Ah, bedoel je dat. Vond het al een aparte reactie van je.
En de link stond er al.
Ik koop altijd bikein remblokjes op Aliexpress en die functioneren prima.
Ze piepen niet, remmen uitstekend en zijn slijtvast.
Na de Grand Raid BCVS in Zwitserland (125km versie) waren ze zowel voor als achter nog niet voor de helft op, ondanks dat ik heel wat heb moeten remmen.
Canyon 2024
Jammer dag je de fiets zo hebt aangetroffen maar als het éénmaal weer voor elkaar is dan ben je het snel weer vergeten als je op de fiets zit. Wel mooi dat Canyon een meewerkende fietsenmaker in de buurt heeft. Dat scheelt weer opsturen naar Eindhoven.Benji83 schreef: ↑wo 4 maart 2020, 21:10 Mijn eerste Canyon ervaring is helaas geen beste... Vandaag met de fiets naar de lbs geweest, een Canyon Friendly shop hier om de hoek waarvan ik tot gisteren het bestaan niet eens wist. Topwinkel, dat sowieso! Beste man is druk bezig om de fout te herstellen.
Wat is er mis? De cassette was dus van de fiets gevallen tijdens transport, waarbij de cup aan de drive side losgekomen was. Bij het los draaien van de lock ring kwamen er stukjes aluminium van de ring af, het bleek dat het schroefdraad volledig verrot was. Helaas had hij de ringen niet op voorraad, en kon de oude ring niet meer gemonteerd worden. De fiets is dus een nachtje uit logeren zonder dat ik er nog maar een meter op gefietst heb.
Hij heeft zelf Canyon gebeld voor een oplossing, die konden niet direct een oplossing bieden want ze wisten niet zeker of ze lock ringen op voorraad hadden. De eigenaar van de lbs heeft zelf wat besteld bij Shimano, hij hoopt ze morgen te hebben, dan kan ik hem weer ophalen. Ik heb een date met 't Rutbeek dit weekend, dus hoop dat dat lukt!
Kudos voor Wielerstudio Enschede, voor Canyon nog even een slag om de arm.
Kennis van mij krijgt als UPS wil meewerken morgen zijn Neuron binnen. Hopelijk zit alles er bij en zit alles vast. Gaan we morgen zien.
Hij heeft de fiets gekocht na bezoek aan de Bike Motion en 5% korting gekregen omdat hij de beurs had bezocht.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 265
- Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron
Balen! Hopelijk komt het goed!Benji83 schreef: ↑wo 4 maart 2020, 21:10 Mijn eerste Canyon ervaring is helaas geen beste... Vandaag met de fiets naar de lbs geweest, een Canyon Friendly shop hier om de hoek waarvan ik tot gisteren het bestaan niet eens wist. Topwinkel, dat sowieso! Beste man is druk bezig om de fout te herstellen.
Wat is er mis? De cassette was dus van de fiets gevallen tijdens transport, waarbij de cup aan de drive side losgekomen was. Bij het los draaien van de lock ring kwamen er stukjes aluminium van de ring af, het bleek dat het schroefdraad volledig verrot was. Helaas had hij de ringen niet op voorraad, en kon de oude ring niet meer gemonteerd worden. De fiets is dus een nachtje uit logeren zonder dat ik er nog maar een meter op gefietst heb.
Hij heeft zelf Canyon gebeld voor een oplossing, die konden niet direct een oplossing bieden want ze wisten niet zeker of ze lock ringen op voorraad hadden. De eigenaar van de lbs heeft zelf wat besteld bij Shimano, hij hoopt ze morgen te hebben, dan kan ik hem weer ophalen. Ik heb een date met 't Rutbeek dit weekend, dus hoop dat dat lukt!
Kudos voor Wielerstudio Enschede, voor Canyon nog even een slag om de arm.
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 189
- Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
- Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0
Mike123 schreef: ↑wo 4 maart 2020, 23:57 Jammer dag je de fiets zo hebt aangetroffen maar als het éénmaal weer voor elkaar is dan ben je het snel weer vergeten als je op de fiets zit. Wel mooi dat Canyon een meewerkende fietsenmaker in de buurt heeft. Dat scheelt weer opsturen naar Eindhoven.
