Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Welkom iedereen. Veel plezier hier en op de fiets :-q
janwillemca
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 31 maart 2020, 10:24
Mijn mountainbike: CUBE Aim SL 1x12

Hallo Allemaal!

Mijn naam is Jan Willem Casteleijn, 25 jaar oud en woonachtig in Oudehaske.
Ik kijk al een tijdje mee op het forum, maar eigenlijk alleen gelezen. Dus werd het eens tijd dat ik mijzelf even voorstelde.

Ik fiets voornamelijk in de buurt, Beetsterzwaag, Oranjewoud, Appelscha. Zo nu en dan maak ik een uitstapje met de MTB achterop de auto naar de veluwe (harderwijk bijvoorbeeld).

Ik ben in Juni 2019 begonnen op een Specialized MTB waarmee ik voornamelijk op asfalt heb getraind. In September 2019 ben ik echt begonnen met het rijden in bossen en echte MTB routes. Sinds Januari 2020 heb ik mijn eigen CUBE Aim SL 2020, die inmiddels de eerste upgrade heeft gehad. (Betere Deore XT shifters).

De kilometerteller staat dit jaar inmiddels alweer op een kleine 1000km, oftewel: Volop aan het trainen.

Ik ben benieuwd of er hier meer leden uit deze omgeving komen!
Jeroen0541
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 22:14

ook maar hier even kort voorstellen na een tijdje mee gelezen te hebben.

Ik ben Jeroen, woonachtig in Oldenzaal en sinds kort weer actiever op de mtb.

In m'n jongere jaren was ik, wanneer ik niet op de mtb zat, in de schuur aan het sleutelen aan m'n Bike, destijds een be-one nog wat, mèt schijfremmen!! :lol:

Nu weer een paar jaar in het bezit van een Specialized hardrock, 26" v-brakes (oude stempel) en deze gaat altijd mee op vakantie naar Frankrijk/Italië/Duitsland. Ook heb ik voor de vrouw een simpele 29" fiets gehaald dus nu lekker samen t bos in.. :roll: :lol:

Vooral in het buitenland merkte ik dat ik nog wel eens wat tekort kwam en ook mede door interesse naar de nieuwe trends heb ik me nu ook een Fully aangeschaft... ik ben benieuwd!
remsie2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 2 april 2020, 15:59

Zal mij eigen ook even opnieuw voorstellen ik stond onder de naam Remsie ingeschreven sinds 2007.
Een tijd lang niet geweest hier en nu heb ik mijn oude hotmail account opgeheven en kan ik mijn oude account niet op helaas.
Ik weet niet of Wicked hier iets mee kan.
Ik heb geprobeerd contact op te nemen maar er staat alleen een redactie adres en heb geprobeerd om het account te herstellen.

In ieder geval weet niet of dit gaat werken

Maar hier de link naar mijn oude voorstel ronde
viewtopic.php?f=14&t=37423&p=594830#p594830

ondertussen wonen wij in de achterhoek en drie kinderen rijker, een tijd geen mtb aangeraakt maar wel op de renners fiets gezeten getoerd.
vorig jaar is mijn frame gebroken in een afdaling in Frankrijk gelukkig niet gevallen met 60+ naar beneden.
de fiets een Thompson capella helaas afgeschreven.
Nu moest ik toch wat anders hebben en aangezien ik rennen in Nederland helemaal niet leuk vind te weinig klim werk.
Heb ik een cube reaction op de kop getikt lekker 26inch zodat ik lekker kan smijten op het parcour.

Ze hebben de afgelopen jaren hier hun best gedaan om paden aan te leggen en het lukt aardig alleen Zutphen is volgens mij nog niet helemaal klaar. gisteren even met zoon lief erop geweest zijn eerste keer op de mtb en vond het helemaal geweldig meneer is 10 en kan al een aardig potje fietsen.

nou tot zover

Groet Remko
Fitske
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 11 maart 2020, 16:44

Ik zal me na een tijdje hier wat gespiekt te hebben en nu dan aangemeld ook even voorstellen.

Ik kom uit het mooiste stukkie van Nederland, Limburg natuurlijk :winkie:
Ik ben na lange tijd geen fiets aangeraakt te hebben via een speedy bike, of wel s-pedelec weer aan het fietsen geraakt.
Doordat ik al heel lang n knieprobleem heb, nooit gedacht stevig te kunnen fietsen, maar met de nodige voorzichtigheid en juiste techniek lukt het inmiddels goed.
Ik ben 20 jaar ... geleden :lol: op mijn 29e gestopt met tellen en pas nog door de deur met mijn 1900mm haargrens.

Tja de s-pedelec heeft concurrentie gekregen van een racefiets (alu enduroframe 61cm, ultegra di2 disc) en daarnaast in eerste instantie een F29 carbon 2 large mountainbike. Dit had tot gevolg te samen met nog eea. dat de s-pedelec vierkante wielen kreeg van het staan.
Die heeft dus na veel plezier een nieuwe eigenaar gevonden. Voor diegene die nu denken dat n 45km fiets fietsen met 2 vingers in de neus betekend... denk nog een keer. Het is flink werken om op topsnelheid te blijven rijden. De beleving is anders.

