Deel je route/rit

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Leuk dat Mountainbike.nl een hoekje voor het "gravelen" heeft ingeruimd. :-q
Dus lijk me wel leuk om zelf gereden route hier te delen. Mooi gesproken Fredje, dus mag jij ook de eerste rit hier plaatsen.

OK, dan is onderstaande rit wellicht aardig om te delen. Vanaf mijn woonplaats Soest eerst richting het oosten, dus Amersfoort, landgoed den Treek, Austerlitz, Maarn, Zeist en Soesterberg. Daarna via het vliegveld richting Lage Vuursche en Hilversum. Zit iets meer asfalt in, maar ook genoeg gravel en iets bos. Overall zo'n 114 km

Linkje van de rit https://www.helaasnietbeschikbaar. Vraag niet of ik de rit wil mailen of wat dan ook.
Download de plugin "Strava to GPX" (https://mapstogpx.com/strava/) en je elke rit van Google Chrome downloaden.

Afbeelding

Aanpassing post: In deze rout zat een stuk breed bospad waar het niet toegestaan is om te rijden. Om "Fred tourisme" te voorkomen, heb ik de rit verwijderd.
Zal kijken in de loop vd dag of ik een paar leuke heb.
Laatst gewijzigd door Fred (mtb-sport) op zo 23 februari 2020, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
debe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:30
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1, Pilot custom Beach/Gravel/Bikepackracer

Leuke rit, idd, Fred,
Ben laatst iets noordelijker gebleven. Gestart in Naarden-Vesting Vervolgens via het Gooimeer naar beneden.

Rondje over de weg om het paleis doen we volgende x onverhard op een andere manier.

EDIT:
Wegens dezelfde reden als voor Fred werd mij verzocht om de link te verwijderen.

Zal voor de lokale wel gesneden koek zijn waar wel en niet te mogen fietsen echter de borden zijn mij niet altijd even duidelijk omdat ik in de bebording wat eenduidigheid mis.
Kan (zal) aan mij liggen, blijkbaar nog beter opletten...
Laatst gewijzigd door debe op zo 23 februari 2020, 11:05, 2 keer totaal gewijzigd.
PaganiProductions

Mijn 2de poging op gravel
https://www.strava.com/activities/3102071038
Wil een maandag een poging aan om doen om de 88 km route te rijden
https://gravelrides.cc/roermond/
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Fred (mtb-sport) schreef: za 22 februari 2020, 20:12 Leuk dat Mountainbike.nl een hoekje voor het "gravelen" heeft ingeruimd. :-q
Dus lijk me wel leuk om zelf gereden route hier te delen. Mooi gesproken Fredje, dus mag jij ook de eerste rit hier plaatsen.

OK, dan is onderstaande rit wellicht aardig om te delen. Vanaf mijn woonplaats Soest eerst richting het oosten, dus Amersfoort, landgoed den Treek, Austerlitz, Maarn, Zeist en Soesterberg. Daarna via het vliegveld richting Lage Vuursche en Hilversum. Zit iets meer asfalt in, maar ook genoeg gravel en iets bos. Overall zo'n 114
Kun je ongeveer de verhouding gravel - asfalt aangeven?
Laatst gewijzigd door Rayb81 op zo 23 februari 2020, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rayb81 schreef: za 22 februari 2020, 22:15Kun je ongeveer de verhouding gravel - asfalt aangeven?
denk 50/50
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

OK, dan nu een andere rit en niet vanaf huis maar vanaf Alkmaar.
Afgelopen jaar op 25 mei de z.g. "NH Strade Bianche XL" gereden. Ik kwam deze bij onze "buren" tegen en op een dag met niet al te veel wind gereden. Totaal andere omgevig waar ik normaal rij zoals de UHR.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuke rit en goed voor zo'n 200 km lengte (https://www.strava.com/activities/2396019617) met daarin zo'n 25% echt onverhard. Misschien wat tegenvallend percentage, maar de moeite waard in deze omgeving.
Tip: Vroeg beginnen, anders zou het langs de Noordzeekust wel eens stuk drukker kunnen zijn met gezinnen die over de duinpaden rijden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bedankt dat je me aan deze rit herinnert, was hem even vergeten, maar wil hem dit jaar toch echt eens fietsen!! :-q

