Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
PaganiProductions

Welke route kan ik het beste pakken met minder weer voor lekker km´s te maken.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Brunssummerheide is over het algemeen iets droger.

Rondom Meerssen was het vandaag een grote modder bende :winkie:
PaganiProductions

de hollander schreef: wo 26 februari 2020, 16:10 Brunssummerheide is over het algemeen iets droger.

Rondom Meerssen was het vandaag een grote modder bende :winkie:
Mijn plan is rondom Valkenburg te gaan rijden.
En is redelijk makkelijk voor mij om er te komen ken de omgeving al wat heb er vaker gereden maar nog niet op een van de vaste routes daar.
Bovendien ik zo´n grote fan van teveel aanlegde elementen ben geen xc pro rijder.
Kan ook uitwijken naar Windraak.
Denk toch dat morgen Windraak gaat worden dan ben ik de minste tijd kwijt met rijden en met het natte weer van deze week toch de beste keus denk ik zo.
Ik ga morgen deze route doen 69 km en is niet de vaste route
https://www.routeyou.com/nl-nl/route/vi ... draak-69km
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

erik fully schreef: vr 14 februari 2020, 13:14 Voor een volgende keer :wink: Als je op GPS kunt rijden en mocht je fietsen kunnen huren in Sittard: je hoeft niet naar landgraaf om mooi kunnen fietsen. Vanuit Sittard via Watersley en Windraak naar Sweikhuizen doorsteken en daar Stammen en Danikerbos op en af rondrijden. Rond sweikhuizen alleen al kun je binnen 15 km 500 hoogtemeters maken als je de tracks goed plant. Voor extra km's en extra hoogtemeters kun je nog oversteken naar de hellingen rond Spaubeek. De windraak route is bij tijd en wijle nogal saai en laat veel mooie stukken onbenut.
Heb je misschien ook een GPX ofzo voor degene die wat minder bekend zijn in die regio? Watersley en alles van de vaste windraakroute weet ik nog wel te vinden, maar voor de rest ben ik helemaal onbekend daar.
erik fully
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 23 juni 2019, 19:59

FranX78 schreef: do 27 februari 2020, 21:33
erik fully schreef: vr 14 februari 2020, 13:14 Voor een volgende keer :wink: Als je op GPS kunt rijden en mocht je fietsen kunnen huren in Sittard: je hoeft niet naar landgraaf om mooi kunnen fietsen. Vanuit Sittard via Watersley en Windraak naar Sweikhuizen doorsteken en daar Stammen en Danikerbos op en af rondrijden. Rond sweikhuizen alleen al kun je binnen 15 km 500 hoogtemeters maken als je de tracks goed plant. Voor extra km's en extra hoogtemeters kun je nog oversteken naar de hellingen rond Spaubeek. De windraak route is bij tijd en wijle nogal saai en laat veel mooie stukken onbenut.
Heb je misschien ook een GPX ofzo voor degene die wat minder bekend zijn in die regio? Watersley en alles van de vaste windraakroute weet ik nog wel te vinden, maar voor de rest ben ik helemaal onbekend daar.
Als je de windraak route kent ben je al goed in de buurt. Ik heb helaas geen goed uitgewerkte gpx, meestal rij ik on the go wat zaken aan elkaar. Maar grasduinen door mijn Strava doet wonderen ;). Er is tooltje waarmee je dan een gpx van Strava kunt rippen. Andere optie is via Garmin connect, daar kun je direct een gpx opslaan. Stuur me even een PM.
PaganiProductions

