Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: do 30 januari 2020, 19:42
Lars TB schreef: do 30 januari 2020, 16:31

Dat verhaal is in 15 jaar nu wel behoorlijk uitgelegd. Je moet mensen er alleen af en toe weer even op wijzen... .
Nog steeds is het "omslagpunt" niet echt bekend en afhankelijk van ondergrond, velgbreedte, druk etc
2.4 liep in ieder geval lichter in de redelijk wetenschappelijke praktijktest. Op de rol in het lab sowieso.

Het zal ondergrond afhankelijk zijn. Erg rotsig zal breed nog best lang lichter rollen, op gravel zal die 2.4 wel een beetje de grens zijn. gevoelsmatig rolt 2.6 ook nog licht, bij 2.8 begint het al minder te worden.


Dan is het moeilijk om iets van 2.1 te gaan vergelijken, want die pomp je weer harder op in de praktijk en dat heeft meer invloed op de rolweerstand. Maar dat zal ook het punt zijn dat 2.8 dan weer zwaarder rolt, want die kun je al weer flink lager in druk rijden.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
bartike
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 3 februari 2011, 20:25
Mijn mountainbike: on-one Lurcher & Inbred

heb op de nieuwe winter mtb een setje speed liggen voor en achter om op en rond kalmthoutse heide te rijden.
ik hou jullie op de hoogte van de ervaring er mee
bartike
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 3 februari 2011, 20:25
Mijn mountainbike: on-one Lurcher & Inbred

vandaag de eerste keer in den bos gegaan met wolfpack speed gemonteerd.
hier voor reed ik met vooraan maxxis ardent race en achter een ikon tubeless gemonteerd.
montage van de speed zonder enig probleem en met de fietspomp gewoon tubeless kunnen oppompen zonder enig probleem.
natuurlijk moet je de band wat gewoon worden , maar eerste inpressie is enkel maar positief. heeft meer dan genoeg grip op de bosgronden hier bij ons, en in de modder blijf ik er ook mee recht. kwa rolweestand op de weg heeft de maxxis combinatie volgens mij iets minder weerstand, in den bos bolt het zeer vlot . enkel maar positief erover
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Heb je nu twee speeds?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
bartike
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 3 februari 2011, 20:25
Mijn mountainbike: on-one Lurcher & Inbred

Ad58 schreef: zo 9 februari 2020, 21:53 Heb je nu twee speeds?
ja, sorry :) voor en achter speed, tubeless gemonteerd banden druk 1.7 bar weeg zelf 85kg
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Hier nu drie ritjes gemaakt op de (tubeless) wolfpacks, bevallen prima!
Ritje van 80km (stukjes Rijssen, route Lemele en Hellendoorn) en twee keer rondje Rijssen.

Voor de race (1.4 bar) en achter de speed (1.6 bar) bij 74 kilo, grip genoeg vooralsnog :-)
Ook op velgen met 25mm intern trouwens, ben voornemens er nog iets minder in te pompen de volgende keer.
Laatst gewijzigd door jernij op zo 9 februari 2020, 22:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik rij met race/speed tubeless op een 25mm interne breedte velg bij mijn 90 kg op 1.6/1.8. Bevalt meer dan uitstekend. Altijd voldoende grip, en lekker snel op de bosgrond. Omgeving Dorst.
Ik vind het een vooruitgang t.o.v. mijn Racing Ralph's.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
wijmaar
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 30 maart 2011, 11:03

De speed is dus al te bestellen in 29x2.4. Nu de Race nog, en dan ga ik ze eens proberen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Lijkt mij ook een fantastische combi!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
v_schultinge

Dat lijkt mij heerlijk rijden met zoveel volume :D . Ik vind mijn Mezcal's 2.25 al top met zoveel volume.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Speed zou inderdaad voor de Bike Motion bij de importeur (Elan) moeten zijn, dus door iedere fietsenwinkel in NL te leveren.

Race in 2.4 blijft nog wat vaag, schijnt eind maart te worden.


Maar gezien hoeveel grip de Speed nu al levert in 2.25 als voorband (minstens gelijk aan Racing Ralph), zal de 2.4 Speed op de meeste zandrondjes in NL meer dan voldoen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ook op repacktracks als Vld en B'hoek? :roll:

Mijn Conti's 2,4 zijn binnenkort aan vv toe en ik overweeg nu de combi race/speed 2.4.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Giant-E schreef: ma 10 februari 2020, 16:58 Ook op repacktracks als Vld en B'hoek? :roll:
Ik heb ze nog niet onder de drogere omstandigheden met hardere ondergrond gereden, maar gezien de ervaring die ik daar heb met onder andere de Racing Ra's moeten de Speeds het daar ook goed doen. Het vreemde is dat ik op dat soort rondjes vaak grotere noppen voor lekkerder vind, terwijl de ondergrond er juist minder om vraagt :~
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Trail en Race in 2.25 deden het prima eerder dit jaar op Bhoek.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

De 2.4 speeds voor en achter op een velgen met 25mm ineterne breedte, gaat dat goed? Of is de 2.25 een betere optie voor deze breedte?
Plaats reactie