Denk wel dat ik de racefiets pak vanwege het grote aantal asfalt kilometers, is zonde van m'n G-One banden op de crosser en met racefietsbandjes kun je ook prima gravel rijden.
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Rayb81 schreef: zo 23 februari 2020, 23:17 Bedankt dat je me aan deze rit herinnert, was hem even vergeten, maar wil hem dit jaar toch echt eens fietsen!! :-q

Denk wel dat ik de racefiets pak vanwege het grote aantal asfalt kilometers, is zonde van m'n G-One banden op de crosser en met racefietsbandjes kun je ook prima gravel rijden.
Ter herinnering, in deze 2.0-versie van de Noordhollandsche Strade Bianche zijn nog een paar graveltrajecten toegevoegd. :wink:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

B@zz schreef: ma 24 februari 2020, 13:29
Rayb81 schreef: zo 23 februari 2020, 23:17Bedankt dat je me aan deze rit herinnert, was hem even vergeten, maar wil hem dit jaar toch echt eens fietsen!! :-q

Denk wel dat ik de racefiets pak vanwege het grote aantal asfalt kilometers, is zonde van m'n G-One banden op de crosser en met racefietsbandjes kun je ook prima gravel rijden.
Ter herinnering, in deze 2.0-versie van de Noordhollandsche Strade Bianche zijn nog een paar graveltrajecten toegevoegd. :wink:
Ik zie het, aan paar (kleine) aanpassingen vlak na Aartswoud en vanaf Klaterbuurt. Mooie reden om in 2020 een mooie zonnige/windstille dag te prikken voor mijn 3e editie van deze rit.
Overigens hou ik het wel bij de gravelbandjes, beetje "lui" om te wisselen......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

PaganiProductions schreef: za 22 februari 2020, 22:04 Mijn 2de poging op gravel
https://www.strava.com/activities/3102071038
Wil een maandag een poging aan om doen om de 88 km route te rijden
https://gravelrides.cc/roermond/
Heb je 88km route al gereden? Is deze route een beetje de moeite om te rijden?
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

@ Tuinman
Afgelopen dinsdag de 60 km variant gedaan. Vertrokken vanuit Swalmen en bijna gelijk onverhard.
Was door de regen en flinke wind loodzwaar maar wel mooi.
Heel weinig asfalt. Beetje hoogteverschil en wat vergezichten. De 88 pak ik volgende maand mee als het wat groener word. Dan is hij wat diverser.
Ik ben gestart in Swalmen. Handiger dan bij het venhof ( minder ver rijden)
Tinman schreef: vr 28 februari 2020, 17:36
PaganiProductions schreef: za 22 februari 2020, 22:04 Mijn 2de poging op gravel
https://www.strava.com/activities/3102071038
Wil een maandag een poging aan om doen om de 88 km route te rijden
https://gravelrides.cc/roermond/
Heb je 88km route al gereden? Is deze route een beetje de moeite om te rijden?
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Thx Pat :-q
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Tinman schreef: za 29 februari 2020, 16:35Thx Pat :-q
En natuurlijk een foto voor een kleine indicatie.
(Jep, da's een Inflite. De grail is helaas weer terug.)

Afbeelding
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

In de herkansing na "foutje" vorige week. Heb vanmorgen een blokje om gedaan en deze (volgens mij) volledig legaal en goed te fietsen. Zit geen echt onverharde stukken in en denk zo'n beetje 50% gravelachtige ondergrond.
Vanaf Soest via Soesterberg, Amersfoort, Landgoed den Treek, Austerlitz, Maarn naar Leersumse veld.
Afbeelding
Vanaf daar weer terug via Let de Stichterpad langs de A12 naar Zeist (daar klein ommetje omdat spoorweg afgesloten was) en via Austerlitz weer terug naar Soest.
Overall iets meer dan 100 km. Linkje naar volledige rit https://www.strava.com/activities/3144426663

Afbeelding
Als je startpunt de ingang van vliegveld Soesterberg gebruikt (blauwe pijl), dan kom je uit op 84 km. De roze pijl is een stukje van 500 meter die je dubbel doet, maar lijkt te overzien. De 84 km versie kan je downloaden via de bekende plek (inderdaad in het sigje)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Dank je Fred
Afbeelding
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Plaats reactie