Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Titel aangepast in iets wat inmiddels de lading (helaas, wat mij betreft) beter dekt: Corona-praat (02/'21).
Zo begon het een klein jaar eerder, maart '20:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Corona is onder ons en zal nog even blijven.
Wat houdt dat in voor het uitoefenen van onze hobby?

Sociale contacten mijden, social distancing, weerstand op orde houden... lastig allemaal.

Edit 10-04-'20, momenteel geldt:
Een frisse neus halen mag eventueel, als het kan blijf liefst thuis, of tenminste in de buurt van huis.
Houdt 1,5m afstand in het algemeen, maximaal in groepjes van 3 (huisgenoten uitgezonderd), liefst solo.
Maar die 1,5m is voor fietsers achterhaald: bij snelle fietsers moet je 20m afstand houden om voldoende uit een besmettelijke slipstream te blijven ( "Corona en sporten in iemands slipstream: https://www.demorgen.be/cs-b60aece6, universiteit Leuven en TU Eindhoven).


De KNWU zegt dit:
‘Fietsen kan, mits (liefst alleen)...’, https://www.knwu.nl/magazine/kan-ik-gez ... en-fietsen:

#ridesolo: fiets alleen
Het voordeel van de wielersport is dat je makkelijk alleen kunt trainen en niet afhankelijk bent van anderen. Fiets dus alleen en vermijd drukke fietsomgevingen om de kans op verspreiding van het virus te beperken. Lokale autoriteiten hebben daarom ook aangekondigd om populaire fietsgebieden af te sluiten voor groepen wielrenners.
•Houd ruimschoots afstand
Zorg ook dat je altijd ruimschoots afstand houdt tot andere verkeersdeelnemers om het risico op verspreiding van het virus te beperken. Vanwege de luchtverplaatsing op hogere snelheden adviseren we om (veel) meer dan 1,5 meter afstand te houden. Onderzoek van de KU Leuven en TU Eindhoven laat zien dat bij fietsen op hogere snelheid zeker 20 meter afstand gehouden dient te worden om de kans op besmetting te verminderen.
•Leeg je neus niet op straat
Houd rekening met elkaar en ‘leeg’ of snuit je neus niet tijdens het fietsen. Het is sowieso al niet fraai om te doen en in deze situatie ook niet zonder risico’s. In plaats daarvan kun je beter even stoppen om je neus te snuiten in een papieren zakdoek.
•Beperk zware trainingen (ook indoor)
Beperk zware trainingen, zoals interval- en bloktrainingen en trainingen van drie uur of meer. Oftewel, inspanningen waar je twee dagen of langer van moet herstellen. Fiets op zo’n manier dat het geen grote aanslag doet op het immuunsysteem. Als het immuunsysteem te zwaar belast wordt, ben je (kort na de inspanning) vatbaarder voor ziekten en virussen, zoals het coronavirus. Tip: in onze trainingsapp Fondo vind je een speciaal #ridesolo-trainingsprogramma met aangepaste trainingen om te volgen deze periode.
•Doe geen gekke dingen
Pas op met risicovolle manoeuvres zoals wheelies en jumps en breng jezelf en anderen niet onnodig in gevaar. Beperk ook je snelheid. Ziekenhuizen hebben hun handen al vol aan het coronavirus.
•Zorg goed voor jezelf
In deze tijd is het goed om extra aandacht te schenken aan je persoonlijke verzorging. Houd je ochtendpols bij, zodat je goed kunt monitoren of je al hersteld bent van de training, nog even rustig aan moet doen, of toch iets onder de leden hebt. Gebruik tijdens de training een buff (nekwarmer), douche direct na de training en eet gezond zodat je lichaam optimaal herstelt. Was ook direct je sportkleding. Pak ook die extra uurtjes slaap, zodat het immuunsysteem goed kan herstellen.
•Gebruik je verstand
Gebruik tot slot je gezonde verstand. Fietsen is de mooiste sport op aarde, maar onze collectieve gezondheid is belangrijker. Neem je verantwoordelijkheid en hou de updates van het RIVM in de gaten.

Algemene zeer goede info:
www.rivm.nl
www.thuisarts.nl

En hoe houd je je weerstand in orde?
‘Niet te lang, te ver, te diep, te hard gaan’. Hoe zwaarder je training, tocht, hoe groter de aanslag op je gestel, hoe langer het herstel duurt, hoe langer de tijdelijke mindere weerstand duurt.
Gezond eten en geen maaltijden overslaan, genoeg drinken, slapen/rusten.
(@Bert, jij had laatst een mooie bijdrage, die ik niet meer vind. Posten?).


