Adventures of an old rookie .....

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dan is het dikke pech. Maar dat hoort niet bij de bijwerkingen van dit medicijn. Ik denk ook dat mijn lijf moet wennen aan die hoge dosering. Maar ik zal het er binnenkort nog eens uitgebreid met mijn MDL arts over hebben.
Maar ja, door de MS val ik ook wel eens weg. Maar dat is de afgelopen 30 jaar nog nooit gebeurd tijdens het fietsen. Gelukkig maar, want op mijn racefiets tik ik regelmatig de 50 aan als ik in vorm ben. Ik ben me bewust van het risico. Nooit meer fietsen is voor mij heel moeilijk.

Maar weet je, er zijn ook mensen die dood van hun fiets vallen terwijl ze kerngezond leken te zijn....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Sommigen vallen ook achterover van een dak, en fietsen weer na 3 maanden. :bier:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Kijk, dat bedoel ik! Mocht ik ooit dood neervallen op de tracks, dan wil ik graag dat er op die plek een bedevaartsoord gemaakt wordt. En dan bier drinken en slap ouwehoeren daar. Ik weet zeker dat ik daar vanaf de grote eeuwige mountainbiketracks tevreden op zal neerkijken... :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ad58 schreef: wo 5 februari 2020, 17:39 Kijk, dat bedoel ik! Mocht ik ooit dood neervallen op de tracks, dan wil ik graag dat er op die plek een bedevaartsoord gemaakt wordt. En dan bier drinken en slap ouwehoeren daar. Ik weet zeker dat ik daar vanaf de grote eeuwige mountainbiketracks tevreden op zal neerkijken... :bier:
Als ze dan maar niet midden op de track gaan staan net achter een heuveltje. :D
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

:lol: :lol: :lol: zul je altijd zien!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Vandaar weer een rondje Cadettenkamp/Vrachelen met de voorgeschreven dosis van 80 mg Omeprazol. Behalve veel zweten weinig van gemerkt. Sterker nog, 7 PR's gereden. 8) Mijn lijf is er kennelijk al aan gewend. Foutloos gereden, bij 1 klimmetje moest er even een voetje aan de grond. Inklikken ging niet al te vlot en daarom zit ik waarschijnlijk net die 3 secondes onder mijn PR voor Vrachelen... 😄
Maakt niet uit verder, ik heb dik genoten!
Laatst gewijzigd door Ad58 op vr 7 februari 2020, 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Goed bezig Ad :-q

De zon gaat steeds meer schijnen en dat komt niet alleen omdat het weer langer licht wordt :wink:
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ad58 schreef: vr 7 februari 2020, 19:06 Blabla blabla...

ik heb dik genoten!
Daar gaat het om!
Zolang je er naar uit kijkt om op je fiets te stappen gaat het goed!
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Hoi Ad,

Ik kom regelmatig op dit forum, maar lees maar selectief bepaalde topics. Vandaag ben ik eigenlijk voor het eerst aan jouw topic begonnen en heb het achter elkaar helemaal door gelezen.

Man wat heeft het jou vaak tegen gezeten de laatste jaren. Ik heb met je te doen.
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van doorzettingsvermogen. En de snelheden die je fietst zijn ook niet mis. Als ik dit vergelijk met mezelf (20 jaar jonger en geen MS) doe je wellicht niet veel voor me onder (alhoewel ik niet bekend ben met de routes die jij fiets).

Diep respect hoe je je steeds weer de kracht hebt/vind om door te gaan met fietsen en je te verbeteren.
Hopelijk kun je dat nog lang blijven doen en liefst ook met zo weinig mogelijk klachten.

Ikzelf heb al ruim 20 jaar maagklachten. Ik slik al jaren esomeprazol 40mg. Sinds ik die medicijnen gebruik heb ik eigenlijk geen/nauwelijks klachten. Omdat er geen oorzaak bekend was van mijn maagklachten heb ik op verzoek van mijn nieuwe huisarts vorige maand een gastroscopie laten doen. Ook zonder roesje. Het was bij mij ook behoorlijk onprettig, maar door dat het maar heel kort duurde viel het eigenlijk wel mee (zonder biopten). Er werd een forse middenrifbreuk geconstateerd, en voor de rest zag alles er goed uit. Mijn huisarts heeft me gevraagd om de esomeprazol af te bouwen. Helemaal afbouwen blijkt een no go, maar van 40mg naar 20mg blijkt geen enkel probleem (dus jaren lang te veel gebruikt). Wellicht zal ik dit de rest van mijn leven moeten blijven slikken, maar als dat het ergste is..... Ik heb trouwens nooit bijwerkingen gehad van deze medicatie. Ik ervaar eigenlijk geen beperkingen.
Hopelijk verdwijnen ook jouw maagklachten zodra jouw maag en slokdarm zijn gekalmeerd.

