NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Voor de boswerkzaamheden daar nooit problemen gehad. Het is wel een vochtig stukje en doordat de hele structuur van putten weg én het een groot gat geworden is, hebben we nu een binnenmeer.
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Dit is dan ook het meest slechte deel,maar linkse bovenlangs (tussen de 2 opstaande wortels)langs knal je zo Door 😊

Stuk naast de camping is ook niet blubber vrij maar gelukkig rijden we mtb 😉
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Vandaag de routes gereden en was nog wel te doen hoor. Ik ben wel beide keren bij stroomhuisje linksaf over fietspad voor camping langsgegaan, slechte stuk overgeslagen. 2e keer was er een knakker met fiets op fietsendrager die zo helemaal naar de kuil / start reed vanaf daar :~
Die cannondale op die foto lijkt wel van markve das n echte mooi weer rijder :D
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Afgelopen zaterdagmiddag was echt heel goed te doen, op het brede deel waar de twee routes samen vallen na dan...
...maar dat is eigenlijk direct al nat als het maar iets geregend heeft. Na een dag als zondag zou je de tracks een beetje met rust moeten laten...

De trailcrew was ook lekker bezig op beide routes... Weet niet of er nog iemand van dit forum aan de slag was, maar wel een dikke :-q voor het geleverde werk!
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

NelizRijn schreef: wo 26 februari 2020, 21:35 2e keer was er een knakker met fiets op fietsendrager die zo helemaal naar de kuil / start reed vanaf daar :~
? Ook door die vijvers heen die er daar aan het eind liggen? Dat was vast geen normale auto, die kuilen daar zijn echt heeeel diep.
Joop! schreef: wo 26 februari 2020, 22:14 Afgelopen zaterdagmiddag was echt heel goed te doen, op het brede deel waar de twee routes samen vallen na dan...
...maar dat is eigenlijk direct al nat als het maar iets geregend heeft. Na een dag als zondag zou je de tracks een beetje met rust moeten laten...

De trailcrew was ook lekker bezig op beide routes... Weet niet of er nog iemand van dit forum aan de slag was, maar wel een dikke :-q voor het geleverde werk!
Mijjn rug doet sinds vanochtend geen pijn meer, dus mooi dat het niet voor niets was!
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Het was n Volvo V70 en geen XC, hij begon wel te twijfelen bij de diepe gaten en pakte nog gsm maps erbij zag ik.
Liep net nog in t bos het is nu zeikesnat overal ook de gravelpaden.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

#Trailrespect. Vanwege de meer dan overvloedige regenval in de afgelopen weken willen we jullie verzoeken dit weekend iets anders te gaan doen en de MTB-Routes op de Utrechtse Heuvelrug even met rust te laten, zodat het regenwater weg kan zakken. Onze afvoerputjes en bosrioleringen staan overvol.

Ga bijv. lekker naar de Bike MOTION (morgen tot en met zondag in de Jaarbeurs). Daar kun je gelijk je nieuwe fiets testen op het indoor testparcours. Er is een prachtig indoorbos aangeplant en er staat een Hans en Grietjehuis waar je doorheen mag fietsen. Gegarandeerd droog en korte broek is ook mogelijk. Laat het buiten maar regenen. We gaan gewoon binnen fietsen.

Koop hier online je tickets: http://bit.ly/mtb-utrechtse-heuvelrug
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

NelizRijn schreef: do 27 februari 2020, 21:17 Het was n Volvo V70 en geen XC, hij begon wel te twijfelen bij de diepe gaten en pakte nog gsm maps erbij zag ik.
Liep net nog in t bos het is nu zeikesnat overal ook de gravelpaden.
Dit is dezelfde plek. Moesten we met 4 man eruit duwen.
Lang leve je tomtom

https://ibb.co/CtvmV6N
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Een andere wortel vernietigd op HV. Slijtage of vandalisme?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Zo te zien is deze foto tegen de richting in genomen (in de buurt van paaltje HV13 om precies te zijn 8) ).

Die is ongetwijfeld afgebroken door slijtage. Deze plek stond al op de nominatie om er wat zand op te gooien ter bescherming van de wortel. Veel van dit soort wortels zijn vrij dun en breken op enig moment af als er genoeg mensen overheen zijn gereden. Daar is niet veel aan te doen.
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Die wordt nog wel een keer vervangen door een dik stevig stuk hout (mits we er tijd voor hebben. Jammer dat hij kapot is, maar het was bijna niet te voorkomen. Hoe vaak daar zand op is gegooid...dat wil je niet weten
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Horsthil schreef: wo 4 maart 2020, 23:58 Die wordt nog wel een keer vervangen door een dik stevig stuk hout (mits we er tijd voor hebben. Jammer dat hij kapot is, maar het was bijna niet te voorkomen. Hoe vaak daar zand op is gegooid...dat wil je niet weten
:-q gooi die balk daar maar neer :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Hoe is het met #trailrespect? Valt vanavond nog wat maar daarna droog. Zaterdagmiddag een rondje mogelijk of liever niet?
Plaats reactie