Kennis van mij krijgt als UPS wil meewerken morgen zijn Neuron binnen. Hopelijk zit alles er bij en zit alles vast. Gaan we morgen zien.
Hij heeft de fiets gekocht na bezoek aan de Bike Motion en 5% korting gekregen omdat hij de beurs had bezocht.
Zojuist van de LBS te horen gekregen dat ik de fiets weer kan ophalen. Moet voor 5 uur, dus even kijken of ik dat kan regelen op het werk, normaal moet ik tot half 5 door, dan red ik het net niet. Even de baas lief aankijken dus.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 189
- Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
- Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0
Ja, dat was mijn boodschap gisteren ook
Komt vast wel goed, ik regel het wel.
Edit: Heel snel naar de fietsenmaker gefietst, oude fiets in de stalling geplaats en op de Canyon naar huis gefietst. Al stond het zadel flink te laag en was de achterband een beetje te zacht naar mijn smaak, wat een fiets!
Super netjes geregeld, echt topservice van de beste man: Canyon heeft beloofd een nieuwe lock ring op te sturen naar hem, maar hij wilde me niet laten wachten dus had bij Shimano een stel nieuwe besteld die vandaag geleverd zijn en hier een van geïnstalleerd. Hij regelt de betaling zelf met Canyon. Kijk, dat soort winkels ga je nog eens naar terug!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11
Heb ik net een week een fonkel nieuwe Canyon Exceed CF SL 7.0 gekauft, is die na 2 dagen ineens €400 goedkoper En hebben ze een 8.0 voor dezelfde prijs met een SRAM XO1 Eagle groep ipv de GX
Zit toch echt te denken om van mijn 30 dagen retour recht gebruik te gaan maken. Dus de Canyon Exceed CF SL 7.0 retour, en dezelfde maar dan €400 goedkoper weer bestellen. Het is werkelijk een heerlijke bike, maar die €400 misgrijpen zit me nou net niet zo lekker.
Helaas reageren ze nou ineens niet zo vlotjes op mijn mail bij Canyon
Iemand dezelfde ervaring ?
Zit toch echt te denken om van mijn 30 dagen retour recht gebruik te gaan maken. Dus de Canyon Exceed CF SL 7.0 retour, en dezelfde maar dan €400 goedkoper weer bestellen. Het is werkelijk een heerlijke bike, maar die €400 misgrijpen zit me nou net niet zo lekker.
Helaas reageren ze nou ineens niet zo vlotjes op mijn mail bij Canyon
Iemand dezelfde ervaring ?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
- Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9
Dan bel je ze dat je gemaild hebt en graag snel een antwoord wilt hebben voordat de bike die nu 400 euro goedkoper is ineens is uitverkocht. Lijkt mij een valide reden.
Bevestiging vraag je dan als antwoord op je mail.
Bevestiging vraag je dan als antwoord op je mail.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11
Via de chat effe besproken. En errug goed opgelost door Canyon
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8046
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Ja ons lekker maken zonder het antwoord te delen......SnelleJonge schreef: ↑ma 9 maart 2020, 17:11 Via de chat effe besproken. En errug goed opgelost door Canyon
Ik had dezelfde ervaring met een Endurace CF SL. Canyon gebeld, probleem uitgelegd en kreeg achteraf nog de volle korting. Proberen dus.SnelleJonge schreef: ↑ma 9 maart 2020, 16:12 Heb ik net een week een fonkel nieuwe Canyon Exceed CF SL 7.0 gekauft, is die na 2 dagen ineens €400 goedkoper En hebben ze een 8.0 voor dezelfde prijs met een SRAM XO1 Eagle groep ipv de GX
Zit toch echt te denken om van mijn 30 dagen retour recht gebruik te gaan maken. Dus de Canyon Exceed CF SL 7.0 retour, en dezelfde maar dan €400 goedkoper weer bestellen. Het is werkelijk een heerlijke bike, maar die €400 misgrijpen zit me nou net niet zo lekker.
Helaas reageren ze nou ineens niet zo vlotjes op mijn mail bij Canyon
Iemand dezelfde ervaring ?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)