Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1864
- Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0
Ik heb gisteren voor het eerst een stuk Den Treek gereden. De Zuid-Lus. En moet zeggen dat ondanks de verschillende verhalen hier ik het erg leuk vond.
Wellicht komt dat wel omdat het nieuw is en dus anders.
Ja karakter vergelijkbaar met andere route's maar ik vind het een leuke aanvulling op bv Zeist en Austerlitz.
Het is in mijn optiek net effe anders.
Ga ik een vignet halen... Jazeker want ik wil er simpelweg vaker rijden icm een Zeist en of Austerlitz dus ik zou niet weten waarom niet.
Vind ik het vignet te duur ja dat ook maar goed een jaar lang ergens sporten voor 25 euro i don't care!
Wellicht komt dat wel omdat het nieuw is en dus anders.
Ja karakter vergelijkbaar met andere route's maar ik vind het een leuke aanvulling op bv Zeist en Austerlitz.
Het is in mijn optiek net effe anders.
Ga ik een vignet halen... Jazeker want ik wil er simpelweg vaker rijden icm een Zeist en of Austerlitz dus ik zou niet weten waarom niet.
Vind ik het vignet te duur ja dat ook maar goed een jaar lang ergens sporten voor 25 euro i don't care!
Echter zal de prijs er ook niet mee temaken hebben dat het landgoed het in eigen beheer doet/bekostigen?
Lees namelijk op de website van UHR dat zij namelijk een (opstart)Subsidie van de Provincie Utrecht gehad hebben dus misschien dat daardoor de kosten van het vignet lager zijn.
Weet niet hoeveel in verhouding was tot de aanleg van de tracks maar heb daar ook geen behoefte aan, maar kan me wel voorstellen dat daar door misschien het vignet goedkoper is.(minder aanleg kosten dus minder terug te verdienen)
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1864
- Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0
Primar schreef: ↑ma 30 maart 2020, 13:52Echter zal de prijs er ook niet mee temaken hebben dat het landgoed het in eigen beheer doet/bekostigen?
Lees namelijk op de website van UHR dat zij namelijk een (opstart)Subsidie van de Provincie Utrecht gehad hebben dus misschien dat daardoor de kosten van het vignet lager zijn.
Weet niet hoeveel in verhouding was tot de aanleg van de tracks maar heb daar ook geen behoefte aan, maar kan me wel voorstellen dat daar door misschien het vignet goedkoper is.(minder aanleg kosten dus minder terug te verdienen)
Ik heb ook geen idee waar het verschil inzit.
Eerlijk gezegd ligt mijn interesse daar ook niet om daar wel achter te komen.
Nogmaals ja ik vind het te duur en vervolgens heb ik hem wel besteld dus wie hou ik voor de gek...
Maar ja ik wil het vaker rijden dus dan is het wel zo netjes om daadwerkelijk ook een vignet aan te schaffen ( vind ik dan!)
- Horsthil
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
- Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk
Die opstartsubsidie zal absoluut niet het verschil maken. En in principe verwacht ik dat Den Treek even veel kosten heeft aan een route van 30km als op de UHR. Nu weet ik niet hoe hoog die kosten zouden zijn, maar waarom ik verwacht dat ze bijna gelijk zijn, is omdat men hetzelfde werkt. Zelfde bouwer ten eerste en de afwerking gebeurt door vrijwilligers van het landgoed. Vrijwilligers kosten niks, materiaal wel, maar dat zal het verschil ook niet maken.
Argument particulier landgoed en daarom duurder zag ik de afgelopen tijd ook voorbijkomen. Raar argument, moet ook geen verschil maken in kosten en middelen tov de stichting die de UHR bouwt. Enige verschil voor den treek is dat ze waarschijnlijk een inverstering van rond de 100.000 moeten terugverdienen (bedrag is een gok). Dan kun je er voor kiezen om 2 dingen te doen. Of je gaat voor een lage prijs en veel vignetten verkopen of je gaat voor een hoge prijs zodat je het risico van mislukking kan dekken en weinig vignetten moet verkopen om de investering terug te verdienen. Basis economie... Maar als ze dus veel verkopen hebben ze een leuke inkomstenbron. Ergens heeft gestaan hoeveel ze per jaar aan onderhoud denken uit te geven. Dat bedrag is zo, dat wanneer ze 2000 vignetten verkopen ze al een aardig leuk stukje geld verdienen. Maar dat gaat pas gelden wanneer de investering terugverdient is.
