Kinder mtb

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Newbee Dennis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 30 december 2019, 13:04

Beste mede forummers.
Ik zit een beetje in dubio , op een paar fronten 😇.
M’n neefje van 6 vind het ook leuk om te fietsen ( in de straat) en staat mijn fiets regelmatig te bekijken.
Ik wil hem nu verassen met een nieuwe fiets een mtb met versnellingen, zodat hij ook een x met mij een stukje parcour in de broekpolder kan doen . Meer van de fiets kan genieten en ook besmet raakt met het mtben 😉.

En twijfel een klein beetje tussen wat dingen .
Het word zo en zo en Cube ivm deze hier vlak bij mijn werk en huis gevestigd is en ik een paar modellen mooi en betaalbaar vind.
Ik twijfel zelf tussen de Cube access 200, Cube acid 200 en de Cube acid 200 Sl.
Is er tussen deze 3 modellen een aan te raden model ?

2e dubio haal ik de fiets zelf alleen en neem ik de verstandigste keuze , dus de beste fiets.
Of neem ik de smurf mee met kopen, laat ik hem zelf kiezen en maakt t kwa materiaal niet uit .
Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen .
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Maakt qua specs niet zo heel veel uit. Ervaring bij mijn eigen zoon, kleur is belangrijker. Heb altijd 2e hands gekocht, met een jaar is ie toch te klein. Staat er volgens mij nog 1 in het verkooptopic...
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mathijs_7 schreef: do 26 maart 2020, 16:50 Maakt qua specs niet zo heel veel uit. Ervaring bij mijn eigen zoon, kleur is belangrijker. Heb altijd 2e hands gekocht, met een jaar is ie toch te klein. Staat er volgens mij nog 1 in het verkooptopic...
Ik heb er in ieder geval eentje te koop staan voor wênâgh (cube 200)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Newbee Dennis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 30 december 2019, 13:04

Bedankt voor de reacties 👍

@ 38x10
Welke kleur heeft de Cube 200 en Hoe is de staat van de fiets mbt beschadigingen ?

Ga morgen met m’n neefje naar de Cube store. Kijken voor een nieuwe fiets voor mezelf 😇😉🤥. En dan kijken bij welke fiets hij mooi vind. Als het de kleur en type is wat jij in de aanbieding hebt is t t overwegen waard.

Gr Dennis
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Zie hier de "advertentie"
Deze heeft zelfs een sticker, en iedereen weet dat je van stickers harder gaat! :winkie:

De fiets zit vol met krassen (kleine jongetjes gaan nogal eens onderuit), maar is technisch in goede staat. Heb de fiets zelf ook 2e-hands gekocht en bij aankoop banden, achterderailleur, cassette, kabels en shifter vervangen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Newbee Dennis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 30 december 2019, 13:04

Smurfen hebben inmiddels hun fietsjes gehad .
Neefje heeft toch een iets grotere fiets gekregen de Cube acid 240. Zadel erg laag en hij crosst er lekker op los.
Meid heeft een meiden fiets zonder versnellingen gekregen .
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

:-q nu nog een rondje broekpolder :winkie:
Newbee Dennis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 30 december 2019, 13:04

Gaat binnenkort gebeuren idd.. is eerst de fiets een beetje leren kennen , schakelen is nog nieuw. En een klein beetje conditie opdoen , dat ie niet al moe is voor we er zijn .Ben benieuwd hoe hij t gaat vinden
Plaats reactie