Edit:
Kern van de boodschap:

Uit het dagboek van een jonge SEH-arts:

“Op het moment dat ik mijn autootje veilig in mijn parkeervak zet thuis en de sleutel omdraai na een lange heftige dienst springen de tranen in mijn ogen. Tranen van ontlading, verdriet en onmacht in deze tijd. De eerste Corona verdachte patiënt die ik heb opgevangen op de spoed is nu, een paar dagen later, overleden. Dat hakt erin. Nu is het menens.”
.
Een klein stukje uit mijn dagboek als jonge dokter in deze crisis.
.
Ik wil jullie oproepen jullie ogen niet te sluiten voor jullie verantwoordelijkheid. Niet meer te roepen dat het alleen om oude en zwakke mensen gaat. Niet zelf feestjes, bijeenkomsten of bootcamps gaat organiseren nu ze door de overheid zijn platgelegd. Niet iedere avond bij een andere vriend of vriendin gaat eten/op de koffie/gamen en zo alsnog het virus verspreid en de zorg druk vergroot.
.
Het gaat er niet om dat jij of die ene gezonde sterke boom van een kerel vriend van je dat virusje wel aankan. Het gaat erom dat we de snelheid van verspreiding zo laag mogelijk houden zodat we iedereen die het nodig heeft wel de juiste zorg kunnen bieden. Zodat wij als zorg professionals de Corona, maar ook de “gewone” patiënten zorg kunnen bieden die ze nodig hebben. Dat er bedden op afdelingen en IC’s beschikbaar blijven. Dat we beademingsapparatuur hebben. Dat we genoeg personeel over houden. Het gaat er niet om dat jij even twee dagen wel of niet snottert. Het gaat erom dat er geen mensen dood gaan omdat jij je gains of sociale contact belangrijker vond.
.
Dus alsjeblieft, volg de richtlijnen van het RIVM op; Mijd sociaal contact. Ik snap dat je je verveelt, het ongelofelijk heftige maatregelen zijn, je liever samen bent. Maar please deze maatregelen zijn er niet voor niets.
.
Liefs,
Irma, ANIOS Spoed Eisende Hulp“.

Edit, 26/3:
MOZL en het coronavirus (MOZL = Mountainbike Ontwikkeling Zuid Limburg)
De impact van de kabinetsmaatregelen

Nu het kabinet op 23 maart aangescherpte maatregelen heeft bekendgemaakt om de verspreiding van het coronavirus in te dammen, geven wij aan wat daarvan volgens ons de gevolgen zijn voor het mountainbiken in Zuid-Limburg.

De maatregelen
De kern van de aangescherpte maatregelen is: blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten voor werk wanneer je niet thuis kunt werken, voor boodschappen, of om voor anderen te zorgen. Een frisse neus halen kan, maar doe dit niet in een groep. Houd altijdafstand van anderen (minimaal 1,5 meter) (* edit, inmiddels dus achterhaald, op de fiets: slipstream 20m!) en vermijd sociale activiteiten en groepen mensen.
Klik voor meer informatie over de aangescherpte maatregelen om het coronavirus onder controle te krijgen.

De maatregelen en het mountainbiken
Biken in groepen is tenminste tot 1 juni niet mogelijk, zeker niet op de routes onder beheer van MOZL. Wij roepen de mtb-clubs dringend op om alle gezamenlijke tochten en andere bijeenkomsten tot 1 juni af te gelasten of uit te stellen tot (ver) na die datum.
Biken kan nog slechts alleen. We merken op dat mountainbiken in je eentje normaliter wordt afgeraden vanwege de veiligheid. Neem jezelf dus extra in acht als je alleen op pad gaat en vermijd technisch moeilijke routes (en groepen mensen).

Wij roepen iedereen op om de vereiste sociale distantie (1,5 meter) in acht te nemen (* edit, inmiddels dus achterhaald, op de fiets: slipstream 20m!). Niemand zit te wachten op verdere aanscherping van de maatregelen, waardoor ons ook nog het genoegen van een "frisse neus" wordt ontnomen.

De maatregelen en de werkzaamheden
MOZL schort de werkzaamheden aan mountainbikeroutes op tot tenminste 1 juni. Die werkzaamheden worden doorgaans door vrijwilligers uitgevoerd. Aangezien het onmogelijk is de vereiste sociale distantie te garanderen, zien we deze opschorting als de meest verantwoordeinterpretatie van de aangescherpte maatregelen.

