Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Dat was om auto's tegen te houden, op de fiets ben je welkom
Rchv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 221
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 16:47
Contacteer:

Horsthil schreef: ma 30 maart 2020, 00:11 Dat was om auto's tegen te houden, op de fiets ben je welkom
Gelukkig! :-q
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Ik heb gisteren voor het eerst een stuk Den Treek gereden. De Zuid-Lus. En moet zeggen dat ondanks de verschillende verhalen hier ik het erg leuk vond.
Wellicht komt dat wel omdat het nieuw is en dus anders.
Ja karakter vergelijkbaar met andere route's maar ik vind het een leuke aanvulling op bv Zeist en Austerlitz.
Het is in mijn optiek net effe anders.
Ga ik een vignet halen... Jazeker want ik wil er simpelweg vaker rijden icm een Zeist en of Austerlitz dus ik zou niet weten waarom niet.
Vind ik het vignet te duur ja dat ook maar goed een jaar lang ergens sporten voor 25 euro i don't care!
Primar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 18:04

RoySmit schreef: ma 30 maart 2020, 12:02 .
Ga ik een vignet halen... Jazeker want ik wil er simpelweg vaker rijden icm een Zeist en of Austerlitz dus ik zou niet weten waarom niet.
Vind ik het vignet te duur ja dat ook maar goed een jaar lang ergens sporten voor 25 euro i don't care!
Echter zal de prijs er ook niet mee temaken hebben dat het landgoed het in eigen beheer doet/bekostigen?

Lees namelijk op de website van UHR dat zij namelijk een (opstart)Subsidie van de Provincie Utrecht gehad hebben dus misschien dat daardoor de kosten van het vignet lager zijn.

Weet niet hoeveel in verhouding was tot de aanleg van de tracks maar heb daar ook geen behoefte aan, maar kan me wel voorstellen dat daar door misschien het vignet goedkoper is.(minder aanleg kosten dus minder terug te verdienen)
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Primar schreef: ma 30 maart 2020, 13:52
RoySmit schreef: ma 30 maart 2020, 12:02 .
Ga ik een vignet halen... Jazeker want ik wil er simpelweg vaker rijden icm een Zeist en of Austerlitz dus ik zou niet weten waarom niet.
Vind ik het vignet te duur ja dat ook maar goed een jaar lang ergens sporten voor 25 euro i don't care!
Echter zal de prijs er ook niet mee temaken hebben dat het landgoed het in eigen beheer doet/bekostigen?

Lees namelijk op de website van UHR dat zij namelijk een (opstart)Subsidie van de Provincie Utrecht gehad hebben dus misschien dat daardoor de kosten van het vignet lager zijn.

Weet niet hoeveel in verhouding was tot de aanleg van de tracks maar heb daar ook geen behoefte aan, maar kan me wel voorstellen dat daar door misschien het vignet goedkoper is.(minder aanleg kosten dus minder terug te verdienen)

Ik heb ook geen idee waar het verschil inzit.

Eerlijk gezegd ligt mijn interesse daar ook niet om daar wel achter te komen.

Nogmaals ja ik vind het te duur en vervolgens heb ik hem wel besteld dus wie hou ik voor de gek...
Maar ja ik wil het vaker rijden dus dan is het wel zo netjes om daadwerkelijk ook een vignet aan te schaffen ( vind ik dan!)
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Die opstartsubsidie zal absoluut niet het verschil maken. En in principe verwacht ik dat Den Treek even veel kosten heeft aan een route van 30km als op de UHR. Nu weet ik niet hoe hoog die kosten zouden zijn, maar waarom ik verwacht dat ze bijna gelijk zijn, is omdat men hetzelfde werkt. Zelfde bouwer ten eerste en de afwerking gebeurt door vrijwilligers van het landgoed. Vrijwilligers kosten niks, materiaal wel, maar dat zal het verschil ook niet maken.
Argument particulier landgoed en daarom duurder zag ik de afgelopen tijd ook voorbijkomen. Raar argument, moet ook geen verschil maken in kosten en middelen tov de stichting die de UHR bouwt. Enige verschil voor den treek is dat ze waarschijnlijk een inverstering van rond de 100.000 moeten terugverdienen (bedrag is een gok). Dan kun je er voor kiezen om 2 dingen te doen. Of je gaat voor een lage prijs en veel vignetten verkopen of je gaat voor een hoge prijs zodat je het risico van mislukking kan dekken en weinig vignetten moet verkopen om de investering terug te verdienen. Basis economie... Maar als ze dus veel verkopen hebben ze een leuke inkomstenbron. Ergens heeft gestaan hoeveel ze per jaar aan onderhoud denken uit te geven. Dat bedrag is zo, dat wanneer ze 2000 vignetten verkopen ze al een aardig leuk stukje geld verdienen. Maar dat gaat pas gelden wanneer de investering terugverdient is.

Nu heb ik er geen verstand verder van, maar ik denk dat de goedkoopste optie samenwerken met de UHR was. Die gedachte basseer ik op het financiële lijstje wat Rutger al gepost heeft hier. Samenwerking had DT waarschijnlijk niks gekocht. Maar dat zijn alleen maar gedachten en aannames, ik weet er verder helemaal niks van en ik denk dat we de waarheid op dit forum nooit zullen weten
Primar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 18:04

RoySmit schreef: ma 30 maart 2020, 14:29
Primar schreef: ma 30 maart 2020, 13:52

Echter zal de prijs er ook niet mee temaken hebben dat het landgoed het in eigen beheer doet/bekostigen?

Lees namelijk op de website van UHR dat zij namelijk een (opstart)Subsidie van de Provincie Utrecht gehad hebben dus misschien dat daardoor de kosten van het vignet lager zijn.

Weet niet hoeveel in verhouding was tot de aanleg van de tracks maar heb daar ook geen behoefte aan, maar kan me wel voorstellen dat daar door misschien het vignet goedkoper is.(minder aanleg kosten dus minder terug te verdienen)

Ik heb ook geen idee waar het verschil inzit.

Eerlijk gezegd ligt mijn interesse daar ook niet om daar wel achter te komen.

Nogmaals ja ik vind het te duur en vervolgens heb ik hem wel besteld dus wie hou ik voor de gek...
Maar ja ik wil het vaker rijden dus dan is het wel zo netjes om daadwerkelijk ook een vignet aan te schaffen ( vind ik dan!)
Eens maakt ook niet uit. Hier is ie al binnen, ga hem vaak rijden al is het ook om naar zeist te komen
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Wat ik trouwens wel interessant vind om over te speculeren: wat wordt de toekomst van de Kozakkenputtocht nu er een vaste route is. Moeten ze de route gaan gebruiken, gaan ze delen route gebruiken, mogen ze nog oude paden gebruiken of zijn die allemaal straks dicht. Is nog heel ver weg, maar ik ben wel benieuwd hoe dat gaat lopen.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Werd die Kozakkentocht nog wel georganiseerd? :~
Het is redelijk bedroevend gestemd met toertochten rondom Amersfoort..

Ik ga er zelf nog maar eens over nadenken of ik 2 vignetten ga kopen. De start van de noordelijke lus is wel erg dichtbij om ook gewoon vanuit huis ernaar toe te fietsen.
Primar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 18:04

Meegs schreef: ma 30 maart 2020, 15:42 Werd die Kozakkentocht nog wel georganiseerd? :~
Het is redelijk bedroevend gestemd met toertochten rondom Amersfoort..
Afgelopen jaren nog wel, maar heb er geen positief gevoel bij dat ie dit jaar weer komt.
Dit omdat die nieuwe routes er liggen.

wel leuk als er wel komt maar dan via anderen tracks als de nieuwe route.
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Als ik een local was had ik 'm ook wel aangeschaft, geen probleem.
Ik zal 'm echter hooguit een paar keer per jaar meepakken dus dan is een dagkaart aantrekkelijker.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Giant-E schreef: ma 30 maart 2020, 16:57 Als ik een local was had ik 'm ook wel aangeschaft, geen probleem.
Ik zal 'm echter hooguit een paar keer per jaar meepakken dus dan is een dagkaart aantrekkelijker.
Wel effe melden bij me als je komt he dan ga ik mee!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hopelijk snel, maar vrees dat samenrijden wat langer gaat duren. Zeker in de drukke weekenden nu geen optie, hoe graag ik ook zou willen.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Giant-E schreef: ma 30 maart 2020, 17:51 Hopelijk snel, maar vrees dat samenrijden wat langer gaat duren. Zeker in de drukke weekenden nu geen optie, hoe graag ik ook zou willen.
Blijf ik toch een stukkie voor je of een stukkie achter je...
En anders zoiezo als de corona crisis voorbij is!
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1133
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Horsthil schreef: ma 30 maart 2020, 15:30 Wat ik trouwens wel interessant vind om over te speculeren: wat wordt de toekomst van de Kozakkenputtocht nu er een vaste route is. Moeten ze de route gaan gebruiken, gaan ze delen route gebruiken, mogen ze nog oude paden gebruiken of zijn die allemaal straks dicht. Is nog heel ver weg, maar ik ben wel benieuwd hoe dat gaat lopen.
Die gaat niet meer door (bron: schoonvader, die lid is van de organiserende club).

Overigens is er zo veel dichtgegooid, dat er bijna niet meer van de route af te wijken valt. Ik wilde laatst een stuk afsnijden omdat het bijna donker werd, maar buiten was ruiterpaden om heb je weinig keuze, dus daar zullen ze geen toertocht meer over kunnen/willen/mogen sturen
Laatst gewijzigd door hanz op ma 30 maart 2020, 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie