Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
lars.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 28 april 2015, 12:35

Over Natuurbelang gesproken, weet iemand wanneer de Raad van State uitspraak doet?
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Dat laat nog even op zich wachten (normale termijn is al verstreken)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En tussen Noordwijk en Zandvoort mogen straks formule 1 teams heen en weer rijden dwars door het natuurreservaat waar zeehonden normaal verblijven.

En daar procedeert niemand tegen?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Brengt meer geld op...
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Rayb81 schreef: wo 26 februari 2020, 00:32 En tussen Noordwijk en Zandvoort mogen straks formule 1 teams heen en weer rijden dwars door het natuurreservaat waar zeehonden normaal verblijven.

En daar procedeert niemand tegen?
En het MTB parcours is ook deels verdwenen.... :(
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

De berichtgeving omtrent "het natuurgebied" bij het F1 evenement is waanzinnig uit zijn verband getrokken.
Daar hebben natuur activisten (of moet ik gezien recente ontwikkelingen "terroristen zeggen" ?)

Gelukkig hebben we de Loep nog:

https://www.facebook.com/natuuractivistenloep/

Deel svp een dergelijk nuancerend bericht van de Loep zoveel mogelijk, het is op ongeveer een miljoen miljard x meer feiten gebaseerd dan de roeptoeterij van zelfbetitelde natuur experts met teveel vrije tijd.

:winkie:
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

-edit: dubbel sorry.
Laatst gewijzigd door Oli4k op vr 28 februari 2020, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ironhorse Erik schreef: vr 28 februari 2020, 16:43 De berichtgeving omtrent "het natuurgebied" bij het F1 evenement is waanzinnig uit zijn verband getrokken.
Daar hebben natuur activisten (of moet ik gezien recente ontwikkelingen "terroristen zeggen" ?)

Gelukkig hebben we de Loep nog:

https://www.facebook.com/natuuractivistenIoep/

Deel svp een dergelijk nuancerend bericht van de Loep zoveel mogelijk, het is op ongeveer een miljoen miljard x meer feiten gebaseerd dan de roeptoeterij van zelfbetitelde natuur experts met teveel vrije tijd.

:winkie:
Nogal off-topic. En totaal buiten de regio, Zandvoort en Noordwijk liggen niet eens in de buurt van Schoorl.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zie een paar reacties terug. Daarnaast zijn het de zelfde zeiksnorren die onze vrienden in Zandvoort en op Texel het leven zuur maken. En te Schoorl schiet het ook nog niet echt op dankzij eigenbelang, eh natuurbelang.
◼︎ Go round the outside.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Oli4k schreef: vr 28 februari 2020, 17:54
Ironhorse Erik schreef: vr 28 februari 2020, 16:43 De berichtgeving omtrent "het natuurgebied" bij het F1 evenement is waanzinnig uit zijn verband getrokken.
Daar hebben natuur activisten (of moet ik gezien recente ontwikkelingen "terroristen zeggen" ?)

Gelukkig hebben we de Loep nog:

https://www.facebook.com/natuuractivistenIoep/

Deel svp een dergelijk nuancerend bericht van de Loep zoveel mogelijk, het is op ongeveer een miljoen miljard x meer feiten gebaseerd dan de roeptoeterij van zelfbetitelde natuur experts met teveel vrije tijd.

:winkie:
Nogal off-topic. En totaal buiten de regio, Zandvoort en Noordwijk liggen niet eens in de buurt van Schoorl.
Lees even de context voordat je de forum dominee denkt uit te moeten hangen :-q
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ironhorse Erik schreef: za 29 februari 2020, 00:08
Oli4k schreef: vr 28 februari 2020, 17:54

Nogal off-topic. En totaal buiten de regio, Zandvoort en Noordwijk liggen niet eens in de buurt van Schoorl.
Lees even de context voordat je de forum dominee denkt uit te moeten hangen :-q
Ok, zo heb ik er ook nog een. Laat die mileutypes zich vooral zoveel mogelijk druk maken over de GP in Zandvoort, dan hebben ze minder tijd voor Schoorl. Als die mensen slim zijn vechten ze al de vergunning die er afgegeven voor evenementen in dat gebied aan. Zijn ze nog wel even zoet mee.

En dan kunnen we het hier gewoon hebben over hoe het parcours erbij ligt en dat soort dingen.
w0utje
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 15 juni 2007, 09:48
Mijn mountainbike: Giant Trance e+ 2 Pro

Op dit moment best wel vochtig, 2e rondje zag je het wel opdrogen. Maar zeker het vlakke stuk voor de nok kan je bijna je zwembroek meenemen.
Was het eerste rondje wel wat druk, 2e rondje was een stuk rustiger. Wel een paar zonder helm zien fietsen. :~

Net weer regen, hopelijk is het morgen nog wat droger.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Vanmorgen op Downhill minions was het wel afzien.
MT500 fladder jas aka remparachute hielp ook niet echt mee.
De nok af was een feestje en met de train van de zig zag afdaling en verderop bij roodgroen de drop was echt fun.
En daar draait het om :winkie:
Wel jammer dat er weer reetfietserstravajunkies die aan het jagen waren op KOMmetjes met de wind in de rug, al scheldend en tierend de naam van de heer denken te moeten misbruiken voor hun verbale genoegen omdat we wat wheelies en manuals aan het trekken waren op het stuk fietspad.

Dat pikken we godverdomme echt niet.
:winkie:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Tja, die BWR's. Het valt mij op dat ze geen besef van etiquette/fatsoen hebben : zoals altijd stond ik vandaag bij het eerste stukje van de Nok bijna stil, en slingerde ik iets. Kreeg ik de opdracht niet te slingeren van een stilletjes achteropkomende fietser, want dit persoon wilde er langs. Uiteraard melde hij niet dat ie links of rechts zou passeren.... hij melde helemaal niets. Zo ook meerdere andere fietsers die wilde passeren. Slechts een enkeling gaf aan welke kant hij er langs wilde.

We hebben duidelijk zwijnen nodig in dit gebied. Die kunnen de eikels opvreten voordat ze moeilijk beginnen te doen...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Was toch helemaal prima vandaag? Om iets over twee op de Genius op 2.6 rubber en ook een MT500 jas, maar dan de Freezing Point versie, tegen de wind in stampen. Kwam een paar dames tegen op de nok die ook lekker aan het rippen waren je heb wel eens slechter uitzicht. :D
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie