Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

Die matten leggen we er in om de erosie van de klimmen tegen te gaan , als de klimmen te ver uitslijten komen er teveel wortels bloot te liggen waar sbb weer niet blij van wordt. Alles wordt in samenspraak of op verzoek van sbb gedaan.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Sja ik snap het wel. Net als de klimmen in Gieten die nu bestraat zijn. Daar zijn wat mensen naar gevallen omdat ze de klim niet hebben gehaald. Maar wel erg jammer dat alle delen waar je daadwerkelijk een beetje voor moet kunnen fietsen, nu voor iedereen te doen zijn als je maar wat kracht in de benen hebt.
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

Ben het helemaal met je eens, maar als we er niks aan doen zijn de gevolgen groter.
Of er is geen klim meer of sbb bepaalt dan dat we er geen gebruik meer van mogen maken.
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Vanmorgen op de rode route een smartphone Samsung j4 gevonden. Was uit en geen leven in te krijgen. Thuis gereset en laten drogen nu weer iets levend. Is goed beveiligd dus kom er niet achter wie de eigenaar is.
Wie deze verloren heeft mag mij berichtje doen.
0620183527
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Hoe ligt de route erbij, ik wil morgenochtend mss even een paar rondjes doen. Moet ik laarzen aan? (rode/blauwe route en mss diever)
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Fries74 schreef: za 25 januari 2020, 13:58 Hoe ligt de route erbij, ik wil morgenochtend mss even een paar rondjes doen. Moet ik laarzen aan? (rode/blauwe route en mss diever)
Wat denk je , het is al weer tijdje droog weer. Betere ondergrond ga jij nooit meer treffen.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

wibas schreef: za 25 januari 2020, 16:40
Fries74 schreef: za 25 januari 2020, 13:58 Hoe ligt de route erbij, ik wil morgenochtend mss even een paar rondjes doen. Moet ik laarzen aan? (rode/blauwe route en mss diever)
Wat denk je , het is al weer tijdje droog weer. Betere ondergrond ga jij nooit meer treffen.
Ok het was maar een vraag. Het is vrij nat geweest de laatste tijd en als de ondergrond nog heel nat is dan ga ik namelijk niet. Beetje trail respect zeg maar.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Ik ben hier (route diever) een tijd terug geweest met m'n vriendin (beginnende mtb'er).
Kan niet anders zeggen dan dat ik erg verrast ben, wat een leuk en vooral mooi parcours!

We waren al bekend met de omgeving omdat we er al een aantal wandelingen hebben gemaakt, in de drents friese wold toch al wat mtb paden gezien ook. Niet meer dan logisch om er nog eens voor terug te komen dus!

Er leuke ronde, heel anders dan ons thuis parcours Schoorl. Er goed voor de techniek met af en toe fantastische stukjes natuur. Plan is om volgende keer het rondje appelscha mee te nemen, dan moeten we toch ruim op de 40km uitkomen.

Kortom: Complimenten voor de mensen van het onderhoud.
Laatst gewijzigd door twowheeler op wo 29 januari 2020, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Who needs roads when there's dirt
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

twowheeler schreef: di 28 januari 2020, 21:08 Ik ben hier (route diever) een tijd terug geweest met m'n vriendin (beginnende mtb'er).
Kan niet anders zeggen dan dat ik erg verrast ben, wat een leuk en vooral mooi parcours!

We waren al bekend met de omgeving omdat we er al een aantal wandelingen hebben gemaakt, in de drents friese wold toch al wat mtb paden gezien ook. Niet meer dan logisch om er nog eens voor terug te komen dus!

Er leuke ronde, heel anders dan ons thuis parcours Schoorl. Er goed voor de techniek met af en toe fantastische stukjes natuur. Plan is om volgende keer het rondje appelscha mee te nemen, dan moeten we toch ruim op de 60km uitkomen.

Kortom: Complimenten voor de mensen van het onderhoud.
Goed te horen ! Positief verrast dus...
Persoonlijk vind ik Appelscha leuker en beter onderhouden dan Diever vooral de combi blauw en rood is erg mooi.
Rood is echt een super mooi technisch rondje !
Als je in Appelscha bij het bezoekerscentrum de blauwe route start kom je na een tijdje op een fietspad.
Deze moet je volgen tot na het tunneltje en bij de eerste kruising op het fietspad begint de rode route.
Nadat je de rode route hebt gereden kun je uiteraard de blauwe route hervatten !
En eventueel is deze dus ook te combineren met Diever en dit staat middels de zwarte verbindingsroute goed aangegeven.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

S-Wapse schreef: wo 29 januari 2020, 11:33
twowheeler schreef: di 28 januari 2020, 21:08 Ik ben hier (route diever) een tijd terug geweest met m'n vriendin (beginnende mtb'er).
Kan niet anders zeggen dan dat ik erg verrast ben, wat een leuk en vooral mooi parcours!

We waren al bekend met de omgeving omdat we er al een aantal wandelingen hebben gemaakt, in de drents friese wold toch al wat mtb paden gezien ook. Niet meer dan logisch om er nog eens voor terug te komen dus!

Er leuke ronde, heel anders dan ons thuis parcours Schoorl. Er goed voor de techniek met af en toe fantastische stukjes natuur. Plan is om volgende keer het rondje appelscha mee te nemen, dan moeten we toch ruim op de 60km uitkomen.

Kortom: Complimenten voor de mensen van het onderhoud.
Goed te horen ! Positief verrast dus...
Persoonlijk vind ik Appelscha leuker en beter onderhouden dan Diever vooral de combi blauw en rood is erg mooi.
Rood is echt een super mooi technisch rondje !
Als je in Appelscha bij het bezoekerscentrum de blauwe route start kom je na een tijdje op een fietspad.
Deze moet je volgen tot na het tunneltje en bij de eerste kruising op het fietspad begint de rode route.
Nadat je de rode route hebt gereden kun je uiteraard de blauwe route hervatten !
En eventueel is deze dus ook te combineren met Diever en dit staat middels de zwarte verbindingsroute goed aangegeven.
Merci! Volgende keer Appelscha blauw en rood doen dus. Heb op mtbroutes de routes even bekeken, met de gps helemaal makkelijk al vond ik diever ook al perfect aangegeven. Bedankt voor de tip!
Who needs roads when there's dirt
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Gewoon even een vraagje....
Iemand die weet hoe de route er bij ligt?
Wil morgenmiddag na een klantbezoek een rondje fietsen....
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Gisteren de blauwe en rode route gereden beide liggen er heel goed. De drukte viel mij honderd procent mee
Schurer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 222
Lid geworden op: zo 21 maart 2010, 15:07
Mijn mountainbike: Olympia F1X 2020 en Canyon Dude CF 9.0

Vandaag met mijn zoon een rondje blauw gedaan, tempo lag doordoor wat lager en dus viel de drukte meer op. Zijn veel ingehaald en het is absoluut een stuk drukker dan normaal. Zal ook door het mooie weer komen maar in deze tijd lijkt het wel of veel meer mensen de schone buitenlucht opzoeken.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Wij waren er ook vandaag met een 5 tal, uiteraard op meer dan 1,5 afstand van elkaar, maar zijn bij de splitsing richting Diever gegaan. Daar hebben we maar een paar getroffen op die hele route.

Uiteindelijk weer op de vlakte naar Buitencentrum gereden kwamen we wel vele wandelaars tegen, en ja die dicht bij elkaar omliepen.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Daarom waren wij zaterdag ochtend vroeg gegaan toen waren er nog maar twee auto’s op de parkeerplaats probeer zoveel mogelijk mensen te ontwijken
Plaats reactie