Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Heb er gisteren 18km gewandeld. Opvallend was dat vooral de kwetsbare groepen en grote gezinnen de afstandsregels volledig aan hun laars lapten. Ook wat groepjes fietsers gezien. Dit moet op een singletrack redelijk kunnen maar ik begrijp echt niet waarom er vervolgens ook in groepjes van 4 of 6 wordt gereden.

Maar de drents friese wold blijft echt een prachtig natuurgebied. Het is voor mij een behoorlijk stuk rijden, maar ik kom er graag.
Who needs roads when there's dirt
ultravibevibe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 2 november 2014, 15:39

Veel groepen bij elkaar idd): Hoe zat het eigenlijk met de plannen van SBB voor de aanleg/omleg van de route. Staat dit voor 2020 gepland?
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

sbb legt niks aan, de blauwe route blijft ongewijzigd.
De groene route gaat waarschijnlijk in zijn geheel over de kop, tijdsbestek is tot nu toe nog onbekend.
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Cyclops schreef: wo 25 maart 2020, 10:34 sbb legt niks aan, de blauwe route blijft ongewijzigd.
De groene route gaat waarschijnlijk in zijn geheel over de kop, tijdsbestek is tot nu toe nog onbekend.
Dat sluit niet helemaal aan met de eerdere gedachten hierover toch? Zie ook onderstaande foto, betekent dit dat de route niet wordt uitgebreid qua km’s?

https://i.postimg.cc/QtdtR3w8/Screensho ... -Drive.jpg
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

De blauwe route blijft voorlopig zoals die is, het stilte gebied schuift iets op richting ouwe willem.
Hierdoor vervalt het grootste gedeelte van de groene route.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Cyclops schreef: do 26 maart 2020, 12:53 De blauwe route blijft voorlopig zoals die is, het stilte gebied schuift iets op richting ouwe willem.
Hierdoor vervalt het grootste gedeelte van de groene route.
De route die start bij de camping vervalt voor het grootste gedeelte?
Who needs roads when there's dirt
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

Als je de camping reeenwissel bedoelt dan ja die route zal zoals die nu is voor een groot gedeelte verdwijnen, er komt wel een route voor terug .
Hoe nu de status is hiervan , geen idee.
Wij beheren alleen de blauwe en rode route .
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de route weer gefietst was lekker rustig. Alleen verbaasde mij twee gevallen namelijk een groepje van een MTB vereniging die wiel aan wiel reden zo dicht op elkaar en familie van vier allemaal zonder helm. Je zal denken dat ze toch wel beter weten
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Door afgelopen zondag te werken, kon ik gisteren mooi even fietsen. Gestart bij De jongens van outdoor. Eerst half rood, toen half blauw, heel diever, de andere helft blauw en toen kon het laatste stukje rood me harstikke gestolen worden! Jee wat een taaie tocht had ik eraan.

Deels geef ik de mulheid de schuld, vooral rood en de bochtige delen van Diever waren gortdroog. Maar het zit hem natuurlijk vooral in de winterfitheid, niks meer gewend 😂

Het was heerlijk rustig, de mensen die ik wel tegenkwam hielden keurig afstand. Toprit!
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vanmiddag 2 rondjes Diever gedaan, was nog erg mul dus voorlopig nog maar mijden. Wat mij verbaasde is dat er een sleuf is gegraven door het bos , staat een bordje bij dat er een fietspad wordt aangelegd. Erg jammer dat de mtb route hier singeltrack voor moet inleveren.
Weet iemand hier meer van ?
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Vandaag weer eens een rondje gedaan, met name de blauwe route schreeuwt om regen. Jeetje wat is het mul.
Zou me niet verbazen als het voorlopig niet gaat regenen dat ''ze'' de route even afsluiten
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Dat wordt ook al massaal gevraagd door de route bouwers, laat Appelscha voorlopig links liggen. Maar ja doe dat doen mensen niet snel
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
HarrieD
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: di 21 april 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Radon frame, eigenbouw afmontage

Sinds het begin van de droogte al niet meer op de MTB het bos in geweest. De racefiets en de weg zijn momenteel een betere keuze.
Wacht dus met smart op een paar flinke regenbuien zodat het mulle zand weer een wat vastere ondergrond wordt.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Wat me gisteren is opgevallen, is dat de vernieuwde delen van de rode route vanaf de start aan de Boerestreek, nu al stuk gereden worden.
Vooral waar de bovenlaag met rastertjes is verstevigd. Men rijdt er niet over, maar er naast, tussen de boomstammetjes en het raster. Is het effect meteen verdwenen.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

HarrieD schreef: za 30 mei 2020, 10:29 Sinds het begin van de droogte al niet meer op de MTB het bos in geweest. De racefiets en de weg zijn momenteel een betere keuze.
Wacht dus met smart op een paar flinke regenbuien zodat het mulle zand weer een wat vastere ondergrond wordt.
Dat was ook de reden voor mij om de route vanaf eind maart te laten liggen. Ook veel op de racefiets en de gravelbike rondgereden.
Plaats reactie