuurlijk.
life starts @ 150bpm...
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Inderdaad wat g60 al aangeeft, niet iedereen weet wat een MTB route is en indien wel kun je er ook ineens onbedoeld op terecht komen.
Maar dan blijft t zaak als mtb-er om je te gedragen en niet volle gas langs iemand af te scheren. Wij fietsen ook vaak in de Duitse Eifel, daar komen we ook vaak wandelaars tegen, nog nooit een onvertogen woord gevallen. Wij netjes, hun netjes en iedereen blij :D
Als wij wandelaars wat vriendelijker (be)naderen wellicht dat we dan in de toekomst op wat meer begrip kunnen rekenen.

OT ik zag op de FB pagina van de crew dat nieuwe paden alweer aan gort gereden zijn, beetje trailrespect zit er ook al niet in bij de meeste...dus ik vraag me af of bovenstaande ook ooit haalbaar is :-{
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 498
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Vandaag ff de route gereden maar het ligt er geweldig bij .het wordt steeds mooier. Traumapad helemaal mooi geworden. :-q
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Heb gister de rode route gereden. Blijft toch een fijne afwisseling op al de singletrack routes vind ik. Zitten paar stukjes in wat prima is voor de afwisseling. Verder nog steeds een mooie route voor de klim km’s en de afdalingen. Was wel een beetje een bende waar ze met de bosbouw bezig zijn. Miste daar een bordje. Net als bij dat pad waar je vanaf de weg in moet richting de sint jans berg. Bij de hertjes de hoek om zeg maar.
life starts @ 150bpm...
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Wat zijn de lengtes van de nieuwe routes? Gister het nieuwe groen grotendeels gereden maar met een kapotte km-teller.
mtber29
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 1 september 2018, 15:29

Ik lees allemaal mooie verhalen over de routes :-q
Maar ben er nog nooit geweest kun je als je onbekend bent in het gebied de routes makkelijk volgen of is het dan een groot doolhof omdat er nog geen bordjes staan?
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

mtber29 schreef: za 8 februari 2020, 16:25 Ik lees allemaal mooie verhalen over de routes :-q
Maar ben er nog nooit geweest kun je als je onbekend bent in het gebied de routes makkelijk volgen of is het dan een groot doolhof omdat er nog geen bordjes staan?
Rood is op zich prima te rijden als je oplet. Sporen volgen zeg maar. Miste nog ergens een bordje. Breed pad met stukje verhard ernaast ook en dan links ineens een singletrackje waar sporen heen stonden. Dus dan die pakken. Stukje verder kwam ik weer bordje tegen. Dus ik denk dat er een stuk of 3 bordjes ontbreken. Ik start altijd vanuit plasmolen en zat op 32km met 444 hoogtemeters. Voor alleen de rode route dus.
life starts @ 150bpm...
Bob Cross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 22 december 2019, 16:26

Op de nieuwe stukken volg je de houten palen waarop iemand met stift de richting aangegeven heeft, op de oude stukken combi van bordjes en spoor volgen. En op zaterdagochtend gewoon aansluiten 🤪.
Vandaag vanaf het stuk bij de HH landstichting/hotel Erica 25 km gedaan met 425 HM. Routes worden echt steeds mooier, liggen er goed bij en er wordt echt keihard gewerkt, hulde aan de vrijwilligers!
Laatst gewijzigd door Bob Cross op za 8 februari 2020, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Been there, crashed that
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Zaterdag weer een rondje gedaan, heb deze keer de richting van de nieuwe route beter kunnen volgen.
Paaltjes staan blijkbaar andersom dan bij de originele routebordjes :winkie: Echter vond ik sommige delen andersom ( tegen de keer in dus ) een stuk beter te rijden. Vandaar denk ik ook voor velen de verwarring van rijrichting.
Qua modder was het nog goed te doen, ben bang dat het met de storm van afgelopen weekend weer puinruimen wordt....
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Zaterdag ook geweest, gestart bij Konbawanba en daar de nieuwe stiftpijltjes gevolgd. Prima te volgen en ontzettend gaaf geworden. Heel veel complimenten voor de bouwers. Ook het nieuwe traumapad. Enigszins mixed feelings, want zo'n lomp enduro lijntje had ook wat maar lag er vaak heel slecht bij. Als je een lompe afdaling vervangt, dan is dit wel de juiste manier. Harry Slinger eat your heart out :tong
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Maar wat zijn nu precies de plannen hier? Gaat de hele rode route op de schop of?
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

g60 schreef: ma 10 februari 2020, 12:34 Maar wat zijn nu precies de plannen hier? Gaat de hele rode route op de schop of?
Hier (of Facebook) vind je veel info:
https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl/
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Ah nice :-q . Ga ik even checken!
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie