NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Ze lagen er vandaag praktisch bij. Ik denk dat ergens op Kwintelooijen mijn vorm is blijven liggen want na drie rondjes leken die rondjes Rhenen erna eindeloos te duren, maar ik heb genoten.
Ook mooi werk op Rhenen, daar net voor de oversteek van de Autoweg.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

StevenK schreef: za 15 februari 2020, 19:39 Ze lagen er vandaag praktisch bij. Ik denk dat ergens op Kwintelooijen mijn vorm is blijven liggen want na drie rondjes leken die rondjes Rhenen erna eindeloos te duren, maar ik heb genoten.
Ook mooi werk op Rhenen, daar net voor de oversteek van de Autoweg.
Doel was om de snelheid daar eruit te halen. Op dat pad kom je in de zomer veel ruiters en wandelaars tegen.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

bouwpakket schreef: za 15 februari 2020, 19:45
StevenK schreef: za 15 februari 2020, 19:39 Ze lagen er vandaag praktisch bij. Ik denk dat ergens op Kwintelooijen mijn vorm is blijven liggen want na drie rondjes leken die rondjes Rhenen erna eindeloos te duren, maar ik heb genoten.
Ook mooi werk op Rhenen, daar net voor de oversteek van de Autoweg.
Doel was om de snelheid daar eruit te halen. Op dat pad kom je in de zomer veel ruiters en wandelaars tegen.
Dat lukt heel aardig. Die laatste drie bochten knijpen stevig.
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Gisteren 3x Rhenen gedaan in een verloren uurtje. Ik vind het de mooiste route op de UHR. Waarom?
De Wokkel. Lekker doorheen van links naar rechts, omhoog, mooie kombocht naar links en vies klimmetje. Dan mooie singletrail met fijne ondergrond, beetje grind. Geen vervelende gaten voor de bochten. Super! De stopper onderaan bij de weg is een aanwinst. Lekkere kombochten en dan een veiligere oversteek. Klim omhoog aan de andere kant van de Autoweg met bovenaan naar rechts een stukje bos waar ik met fantasie in de bossen van Whistler rondrij met die dennen en varens. Dan na wat mooie singletrail de afdaling het dal door, de 14.8% helling en (imho) het klapstuk: de afdaling met onderaan een mooie pumptrack. In mijn beleving kom ik de laatste hobbels los, in het echt zal dat vast tegenvallen en bij enkele centimeters van de grond blijven. Of toch niet? Wie weet. En dan omhoog, minst mooie stukje maar aan het eind weer húp ... de Wokkel in!

En complimenten voor de vrijwilliger met zaag die de omgewaaide boom een koppie kleiner kwam maken! :-q
g.fisher
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: za 6 september 2014, 09:28

theritz schreef: di 18 februari 2020, 23:22 Gisteren 3x Rhenen gedaan in een verloren uurtje. Ik vind het de mooiste route op de UHR. Waarom?
De Wokkel. Lekker doorheen van links naar rechts, omhoog, mooie kombocht naar links en vies klimmetje. Dan mooie singletrail met fijne ondergrond, beetje grind. Geen vervelende gaten voor de bochten. Super! De stopper onderaan bij de weg is een aanwinst. Lekkere kombochten en dan een veiligere oversteek. Klim omhoog aan de andere kant van de Autoweg met bovenaan naar rechts een stukje bos waar ik met fantasie in de bossen van Whistler rondrij met die dennen en varens. Dan na wat mooie singletrail de afdaling het dal door, de 14.8% helling en (imho) het klapstuk: de afdaling met onderaan een mooie pumptrack. In mijn beleving kom ik de laatste hobbels los, in het echt zal dat vast tegenvallen en bij enkele centimeters van de grond blijven. Of toch niet? Wie weet. En dan omhoog, minst mooie stukje maar aan het eind weer húp ... de Wokkel in!

En complimenten voor de vrijwilliger met zaag die de omgewaaide boom een koppie kleiner kwam maken! :-q
mooie beschrijving van rhenen! :-q was jij die single speed biker? ik was die gast met zaag :-D
jan-pieter flipse
TRAILCREW RHENEN
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Wij waren die gasten :-)
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Hoe geschikt is de utrechtse heuvelrug voor het rijden in slecht weer? Routes als schoorl zijn er goed voor geschikt, groesbeek niet. Hoe zit dit met de uhr?
Who needs roads when there's dirt
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

twowheeler schreef: do 20 februari 2020, 13:15 Hoe geschikt is de utrechtse heuvelrug voor het rijden in slecht weer? Routes als schoorl zijn er goed voor geschikt, groesbeek niet. Hoe zit dit met de uhr?
Rhenen en Kwint zijn over het algemeen goed te doen, Amerongen ook. Hoge Ginkel en Leersum vaak minder.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

sama schreef: do 20 februari 2020, 13:22
twowheeler schreef: do 20 februari 2020, 13:15 Hoe geschikt is de utrechtse heuvelrug voor het rijden in slecht weer? Routes als schoorl zijn er goed voor geschikt, groesbeek niet. Hoe zit dit met de uhr?
Rhenen en Kwint zijn over het algemeen goed te doen, Amerongen ook. Hoge Ginkel en Leersum vaak minder.
En bij slecht weer hebben wij het liever ook niet. Je maakt meer kapot dan met droog weer. Dus dat mag je ook meenemen in je afweging
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Juist, als het echt regent, of heel net geregend heeft is het natuurlijk wel blubber happen. Maar als het een dagje droog is geweest gaat het over het algemeen super.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

twowheeler schreef: do 20 februari 2020, 13:15Hoe geschikt is de utrechtse heuvelrug voor het rijden in slecht weer? Routes als schoorl zijn er goed voor geschikt, groesbeek niet. Hoe zit dit met de uhr?
Misschien (overbodige) vraag: Waarom toch zo graag rijden bij slecht weer? LBS sponsoren?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Met 32mm crossbandjes over een modderig cyclocrossparcours, jaaaa :winkie: (maar verder nee bedankt)

Het is wel weer eens tijd voor een rondje Kwintelooijen. Neem ik mee in mijn planning 8)
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Fred (mtb-sport) schreef: do 20 februari 2020, 13:44Misschien (overbodige) vraag: Waarom toch zo graag rijden bij slecht weer? LBS sponsoren?
Probleem is dat met ons klimaat je dan in sommige periodes amper kúnt mountainbiken. Onpopulaire uitspraak: de routes zijn super, maar met slecht weer (of in de dagen erna) mol je aardig wat als het nat is geregend. Echter, er zijn ook steeds meer gebieden op slot gegaan en aan het gaan (Den Treek is mooi voorbeeld). Mede door de overleggen en afspraken met landeigenaren. Dus je wint een route, verliest vrijer rijden en vervolgens kun je met slecht weer de route niet op."Vroeger" reed je dan gewoon wat rond over paden die te doen waren maar tegenwoordig is het bijna de norm dat je braaf binnen blijft zitten of op een asfaltfiets gaat zitten. Als je die al hebt.
En ik geen binnenmens :-D
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Voor slecht weer is er de gravelbike. Wel in het bos niet op de mtb routes. Win-win :bier:
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Vanmiddag lagen de routes er overigens prima bij, ik heb niet één plasje geraakt.
Sneeuwmonster
Plaats reactie