Tenslotte
Spijtig dat het mountainbiken in Zuid-Limburg op deze manier (tijdelijk) tot stilstand komt, ook om andere mensen te ontzien. Op dit moment stijgt het belang van de gezondheid van ons allen hier echter ver bovenuit.

Blijf gezond!
Laatst gewijzigd door aurelius op za 6 februari 2021, 14:30, 11 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nog een verzoek/tip, nood breekt wet, alles helpt, FB bericht:

“Lieve mensen, ik post zelden wat, maar nu is het nodig.
Tgv het Coronavirus zijn we niet meer in staat alle zieken, vooral de kwetsbaren onder ons, op een voor hen en voor ons veilige manier te bezoeken.
De voorraden mondmaskers (FFP1-maskers) raken snel op, en aanvoer blijft maar uit.
Stel, je hebt er een paar over die je eventueel missen kunt, zou je ze dan bij onze praktijk willen afgeven, of natuurlijk bij je eigen praktijk, waar je ook woont? Alle collega's in heel het land lopen tegen dit grote probleem aan.
Graag wel van tevoren telefonisch je komst aankondigen bij de assistentes, want we moeten voorzichtig omgaan met directe contacten!
Deel dit bericht gerust, en alvast dank!!”.

Werk je bv in de industrie en ligt je bedrijf nu even stil, ben je klusser en heb je wat over?
De nood is enorm hoog! Je huisarts en zijn/haar patienten zijn er enorm mee geholpen!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik blijf vooralsnog buiten fietsen, ook om m'n weerstand en conditie op peil te houden.
De doordeweekse afbeul HIIT sessie's op de spinningbike laat ik even voor wat ze zijn.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

aurelius schreef: wo 18 maart 2020, 09:34 Nog een verzoek/tip, nood breekt wet, alles helpt, FB bericht:
In dat kader kwam ik er eerder deze week nog één tegen, ik dacht op "MTB Praat" op Facebook:
De oproep om vooral geen onnodige risico's te nemen, om zo de SEH niet nog meer te belasten. Voorlopig kunnen ze alle capaciteit goed gebruiken voor de Corona-patiënten. Een ondoordachte actie op een jump, drop of andere technische feature van een MTB'er die wat meer vrije tijd heeft dan normaal zitten ze nu niet op te wachten...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

aurelius schreef: wo 18 maart 2020, 09:01(@Bert, jij had laatst een mooie bijdrage, die ik niet meer vindt. Posten?).
At your service, sir.


We gaan natuurlijk gewoon naar buiten en gelukkig wonen we niet in Italië waar IEDEREEN huisarrest heeft.
Wat doe je wel en niet en wat laat je uit je hoofd? En hoe blijf je in bijzondere tijden gezond?


Hou je immuunsysteem krachtig
Het is zaak om 1) te voorkomen dat je met het virus in aanraking komt, en 2) om je immuunsysteem op volle sterkte te houden. Wat betreft het eerste punt; daar is al veel over gezegd. Inmiddels weten we allemaal dat we contact met andere mensen zoveel mogelijk moeten vermijden; dat we moeten hoesten en niezen in de elleboog, regelmatig de handen moeten wassen met water en zeep, enzovoort. Maar wat moet je doen (en wat vooral niet) om je immuunsysteem krachtig te houden? Elke hardloper zou de volgende tips ter harte moeten nemen:

Beperk de duur en intensiteit van de trainingen
Vermijd zware intervaltrainingen, wees behoedzaam met tempowerk en kort de lange duurlopen in. Zware inspanningen (lees: trainingen die je meer dan gemiddeld moeite kosten) zijn een aanslag op de verdedigingslinies van je immuunsysteem, waardoor het in de uren na zo’n training verzwakt is en je vatbaarder bent voor infecties, zoals het COVID-19 virus. Schrap ‘afzien’ en ‘diep gaan’ voor een aantal weken uit je trainingswoordenboek.

Koester de koolhydraten
Schrap ook ‘nuchter trainen’ uit dat woordenboek. Inspanningen zonder koolhydraten hebben een negatieve invloed op je immuunsysteem. Als je gaat trainen, zorg dan dat je koolhydraatvoorraden goed gevuld zijn door enkele uren ervoor te eten. Duurt de training langer dan een uur, vul dan onderweg en meteen vanaf de start koolhydraten aan (bijvoorbeeld in de vorm van gels, winegums of sportdrank).

Zorg voor voldoende vocht
Houd tijdens de trainingen je vochtbalans op peil. Organiseer je training zodanig, dat je onderweg voldoende vocht in kunt nemen. Neem een Camelbag mee, of loop kleine rondjes en zet drinken klaar langs het parcours. Deel je fles of bidon niet met andere lopers.