Maar goed, inmiddels redelijk wat aan het racefietsen (100+km buiten het Mergelland :oops: zijn geen punt en met de ATB 50+ km ook niet).
De hele lichte F29 hardtail beviel an sich behoorlijk goed, liep licht, maar was me toch te racy en hard. Dus na veel gepuzzel ... de verschillen tussen de mtbs is gigantische (toch wat anders dan de racefietsen) ... gezocht naar wat ik vermoed een mooie alleskunner is voor buiten het asfalt (aantal fietsen beperken). Moeilijker dan ik dacht en hopelijk goed gekozen.
Uiteindelijk dus bedacht om de xc fietsen ivm het zeer sportieve links te laten liggen (of ik daar spijt van krijg zie ik wel) en uitgekomen bij een Canyon Neuron cf 9.0.

Waarom die ...
Veel nieuwe fietsen gaan in de richting van 120mm veerweg.
Shimano n must (nee vraag niet waarom...gevoel).
34mm of meer stanctions vd vork (had niet voor niets een Lefty :wink: ).
Relatief licht voor een fully en dit type kan naar 2x12 (ik schakel op de race erg veel en daarom daar ook di2).
Ik heb geen zin in veel ombouwen (fietsen ipv sleutelen, heb meer gesleuteld in de laatste 20j dan menigeen in een heel leven).
Tja en nieuw om meteen weer te fietsen in plaats van reparatie en onderhoud.
De geo ligt tussen een Trek Fuel EX en een Cannondale Scalpel F-SI mbt hoek van het balhoofd en ik kom van de "oudere" F29. Dus ik verwacht redelijk wendbaar en toch gemoedelijker in afdalingen.
Ik ga het beleven ... net als af en toe hier forumbezoek en gelijkgezinden o.a. uit de directe omgeving.
muddymtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 11 april 2020, 07:02
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF

Even voorstellen.....

Muddy, 41 winters jong. Woonachtig in het zuiden van ons mooie kikkerlandje.

Heeeel lang geleden al een korte periode op de mtb maar uiteindelijk over laten halen op krulstuur te stappen.

Na bijna een jaar revalideren, knie operatie, weer aan het hardlopen en fietsen op de krulstuur. Merk dat 3x in de week asfalt op begint te breken en ik weer op de mtb wil gaan rijden.

Bedoeling is om langere tochten te gaan maken zowel in NL als, hopelijk, weekendjes in het buitenland. Geen extreme dingen met grote drops of sprongen maar mag best pittig zijn.

Veel aan het lezen en proefrijden maar vind het maar lastig, wanneer doe je het goed;) Hardtail of Fully, trail? En wel/geen lockout op stuur?

Zal tzt m'n vraag ook eens droppen in de juiste topic.

Hopelijk tot snel op de mtb :-q
Ut hoef nie hard, als ut moar gèt!
maxuitutrecht
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 15:32

Hallo allemaal,

Ik ben Max, woon in Utrecht en 31 jaar.
Sinds een half jaar besmet met het MTB virus. Vooral hardtails gehuurd in deze periode. Paar x in Amerongen geweest, Velp, Tilburg en Zeist.
Momenteel testritten aan het maken op fully' s, om er wellicht binnenkort een aan te schaffen.
Ik vind een forum leuk om informatie te vergaren, tips en tricks voor locaties, onderhoud, aanschaf etc.
Verder doe ik aan Wielrennen, motor rijden, fitness, klimmen en hopelijk binnenkort ook Kitesurfen als de crisis het toelaat.

Groetjes,

Max
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

delete
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 09:34, 3 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Nu ik me hier geregistreerd heb zal ik mij ook even netjes voorstellen.

48, en zit al mijn hele leven op de fiets. Als kind veel op de BMX . Soms zou ik nu nog wel eens willen durven wat ik toen durfde, maar ja.. net als verstand kom angst soms ook met de jaren.
Aan de andere kant.. toendertijd gingen er een stuk of 5 klasgenootjes achter een schans liggen waar ik dan over heen sprong. Dat ging gelukkig altijd goed, maar mss hadden we toen wel wat angst te weinig.

annyway: Een aantal jaren geleden ben ik weer meer gaan fietsen op advies van de longarts (COPD). Ik zat een paar jaar op 12.500km per jaar. maar dat haal ik nu vanwege o.a. eigen onderneming niet meer (blijf nu steken op kleine 8.000km) Nu fiets ik mijn meeste kilometers op een Singlespeed (zelfbouw) en de rest van de kilometers worden voornamelijk verdeeld onder een onder de Racefiets en de MTB (en soms nog wat stadfiets).

Ik heb geen uitgesproken voorkeur voor race of MTB. Vanwege de Corona uitbraak doe ik beiden nu maar weinig en zit vooral op mijn spinningbike. aangezien ik tot een risicogroep behoor en me blijf verbazen over het gedrag van anderen nu maar even niet het bos in of langer de weg op.
Wat ik wel nog doe is af en toe hierin Waddinxveen naast de Coenecoopbrug over dat crossbaantje ( viewtopic.php?p=2451831#p2451831) wat rondjes.

