Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

hanjovdberg schreef: vr 21 februari 2020, 12:46 Het gaat hier veel meer om de ‘redelijke verkoopprijs’ dan om prijselasticiteit m.i.
Een prijs vergelijkbaar met die van de routes van veluwe zuid lijkt mij redelijk :) hoeveel km is dat ook alweer..
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Rutger S schreef: vr 21 februari 2020, 13:24 Een prijs vergelijkbaar met die van de routes van veluwe zuid lijkt mij redelijk :) hoeveel km is dat ook alweer..
Maar dat is publieksgeld. Dus bij Zuid Veluwe weer een hele andere situatie.

Ik begrijp alleen niet dat mensen wel duizenden euro's aan een fiets uitgeven, vervolgens voor duizenden euros vakanties er aan toe voegen, in buitenland makkelijk 70 euro neerleggen om 1 dagje met een lift naar boven te gaan, maar in Nederland lopen te drammen om een paar tientjes voor een vignet voor een jaar.
Een kostenplaatje van minder dan 1% van de aanschaf van een gemiddelde fiets. Waarvoor je het hele jaar kan fietsen. Waar praten we over?
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

kuijtje.nl schreef: vr 21 februari 2020, 13:46 Waar praten we over?
We praten over redelijkheid en vooral de irritatie dat er weer een vignet is, terwijl er op de heuvelrug al een goed systeem is. In dat o zo dure buitenland met dure liftkaarten is er ook goede coördinatie tussen gebieden. Prijzen van die liftkaarten zijn in verhouding met de grootte van het gebied. Allemaal dingen waar bij Den treek geen sprake van in.

Het gaat niet om 7,50 vs 20-25 euro, maar om het principe erachter.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

kuijtje.nl schreef: vr 21 februari 2020, 13:46
Rutger S schreef: vr 21 februari 2020, 13:24 Een prijs vergelijkbaar met die van de routes van veluwe zuid lijkt mij redelijk :) hoeveel km is dat ook alweer..
Maar dat is publieksgeld. Dus bij Zuid Veluwe weer een hele andere situatie.

Ik begrijp alleen niet dat mensen wel duizenden euro's aan een fiets uitgeven, vervolgens voor duizenden euros vakanties er aan toe voegen, in buitenland makkelijk 70 euro neerleggen om 1 dagje met een lift naar boven te gaan, maar in Nederland lopen te drammen om een paar tientjes voor een vignet voor een jaar.
Een kostenplaatje van minder dan 1% van de aanschaf van een gemiddelde fiets. Waarvoor je het hele jaar kan fietsen. Waar praten we over?
Hoe kom jij erbij dat ik duizenden euro's aan een fiets uitgeef :lol:
Ook die duizenden euro's aan vakantie is dan de overnachting en eten voor 4 personen waarschijnlijk...

Ik hoop dat het iig betaalbaar blijft, want ik verhuis over 2 weken naar Achterveld en dan fiets ik er langs naar mijn werk.
Een jaarkaart voor ruiters kost €100. Als dat het ook voor mtb'ers wordt, schrik ik wel. Dat is 1/10de deel van mijn mtb...
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Hoe redelijk is het om een goed georganiseerde groep vrijwilligers te vergelijken met een private onderneming?

In het buitenland gaat het om de centen en concurrentie tussen de gebieden De toeristen industrie en niet een groep liefhebbers die met een goede aanpak iets moois neerzetten.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Gertjanw schreef: vr 21 februari 2020, 13:59
kuijtje.nl schreef: vr 21 februari 2020, 13:46

Maar dat is publieksgeld. Dus bij Zuid Veluwe weer een hele andere situatie.

Ik begrijp alleen niet dat mensen wel duizenden euro's aan een fiets uitgeven, vervolgens voor duizenden euros vakanties er aan toe voegen, in buitenland makkelijk 70 euro neerleggen om 1 dagje met een lift naar boven te gaan, maar in Nederland lopen te drammen om een paar tientjes voor een vignet voor een jaar.
Een kostenplaatje van minder dan 1% van de aanschaf van een gemiddelde fiets. Waarvoor je het hele jaar kan fietsen. Waar praten we over?
Hoe kom jij erbij dat ik duizenden euro's aan een fiets uitgeef :lol:
Ook die duizenden euro's aan vakantie is dan de overnachting en eten voor 4 personen waarschijnlijk...

Ik hoop dat het iig betaalbaar blijft, want ik verhuis over 2 weken naar Achterveld en dan fiets ik er langs naar mijn werk.
Een jaarkaart voor ruiters kost €100. Als dat het ook voor mtb'ers wordt, schrik ik wel. Dat is 1/10de deel van mijn mtb...
Ik zie maar één oplossing in dat geval en dat is een nieuwe duurdere fiets aan schaffen. Dan blijft het mooi in verhouding en kan je thuis ook mooi beargumenteren
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

corex schreef: vr 21 februari 2020, 14:07 Hoe redelijk is het om een goed georganiseerde groep vrijwilligers te vergelijken met een private onderneming?

In het buitenland gaat het om de centen en concurrentie tussen de gebieden De toeristen industrie en niet een groep liefhebbers die met een goede aanpak iets moois neerzetten.
Helemaal mee eens
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Prijs van het vignet wordt denk ik €3,75
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Wordt deze discussie ook gevoerd over het tarief van, ik noem maar iets, de Eflteling?

Dus next, wie heeft er weer nieuwe vlaggetjes gespot? Of een leuke actie foto.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Jurriaan schreef: vr 21 februari 2020, 18:36 Wordt deze discussie ook gevoerd over het tarief van, ik noem maar iets, de Eflteling?
Is ook te duur :lol:
rrrrrik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 21 december 2019, 18:16

Jurriaan schreef: vr 21 februari 2020, 18:36 Wordt deze discussie ook gevoerd over het tarief van, ik noem maar iets, de Eflteling?

Dus next, wie heeft er weer nieuwe vlaggetjes gespot? Of een leuke actie foto.
ik denk 30 euro voor het jaarvignet en 5 euro voor een dagkaart.

Vlaggetjes staan ook aan de piramide kant, ik heb ze zien staan vanaf de parkeerplaats bij het kruispunt traayweg met de Zeisterweg tot aan het pannekoeken restaurant bergzicht.

boven bij parkeerplaats: https://1drv.ms/u/s!Ar6u1jr4vh98g_phq0x ... g?e=f0f8pu
tussenin ergens misschien herken je de plek: https://1drv.ms/u/s!Ar6u1jr4vh98g_pchZY ... Q?e=Du3SPW
onderin bij bergzicht https://1drv.ms/u/s!Ar6u1jr4vh98g_pY2BE ... Q?e=lsSOWq
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Foto’s doen het niet op een tablet. Wel gaaf dat ook aan de pyramide kant vlaggetjes staan. Nu de vraag gaat de route ook omhoog. :-q
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Het beste nieuws van dit weekend. Krijgen we toch wat serieuze hoogtemeters
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

bouwpakket schreef: vr 21 februari 2020, 14:07
Gertjanw schreef: vr 21 februari 2020, 13:59

Hoe kom jij erbij dat ik duizenden euro's aan een fiets uitgeef :lol:
Ook die duizenden euro's aan vakantie is dan de overnachting en eten voor 4 personen waarschijnlijk...

Ik hoop dat het iig betaalbaar blijft, want ik verhuis over 2 weken naar Achterveld en dan fiets ik er langs naar mijn werk.
Een jaarkaart voor ruiters kost €100. Als dat het ook voor mtb'ers wordt, schrik ik wel. Dat is 1/10de deel van mijn mtb...
Ik zie maar één oplossing in dat geval en dat is een nieuwe duurdere fiets aan schaffen. Dan blijft het mooi in verhouding en kan je thuis ook mooi beargumenteren
Ik heb thuis even met dit argument geprobeerd een Ibis te regelen en voorlopig wordt het een driewieler geloof ik... :bier:
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Mach0 schreef: vr 21 februari 2020, 21:03
Ik heb thuis even met dit argument geprobeerd een Ibis te regelen en voorlopig wordt het een driewieler geloof ik... :bier:
hebben die driewielers?
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Plaats reactie