Ruim baan voor herstel
Slaap is een belangrijke factor voor een gezond immuunsysteem. Maak daarom werk van een goede nachtrust met voldoende uren slaap. Misschien werk je noodgedwongen thuis; dan is het niet verkeerd om na de lunch een middagdutje of powernap te doen. Ben je gewend om elke dag te sporten, wissel dan pittige trainingsdagen af met dagen waarop je niet of alleen heel rustig traint.

In het kort: zoek de grenzen effe niet op.
(Waar lopen en loper staat, mag je ook woorden lezen die beter bij je passen. De essentie blijft hetzelfde :-q )
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

De oproep om vooral geen onnodige risico's te nemen, om zo de SEH niet nog meer te belasten. Voorlopig kunnen ze alle capaciteit goed gebruiken voor de Corona-patiënten. Een ondoordachte actie op een jump, drop of andere technische feature van een MTB'er die wat meer vrije tijd heeft dan normaal zitten ze nu niet op te wachten...
Zag hem ook voorbij komen.
Maar zou iemand op de gipskamer zich nu ook bezig houden met corona patiënten. 🤔
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

In deze tijden? Ja. Naast het feit dat de intake ook capaciteit nodig heeft, net als eventuele ambulances etc. :roll:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Gelukkig zijn we er in tal van discussies al achter gekomen dat onze routes nauwelijks technische features bevatten dus dan is er ook geen risico toch? :wink:

Wel altijd opletten voor overstekende bomen die blijven gevaarlijk.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Elvander schreef: wo 18 maart 2020, 11:21 Gelukkig zijn we er in tal van discussies al achter gekomen dat onze routes nauwelijks technische features bevatten dus dan is er ook geen risico toch? :wink:

Wel altijd opletten voor overstekende bomen die blijven gevaarlijk.
En niet te vergeten de spookfietsers :-{
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

suravida schreef: wo 18 maart 2020, 11:16 In deze tijden? Ja. Naast het feit dat de intake ook capaciteit nodig heeft, net als eventuele ambulances etc. :roll:
Die komen niet via die weg binnen.
Zou ook niet verstandig zijn.

Bekende van mij (met astma) is gisteren ook opgehaald met corona klachten.
Kreeg bijna geen lucht meer.

Eerst kwam er iemand in pak thuis langs.
Toen bleken de klachten erg genoeg voor ziekenhuisopname (isolatie) en aan het einde van de dag gingen ze pas testen.

Komt geen SEH of inteken aan de balie aan te pas.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RobBoZ schreef: wo 18 maart 2020, 11:34
suravida schreef: wo 18 maart 2020, 11:16 In deze tijden? Ja. Naast het feit dat de intake ook capaciteit nodig heeft, net als eventuele ambulances etc. :roll:
Die komen niet via die weg binnen.
Zou ook niet verstandig zijn.

Bekende van mij (met astma) is gisteren ook opgehaald met corona klachten.
Kreeg bijna geen lucht meer.

Eerst kwam er iemand in pak thuis langs.
Toen bleken de klachten erg genoeg voor ziekenhuisopname (isolatie) en aan het einde van de dag gingen ze pas testen.

Komt geen SEH of inteken aan de balie aan te pas.
Je zegt nu het tegenovergestelde van wat ziekenhuizen vragen, dus misschien moet je iets voorzichtiger zijn met je uitspraken... .

(In NL 'valt het nog mee', maar vooral in Italië zitten de ziekenhuizen voorbij hun grenzen en wordt al het personeel ingezet om corona-patiënten te verplegen. Alle inspanningen in NL zijn er op gericht die situatie hier te voorkomen. Maar mocht het hier ook uit de hand lopen, dan hebben ze liever geen extra schouders uit de kom etc. )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