FranX78 schreef: do 27 februari 2020, 21:33
erik fully schreef: vr 14 februari 2020, 13:14 Voor een volgende keer :wink: Als je op GPS kunt rijden en mocht je fietsen kunnen huren in Sittard: je hoeft niet naar landgraaf om mooi kunnen fietsen. Vanuit Sittard via Watersley en Windraak naar Sweikhuizen doorsteken en daar Stammen en Danikerbos op en af rondrijden. Rond sweikhuizen alleen al kun je binnen 15 km 500 hoogtemeters maken als je de tracks goed plant. Voor extra km's en extra hoogtemeters kun je nog oversteken naar de hellingen rond Spaubeek. De windraak route is bij tijd en wijle nogal saai en laat veel mooie stukken onbenut.
Heb je misschien ook een GPX ofzo voor degene die wat minder bekend zijn in die regio? Watersley en alles van de vaste windraakroute weet ik nog wel te vinden, maar voor de rest ben ik helemaal onbekend daar.
Heb hier en daar al singletrackje zien liggen.
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

PaganiProductions schreef: wo 26 februari 2020, 20:18
de hollander schreef: wo 26 februari 2020, 16:10 Brunssummerheide is over het algemeen iets droger.

Rondom Meerssen was het vandaag een grote modder bende :winkie:
Mijn plan is rondom Valkenburg te gaan rijden.
En is redelijk makkelijk voor mij om er te komen ken de omgeving al wat heb er vaker gereden maar nog niet op een van de vaste routes daar.
Bovendien ik zo´n grote fan van teveel aanlegde elementen ben geen xc pro rijder.
Kan ook uitwijken naar Windraak.
Denk toch dat morgen Windraak gaat worden dan ben ik de minste tijd kwijt met rijden en met het natte weer van deze week toch de beste keus denk ik zo.
Ik ga morgen deze route doen 69 km en is niet de vaste route
https://www.routeyou.com/nl-nl/route/vi ... draak-69km
Eerst advies vragen en als je dan advies krijgt dat in de wind slaan en weer wat anders doen. Stel je hier vragen omdat je graag aandacht wil?
PaganiProductions

Ik dacht dat het bij Sittard wel ging.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Alles is momenteel nat glad en modderig.

Brunssum heeft wat meer zandgrond, al zal je daar toch ook modder tegenkomen.
Een lusje bij de fabriek aan de rouenhof
(links vd weg) sla ik altijd over vanwege de modderpoelen. Er zijn nog een aantal slechte plekken, maar over het algemeen de beste route in zuid Limburg bij slecht weer.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

de hollander schreef: ma 2 maart 2020, 18:26 Een lusje bij de fabriek aan de rouenhof
(links vd weg) sla ik altijd over vanwege de modderpoelen.
Vind ik tegenwoordig wel goed te doen, ook als het geregend heeft. Heeft onlangs nog onderhoud gehad. Leuk stuk 👍
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
PaganiProductions

Francois schreef: ma 2 maart 2020, 18:30
de hollander schreef: ma 2 maart 2020, 18:26 Een lusje bij de fabriek aan de rouenhof
(links vd weg) sla ik altijd over vanwege de modderpoelen.
Vind ik tegenwoordig wel goed te doen, ook als het geregend heeft. Heeft onlangs nog onderhoud gehad. Leuk stuk 👍
Gister was de Meinweg ook goed te doen hier.
Veel stukken droog hier.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Mensen wat is de status van t parcour Brunssum en t NK landgraaf parcour?
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Ondanks de corona crisis is mtb clud Discovery flink bezig geweest met onderhoud en verbetering van de parkstad trails. Zo zijn er vele nieuwe features gebouwd en de pumptrack vergroot. 90% van de trails in parkstad zijn weer open dus kom snel kijken! (snowworld berg blijft nog achter)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Gaaf!!

Wel grappig om te zien dat de overige posts op deze pagina over modder gaan. Kan ik mij niets meer bij voorstellen :D
Bicycle, bicycle, bicycle
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

DeStiO schreef: wo 13 mei 2020, 18:08 Ondanks de corona crisis is mtb clud Discovery flink bezig geweest met onderhoud en verbetering van de parkstad trails. Zo zijn er vele nieuwe features gebouwd en de pumptrack vergroot. 90% van de trails in parkstad zijn weer open dus kom snel kijken! (snowworld berg blijft nog achter)

Afbeelding
Grappig, dat zelfs mensen met een stadsfiets het proberen 🤪

Is dit de bmx baan in Landgraaf?
Plaats reactie