Als MTB had ik de laatste paar jaar enorm veel fun op een Fatbike die het stokje nu over mag dragen aan een Idworx Rock n Roller (Rough spec, dus met 27,5+ achter)
Gebruikersavatar
WdB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: do 30 april 2020, 15:31
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 2021

Ik zal me hier ook even voorstellen ; mijn naam is Wilfred en ik woon in Lopik ( omgeving Utrecht ) en ben 49 jaar.

Vorig jaar heb ik de MTB hobby weer opgepakt, na een afwezigheid van circa 15 jaar :oops: .
Eerst voorzichtig geprobeerd met een HT, maar al snel - na 2 maanden - overgestapt op een Fully : Specialized Epic Comp 29.
Deze bevalt tot op heden prima, maar ik zal er de komende tijd wel wat upgrades op los gaan laten denk ik.

Naast het MTB'en rijd ik met enige regelmaat ook wat toertochtjes op de weg, daarvoor heb ik een fitness bike. Een andere hobby van mij is karten, hetgeen ik al ruim 25 jaar doe.

Het leuke van MTB is dat ik dit nu ook samen met vrouw en kind ( 9 jaar ) kan doen, zij vinden dit ook leuk. Dus deze hobby is nu tegelijkertijd geschikt als gezinsuitje, maar als ik echt lekker los wil gaan ga ik lekker alleen :winkie: .

Ik zal me flink in gaan lezen op het forum, er is heel wat veranderd tijdens mijn afwezigheid in de sport. Daarna zal ik ongetwijfeld met vragen komen m.b.t. upgrades etc., dus tot ziens op het forum.
Current Ride : Specialized Epic Comp 2021

Dismissed : Specialized Epic Comp 2019
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

Na een tijdje meelezen vind ik het wel tijd worden om mezelf voor te stellen. Mijn naam is Maarten, 32 jaar en woon bovenin Rotterdam, 5km fietsen van Bergschenhoek. En normaal sta ik voor de klas op een middelbare school, nu is het voornamelijk achter een laptop met Teams open.
Net als tig anderen zocht ik een nieuwe sport en met het Bergschenhoek parkoer zo dicht bij is 1 + 1 -> 2
Afgelopen dinsdag heb ik een Cannondale Trail 3 aangeschaft. https://www.cannondale.com/nl-nl/bikes/ ... rail-3-smu Flats en FiveTen schoenen, helm en shirtje erbij. Ik zocht een fiets waarmee ik lekker op de weg kan fietsen en ritjes in Bergschenhoek/Vlaardingen/Renesse en wie weet wel verder weg kan maken.

Ik ga nu op het forum maar eens door spitten of het normaal is dat mijn nieuwe regelmatig piept tijdens het trappen en bij klimmen de versnelling niet goed blijft hangen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Welkom!
Nee, dat is niet normaal dus even terug naar de winkel.
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

awinkel schreef: za 2 mei 2020, 16:47 Welkom!
Nee, dat is niet normaal dus even terug naar de winkel.
Helaas dicht op zondag, maandag maar als eerste voor de deur. Bedankt!
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Oooops ik zie dit topic mu pas....dus even iets korts over mijzelf.

Hallo iedereen,

Ik ben c.a. twee weken redelijk actief en een paar posts gemaakt dus nu even mijzelf voorstellen.

Ik ben zelf al vanaf 1995 met op en af aan het Mountainbiken. Vooral op de Posbank rond Dieren naar Arnhem heb ik veel km gereden.
En eigenlijk alleen de zomermaanden rij ik. De wintermaanden ben ik meestal aant hardlopen. Ik heb lang in Doesburg gewoond, maar sinds een aantal jaren woon ik in A'hem en fiets daar rondom Warnsborn, Oosterbeek etc.
Heb ook een aantal seizoenen met BarEnd Apeldoorn meegereden op de dinsdag avonden, iets wat ik graag weer zou willen oppakken

Recent mijn 4e mountainbike gekocht, mijn vorige Centurion was c.a. 12 jaar oud, dus tijd voor een nieuwe en deze rijdt heerlijk.
Ik wil ook wat meer andere parcours gaan rijden, iets wat ik eigenlijk nooit heb gedaan en wie weet eens een ontmoeting met forum genoten een mooi parcours rijden.

Groeten en wie weet tot ziens,

Martijn (1969)
habebat vehentem
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

Taarmen schreef: za 2 mei 2020, 17:04
awinkel schreef: za 2 mei 2020, 16:47 Welkom!
Nee, dat is niet normaal dus even terug naar de winkel.
Helaas dicht op zondag, maandag maar als eerste voor de deur. Bedankt!
Toch maar zelf gaan sleutelen met Youtube;
- Van 2 piepende pendalen naar 1.
- Schakelen gaat nu soepel bij de midden tot grote bladen achter. Ik kom alleen niet meer op de twee kleinste bladen achter. Vanavond maar de tutorial derailleurs afstellen voor een tweede keer volgen.
Plaats reactie