Nu heb ik er geen verstand verder van, maar ik denk dat de goedkoopste optie samenwerken met de UHR was. Die gedachte basseer ik op het financiële lijstje wat Rutger al gepost heeft hier. Samenwerking had DT waarschijnlijk niks gekocht. Maar dat zijn alleen maar gedachten en aannames, ik weet er verder helemaal niks van en ik denk dat we de waarheid op dit forum nooit zullen weten
Argument particulier landgoed en daarom duurder zag ik de afgelopen tijd ook voorbijkomen. Raar argument, moet ook geen verschil maken in kosten en middelen tov de stichting die de UHR bouwt. Enige verschil voor den treek is dat ze waarschijnlijk een inverstering van rond de 100.000 moeten terugverdienen (bedrag is een gok). Dan kun je er voor kiezen om 2 dingen te doen. Of je gaat voor een lage prijs en veel vignetten verkopen of je gaat voor een hoge prijs zodat je het risico van mislukking kan dekken en weinig vignetten moet verkopen om de investering terug te verdienen. Basis economie... Maar als ze dus veel verkopen hebben ze een leuke inkomstenbron. Ergens heeft gestaan hoeveel ze per jaar aan onderhoud denken uit te geven. Dat bedrag is zo, dat wanneer ze 2000 vignetten verkopen ze al een aardig leuk stukje geld verdienen. Maar dat gaat pas gelden wanneer de investering terugverdient is.
Nu heb ik er geen verstand verder van, maar ik denk dat de goedkoopste optie samenwerken met de UHR was. Die gedachte basseer ik op het financiële lijstje wat Rutger al gepost heeft hier. Samenwerking had DT waarschijnlijk niks gekocht. Maar dat zijn alleen maar gedachten en aannames, ik weet er verder helemaal niks van en ik denk dat we de waarheid op dit forum nooit zullen weten
Eens maakt ook niet uit. Hier is ie al binnen, ga hem vaak rijden al is het ook om naar zeist te komenRoySmit schreef: ↑ma 30 maart 2020, 14:29Primar schreef: ↑ma 30 maart 2020, 13:52
Echter zal de prijs er ook niet mee temaken hebben dat het landgoed het in eigen beheer doet/bekostigen?
Lees namelijk op de website van UHR dat zij namelijk een (opstart)Subsidie van de Provincie Utrecht gehad hebben dus misschien dat daardoor de kosten van het vignet lager zijn.
Weet niet hoeveel in verhouding was tot de aanleg van de tracks maar heb daar ook geen behoefte aan, maar kan me wel voorstellen dat daar door misschien het vignet goedkoper is.(minder aanleg kosten dus minder terug te verdienen)
Ik heb ook geen idee waar het verschil inzit.
Eerlijk gezegd ligt mijn interesse daar ook niet om daar wel achter te komen.
Nogmaals ja ik vind het te duur en vervolgens heb ik hem wel besteld dus wie hou ik voor de gek...
Maar ja ik wil het vaker rijden dus dan is het wel zo netjes om daadwerkelijk ook een vignet aan te schaffen ( vind ik dan!)
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
- Horsthil
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
- Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk
Wat ik trouwens wel interessant vind om over te speculeren: wat wordt de toekomst van de Kozakkenputtocht nu er een vaste route is. Moeten ze de route gaan gebruiken, gaan ze delen route gebruiken, mogen ze nog oude paden gebruiken of zijn die allemaal straks dicht. Is nog heel ver weg, maar ik ben wel benieuwd hoe dat gaat lopen.
- Meegs
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3160
- Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
- Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof
Werd die Kozakkentocht nog wel georganiseerd?
Het is redelijk bedroevend gestemd met toertochten rondom Amersfoort..
Ik ga er zelf nog maar eens over nadenken of ik 2 vignetten ga kopen. De start van de noordelijke lus is wel erg dichtbij om ook gewoon vanuit huis ernaar toe te fietsen.
Het is redelijk bedroevend gestemd met toertochten rondom Amersfoort..
Ik ga er zelf nog maar eens over nadenken of ik 2 vignetten ga kopen. De start van de noordelijke lus is wel erg dichtbij om ook gewoon vanuit huis ernaar toe te fietsen.
Afgelopen jaren nog wel, maar heb er geen positief gevoel bij dat ie dit jaar weer komt.
Dit omdat die nieuwe routes er liggen.
wel leuk als er wel komt maar dan via anderen tracks als de nieuwe route.
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
-
- Pro Biker
- Berichten: 1133
- Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
- Mijn mountainbike: Canyon Lux
Die gaat niet meer door (bron: schoonvader, die lid is van de organiserende club).Horsthil schreef: ↑ma 30 maart 2020, 15:30 Wat ik trouwens wel interessant vind om over te speculeren: wat wordt de toekomst van de Kozakkenputtocht nu er een vaste route is. Moeten ze de route gaan gebruiken, gaan ze delen route gebruiken, mogen ze nog oude paden gebruiken of zijn die allemaal straks dicht. Is nog heel ver weg, maar ik ben wel benieuwd hoe dat gaat lopen.
Overigens is er zo veel dichtgegooid, dat er bijna niet meer van de route af te wijken valt. Ik wilde laatst een stuk afsnijden omdat het bijna donker werd, maar buiten was ruiterpaden om heb je weinig keuze, dus daar zullen ze geen toertocht meer over kunnen/willen/mogen sturen
Laatst gewijzigd door hanz op ma 30 maart 2020, 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.