RobBoZ schreef: wo 18 maart 2020, 11:13
De oproep om vooral geen onnodige risico's te nemen, om zo de SEH niet nog meer te belasten. Voorlopig kunnen ze alle capaciteit goed gebruiken voor de Corona-patiënten. Een ondoordachte actie op een jump, drop of andere technische feature van een MTB'er die wat meer vrije tijd heeft dan normaal zitten ze nu niet op te wachten...
Zag hem ook voorbij komen.
Maar zou iemand op de gipskamer zich nu ook bezig houden met corona patiënten. 🤔
Men wil überhaupt minder drukte ín het ziekenhuis. Er worden minder afspraken gemaakt op de korte termijn. Dat wat kan wachten, moet wachten. Verleden dinsdag een paar hechtingen laten verwijderen in de polikliniek (die naast de gipskamer zit trouwens). Het was heel stil in de wachtkamer, daar waar het vaak een komen en gaan van patienten is. Kreeg duidelijke instructies mee nog even voorzichtig te zijn want ze wilden me letterlijk niet meer terugzien.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Lars TB schreef: wo 18 maart 2020, 11:41
(In NL 'valt het nog mee', maar vooral in Italië zitten de ziekenhuizen voorbij hun grenzen en wordt al het personeel ingezet om corona-patiënten te verplegen. Alle inspanningen in NL zijn er op gericht die situatie hier te voorkomen. Maar mocht het hier ook uit de hand lopen, dan hebben ze liever geen extra schouders uit de kom etc. )
Dat is nu net mijn punt, hier is het nog niet zo dat de ambulances af en aan rijden.
We moeten ons juist focussen op het voorkomen van snelle besmettingen.
En dat betekent sociaal isolement.

Maar het is drukker dan ooit nu met sociale activiteiten nu iedereen "vrij" is.

Begrijp overigens ook wel dat er in bepaalde diciplines nu ondercapaciteit is, en ziekenhuizen niet zitten te wachten op mogelijk nieuwe besmettingen door bezoeken.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RobBoZ schreef: wo 18 maart 2020, 11:58
Lars TB schreef: wo 18 maart 2020, 11:41
(In NL 'valt het nog mee', maar vooral in Italië zitten de ziekenhuizen voorbij hun grenzen en wordt al het personeel ingezet om corona-patiënten te verplegen. Alle inspanningen in NL zijn er op gericht die situatie hier te voorkomen. Maar mocht het hier ook uit de hand lopen, dan hebben ze liever geen extra schouders uit de kom etc. )
Dat is nu net mijn punt, hier is het nog niet zo dat de ambulances af en aan rijden.
We moeten ons juist focussen op het voorkomen van snelle besmettingen.
En dat betekent sociaal isolement.

Maar het is drukker dan ooit nu met sociale activiteiten nu iedereen "vrij" is.

Begrijp overigens ook wel dat er in bepaalde diciplines nu ondercapaciteit is, en ziekenhuizen niet zitten te wachten op mogelijk nieuwe besmettingen door bezoeken.
Het gaat niet om de besmettingen, het gaat om de belasting van de ziekenhuizen in het algemeen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Kern van de boodschap:
Uit het dagboek van een jonge SEH-arts:

“Op het moment dat ik mijn autootje veilig in mijn parkeervak zet thuis en de sleutel omdraai na een lange heftige dienst springen de tranen in mijn ogen. Tranen van ontlading, verdriet en onmacht in deze tijd. De eerste Corona verdachte patiënt die ik heb opgevangen op de spoed is nu, een paar dagen later, overleden. Dat hakt erin. Nu is het menens.”
.
Een klein stukje uit mijn dagboek als jonge dokter in deze crisis.
.
Ik wil jullie oproepen jullie ogen niet te sluiten voor jullie verantwoordelijkheid. Niet meer te roepen dat het alleen om oude en zwakke mensen gaat. Niet zelf feestjes, bijeenkomsten of bootcamps gaat organiseren nu ze door de overheid zijn platgelegd. Niet iedere avond bij een andere vriend of vriendin gaat eten/op de koffie/gamen en zo alsnog het virus verspreid en de zorg druk vergroot.
.
Het gaat er niet om dat jij of die ene gezonde sterke boom van een kerel vriend van je dat virusje wel aankan. Het gaat erom dat we de snelheid van verspreiding zo laag mogelijk houden zodat we iedereen die het nodig heeft wel de juiste zorg kunnen bieden. Zodat wij als zorg professionals de Corona, maar ook de “gewone” patiënten zorg kunnen bieden die ze nodig hebben. Dat er bedden op afdelingen en IC’s beschikbaar blijven. Dat we beademingsapparatuur hebben. Dat we genoeg personeel over houden. Het gaat er niet om dat jij even twee dagen wel of niet snottert. Het gaat erom dat er geen mensen dood gaan omdat jij je gains of sociale contact belangrijker vond.
.
Dus alsjeblieft, volg de richtlijnen van het RIVM op; Mijd sociaal contact. Ik snap dat je je verveelt, het ongelofelijk heftige maatregelen zijn, je liever samen bent. Maar please deze maatregelen zijn er niet voor niets.
.
Liefs,
Irma, ANIOS Spoed Eisende Hulp“.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gesloten