Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

Goedemorgen,

Na een tijdje meegelezen te hebben (veel info maar daardoor ook nieuwe vragen gevonden te hebben) heb ik toch maar een account aangemaakt. Beetje ongepast heb ik al een bericht met vraag geplaatst in ‘Bikeadvies’ terwijl ik mij hier nog niet even heb voorgesteld ;-)
Bij deze:
Sven, 42 jr. en woonachtig in de kop van Noord Holland.
Ik rij op een Cube LTD Race ‘16 en ben hier gaan lezen omdat ik in de markt ben voor een fully. Daar begint ook mijn quest maar dat staat dus al in ‘bikeadvies’.
Veelal te vinden op Schoorl en ook het PWN gebied, GMA, en Dijkgatbos (dat uitgebreid gaat worden!). Ik wil mij ook richting UHR gaan begeven en neem mijn Cube nu al mee op vakantie als er een parcours/bos in de buurt is.
Al veel geleerd hier maar ben er nog niet uit dus tijd om iets actiever deel te nemen.
Repetition is the mother of all skill
hurms
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 11 maart 2020, 19:30

goede avond,

al paar berichtjes geplaatst..
na veel lezen hier toch maar aangemeld
heb nu zelf een cube analog 2019
maar ben aan het kijken naar een fully cx georiënteerd.
cube ams 2020 race of zo iets daarom lekker aant rond snuffel hier.
kom veel op de UHR woon er naast erg mooi gebied met veel trails.

:-q
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Hallo allemaal,

Ik volg het forum al een hele tijd en post ook zo af en toe. Mezelf netjes voorstellen was er even bij ingeschoten :o
Woonachtig in het bike walhalla zuid-Limburg, 43 j alweer en fiets zo vaak mogelijk, wat meestal neerkomt op een keer of 3-5 per week( vorig jaar weer net niet de 10k gehaald :lol: ).
Ik rij eigenlijk alles zo’n beetje van xc tot enduro. Hoe meer km’s ,liefs met veel technisch omhoog en omlaag hoe leuker het wordt :)
De bikes: In 2019 een Epic Expert Evo en Santa Cruz Tallboy aangeschaft nadat enkele vriendelijke mensen zo aardig waren geweest mijn bikes( Rosé Root Miller, Epic 2017 en Salsa Spearfish 3 ) te lenen zonder te retourneren...
Vooral de Spearfish vindt ik zwaar klot..., beste en leukste fiets die ik ooit heb gehad.


Grtz en hopelijk tot op de trails. :-q
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
raresh
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 19 maart 2020, 16:20

Dag allemaal!

Nieuw lid meldt zich aan het front!

Ik heb 20 jaar niet op een fatsoenlijke fiets gezeten en nu ik 36 ben wordt het echt tijd wat meer aan beweging te doen. Ik ben eindelijk gaan sporten (wat was die drempel hoog....) en wil graag ook weer het bos in en de heide op. Op een fiets.

Momenteel dus in de orienterende fase dus jullie zullen me nog geregeld voorbij zien komen haha.

Ik ben tevens voor de liefde van Limburg naar Noord-Brabant verhuisd dus hoop straks ook wat nieuwe (fiets)vrienden in de regio Uden e.o. te maken!
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

Mij valt op dat je je hier weliswaar netjes voor kunt stellen maar er geen respons volgt. Lijkt er meer op dat het een keurige intro voor je eigen gevoel is dan dat er iets mee gedaan wordt...

Maar goed, meng je in een discussie of beter nog: staart je eigen topic met een vraag o.i.d. en je rolt er in no-time in :wink:

En voor de laatste die zich aanmeldde ( @raresh): Goed dat je er lekker op uitgaat om weer in beweging te raken. Zeker voor de beginner ligt er een mooie route in jouw omgeving om km's te maken. Wij zijn jaren in Uden op vakantie geweest en ik heb daar best wat rondjes gemaakt.
Overigens woon je ook in een van de Corona-brandhaarden van NL. Is het nog te doen bij jou un de buurt? (btw, ik wil er geen Corona-topic van te maken hoor...alsjeblieft niet)
Repetition is the mother of all skill
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Welkom :bier:
raresh
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 19 maart 2020, 16:20

Svebby schreef: vr 20 maart 2020, 11:53 Mij valt op dat je je hier weliswaar netjes voor kunt stellen maar er geen respons volgt. Lijkt er meer op dat het een keurige intro voor je eigen gevoel is dan dat er iets mee gedaan wordt...

Maar goed, meng je in een discussie of beter nog: staart je eigen topic met een vraag o.i.d. en je rolt er in no-time in :wink:

En voor de laatste die zich aanmeldde ( @raresh): Goed dat je er lekker op uitgaat om weer in beweging te raken. Zeker voor de beginner ligt er een mooie route in jouw omgeving om km's te maken. Wij zijn jaren in Uden op vakantie geweest en ik heb daar best wat rondjes gemaakt.
Overigens woon je ook in een van de Corona-brandhaarden van NL. Is het nog te doen bij jou un de buurt? (btw, ik wil er geen Corona-topic van te maken hoor...alsjeblieft niet)
Sabai schreef: vr 20 maart 2020, 15:53Welkom :bier:
Dankjewel! Laten we het topic inderdaad niet kapen dus ik zal het kort houden. Het is hier in Uden momenteel rustig. Weinig mensen op straat. Wij komen ook alleen buiten wanneer het echt moet. Verder bezorgen HelloFresh en Jumbo aan huis. Ik denk niet veel anders dan in de rest van Nederland.

Ik lees ondertussen lekker verder en zal mee gaan doen hier op het forum. Nogmaals dank voor het welkom!
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Hallo Allemaal, Vulpes hier.

Een jaar of 18 geleden heb ik voor het eerst een mountainbike gekregen voor mijn verjaardag, een groene Giant met een carbon stuur. Ik heb een paar jaar veel gefietst op de route van Appelscha alwaar we elk jaar alle school vakanties doorbrachten.

Fast forward een jaartje of 15 als wielrenner waar ik op plekken woonde waar bos in de verste verte niet te bekennen was (Groningen en Amsterdam) ben ik sinds vorig jaar woonachtig in Utrecht. Ik had al gehoord dat het hier goed mountainbiken was dus ik heb mijn vader zijn oude mountainbike geleend en was gelijk onder de indruk van de prachtig aangelegde trails. Ondertussen heb ik een Canyon Exceed gekocht (zie topic in sys) en ben ik weer verkocht aan mountainbiken. Het was van plan om deel te nemen aan marathons maar dat ligt nu natuurlijk een beetje op zijn gat. Verder lijkt het mij leuk om op de route van Zeist bij te dragen aan het onderhoud dus heb ik mij ook aangemeld op de facebook pagine van UHR.

Al met al zit ik tegenwoordig liever op de mountainbike dan op de racefiets, ik zie mezelf dus een beetje als een recovering boswielrenner.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Welkom aan de nieuwe leden :bier:
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

Vulpes schreef: vr 20 maart 2020, 20:38
Al met al zit ik tegenwoordig liever op de mountainbike dan op de racefiets, ik zie mezelf dus een beetje als een recovering boswielrenner.
Hey daar! Zat net je mooie bike te bekijken. Ga je een hoop lol aan beleven!!! :-q
Repetition is the mother of all skill
Wilco87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 23 maart 2020, 00:11

Goedenavond allemaal,

even voorstellen: ik ben Wilco, 32 jaar. Vroeger regelmatig gefietst (Haarlemse Muggenronde), maar daarna puur voor noodzaak.

Dankzij het kopen van een nieuwe fiets voor zoonlief (bijna 7), die natuurlijk per se een mountainbike moest hebben, ook maar een mountainbike gekocht. Om gezellig mee te kunnen fietsen en af en toe een ritje haarlemmermeerse bos te pakken. Want 7 dagen thuis is niet niks voor die kids.