Vanaf nu heb je een fan extra :wink: Ik ga dit draadje zeker volgen.

Hoe bevalt eigenlijk jouw Giro helm? Ik heb 'm ook net binnen, maar nog niet gedragen.

MVG
Frank
Laatst gewijzigd door FranX78 op ma 10 februari 2020, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Bedankt Fran voor je steun en lovende woorden. Ik heb nog steeds flinke maagpijn en in afwachting van de uitslag van het lab. t.a.v. de biopten. Best wel bezorgd daarover
.
Tof om te lezen dat je mijn snelheden zo goed vindt! Daar mag je eigenlijk nog zo'n 5 tot 8% bij optellen, (zeg zo'n 1 tot 1 1/2 km/uur) omdat ik alleen maar mijn smartphone en Strava gebruik. Ivm de algoritmes van Strava wordt de gemiddelde snelheid (en volgens mij ook de tijd) te langzaam berekend. Voor een correcte meting zou je ook nog een Garmin met een Speedsensor moeten gebruiken. Maar daar wordt me te gek

Die Giro Fixture kan ik alleen maar aanbevelen, ik vind het een superfijne helm. Een goede pasvorm en de eenvoudig bedienbare fijnafstelling aan de sluiting is echt helemaal top. En die klep is ook fijn, alleen jammer dat die niet verstelbaar is.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Vandaag weer eens met Anton gereden. Anton is 17 jaar jonger dan ik, 1.90 en 100 kg waarvan weinig vet. Veel sportschoolspieren en eiwitshakes zeg maar...... :lol: Kan ook goed mountainbiken. Hij fietst op een Cube stereo. Vandaag weer eens samen; voor mij een mooie graadmeter. Ik voorop. Het eerste deel Cadettenkamp kon Anton nog aardig in mijn wiel blijven.
Op het verbindingsstuk van asfalt moest hij toch echt afhaken. Eenmaal in Vrachelen aangekomen, even op Anton gewacht, daarna weer lekker volle bak door.
Helaas was ik opeens een lens kwijt, gelukkig zat die aan de binnenkant van mijn zonnebril geplakt. Al met al een tijdje daarmee bezig geweest.
Daarna weer op weg naar de klimmetjes van Vrachelen. Het is duidelijk dat Anton een betere klimmer is dan ik, hij moet regelmatig voor mij afremmen, waardoor het klimmen opeens erg zwaar wordt voor hem. Hier had Anton eigenlijk voorop moeten fietsen! Na de klimmetjes ( die ik allemaal haalde) het laatste stuk Vrachelen, waar ik weer erg uitloop op Anton.
Weer terug het asfalt op en dan het laatste stuk Cadettenkamp. Even lekker alles los en knallen. Anton zie ik nergens meer, maar hij weet de weg.
Na het beruchte laatste klimmetje, loop ik vast in een enorme hoop los zand. Hier kom ik echt niet doorheen. Dus even lopen.
Na de afdaling op Anton gewacht, die het laatste klimmetje in zijn geheel niet gehaald had. Daarna samen de laatste kilometers naar huis.
Anton was zó uitgeput, dat hij zo ongeveer gereanimeerd moest worden.
Ik voelde me gewoon fit. En leuk om te zien dat ik op het Cadettenkamp regelmatig dik boven 20 en zelfs 21 km/uur zit.

We hebben het afgesloten met een heerlijke flinke salade die ik gisteren al gemaakt had, en ijskoude home-brewed waterkefir met een vleugje ster anijs...

Misschien morgen weer, voordat Dennis aan de deur klopt... Ik zie wel hoe ik me voel dan.
Laatst gewijzigd door Ad58 op vr 14 februari 2020, 19:16, 4 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Klinkt als een gezellig dagje buitenspelen!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Was het ook wel eigenlijk! :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Vandaag weer een rondje Cadettenkamp/Vrachelen. Het ging goed maar ik denk dat windkracht 5 en ik nooit vrienden zullen worden. Enfin, een goede training zullen we maar zeggen..... :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Ad58 schreef: za 15 februari 2020, 17:28 Vandaag weer een rondje Cadettenkamp/Vrachelen. Het ging goed maar ik denk dat windkracht 5 en ik nooit vrienden zullen worden. Enfin, een goede training zullen we maar zeggen..... :bier:
Kwam ik jou nou achterop op de "zandvlakte" na de Mont Ventoux? Of rijden er nog meer bikers met zulke lange (hele lichte) lokken onder de helm uit? Zal rond 12.30 uur zijn geweest.
Gesloten