Dus enkele dagen geleden een mooie tweedehands niner emd 9 opgehaald (frame uit 2015). Remmen en derailleur moeten nog wel afgesteld worden. Maak tzt wel een draadje.

En nu langzaam aan leren om zo snel mogelijk door het bos te crossen...
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Welkom nieuwe leden!

@ raresh, ik heb je even een privéberichtje gestuurd omdat ik ook uit Uden kom en op zich wel een fietsmaatje zoek.
richard82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 15:45

Hallo allemaal! Ik ben Richard, 37 jaar, woonachtig in Leidsche Rijn. In het verleden heb ik samen met mijn vrouw al wat gebiked, maar toen de kids kwamen zijn de bikes verkocht. Ik had toen een Trek instapper, later met geupgrade remmen en wielnaven, daar ik een nogal zware rijder ben en de achternaaf het begaf en de remmen lek schoten. Dat zware wil ik wat aan veranderen, en ik wil samen met mijn vrouw weer een leuk samen ding hebben, naast de kids.

Ik zal voornamelijke op de Heuvelrug op de tracks gaan rijden, en wil me misschien ook aansluiten bij de lokale mtb vereniging, CTC Utrecht. Een paar keer per jaar wil ik ook in het nabije buitenland los gaan, zoals Luxemburg, België of Duitsland. Mijn oudste is nu 4, ik hoop in de toekomst ook met hem te kunnen gaan biken :-D
Roxtav
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 28 april 2019, 11:43

Hallo Allemaal!

Mijn naam is Rick Jongema, 28 jaar oud en woonachtig in Kerkrade.
Ik kijk al een tijdje mee op het forum, maar eigenlijk alleen gelezen. Dus werd het eens tijd dat ik mijzelf even voorstelde.

Ik fiets voornamelijk in de buurt, Strijthagen (Snowworld), Brunsummerheide etc.

Ik heb een jaartje geleden mijn hardtail gebouwd, het betreft een Dartmoor Primal 27.5 van 2019.
Maar ben toch al stiekem aan het oriënteren voor een fully....
Joost op 2 wielen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: di 31 maart 2020, 08:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux 7.0

Hallo allemaal,

Ik meld me ook even! Net als zovelen een enthousiast meelezer, ik dacht dat het nu wel tijd werd om een account aan te maken. Woon in Amsterdam, doe al een dertig jaar lang aan wielrennen, oa bij een lokale club. Via het veldrijden (modder is voor mij alleen acceptabel bij veldrijden) de mtb weer herontdekt, precies toen de UHR opnieuw leven in geblazen werd. Ging daar eerst rijden op de cyclocrosser, wat erg makkelijk ging op de toen nog bijna rimpelloze tracks van bijvoorbeeld Zeist. Maar dan word je ingehaald door vrolijk babbelende mtb-ers die moeiteloos door de bochten glijden: dat wilde ik ook! Op de 29-er was het inderdaad nog leuker. Wat een feest om over de fantastische tracks op de heuvelrug te rijden!

Heb inmiddels ook een Canyon Lux 7.0 aan kunnen schaffen, heerlijke fiets voor de snelle rondjes. Snel voor mij dan, want bij een marathon ben ik blij als ik bij de eerste tweederde eindig. Ben ondanks gevorderde leeftijd (62) als een jonge hond aan het leren, mijn favoriete parcoursen zijn de rondjes waar je een beetje uitgedaagd wordt met drops, wortels en snellopende bochten. Dus voor Schoorl heb ik wel een zwak.
Verder? 1.68 lang, 62 zwaar, dat betekent dat het een beetje zoeken is naar de juiste afstellingen op fietsen die voor lange Jan met het modale gewicht zijn gebouwd. Maar dat heeft dan ook wel weer wat.
Ride on! O ja, ben ook een fanatiek Zwifter, zeker in deze quarantaine Corona tijden.
Plaats reactie