Nutteloos #158 - De droogte voorbij

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Jammer , weer weekend :-{

Na een weekje , beschermde kleding aan en uit , mondkapjes , en tig protocollen even een weekend "normaal" , dus broodjes kaas soufflé , en genoeg Cocktails , oh ja ook nog even wat km's door het bos ... :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Goed idee voor de komende weken :-q https://youtu.be/U0m4vXu0SCw
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik ben niet zo handig, dus ik denk dat ik mijn fietstrainer maar gewoon in de tuin zet voor het "buiten-fietsen" ervaring.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Gaaf apparaat, mooie bamboebike erop en het plaatje is helemaal compleet :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Dit is pas een fanatiek thuisblijf idee:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =null&vh=e

Ik zelf ga maar wat fietsen schoonmaken in de tuin. Dit voelt als een schoonmaak maandag.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Victor1977 schreef: ma 23 maart 2020, 12:03 Dit is pas een fanatiek thuisblijf idee:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =null&vh=e

Ik zelf ga maar wat fietsen schoonmaken in de tuin. Dit voelt als een schoonmaak maandag.
Wil je die van mij ook schoonmaken dan? Door al dat thuiswerken kom ik er niet aan toe...
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Meegs schreef: ma 23 maart 2020, 15:23
Victor1977 schreef: ma 23 maart 2020, 12:03 Dit is pas een fanatiek thuisblijf idee:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =null&vh=e

Ik zelf ga maar wat fietsen schoonmaken in de tuin. Dit voelt als een schoonmaak maandag.
Wil je die van mij ook schoonmaken dan? Door al dat thuiswerken kom ik er niet aan toe...
Ja als ik er 4x doe dan mag die 5e er ook nog bij.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Victor1977 schreef: ma 23 maart 2020, 18:21
Meegs schreef: ma 23 maart 2020, 15:23
Wil je die van mij ook schoonmaken dan? Door al dat thuiswerken kom ik er niet aan toe...
Ja als ik er 4x doe dan mag die 5e er ook nog bij.
Ik heb in totaal 8 fietsen, 7 daarvan kunnen wel een poetsbeurt gebruiken :-q
Waar kan ik ze komen brengen en halen?
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Meegs schreef: wo 25 maart 2020, 11:42
Victor1977 schreef: ma 23 maart 2020, 18:21

Ja als ik er 4x doe dan mag die 5e er ook nog bij.
Ik heb in totaal 8 fietsen, 7 daarvan kunnen wel een poetsbeurt gebruiken :-q
Waar kan ik ze komen brengen en halen?
haha daar heb je me goed mee te pakken.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Past het nutteloos nog wel in deze barre tijden?

Er gebeurt veel op dit forum de laatste tijd. In allerlei topics wordt er gesproken over de huidige stand in de samenleving. Vaak, afgezien van enkele daarvoor bedoelde topics, hebben de discussies weinig meer te maken met het oorspronkelijke onderwerp van het topic. Ik lees ze, niet allemaal. En ik voel soms ook de drang om te reageren. Doe ik soms ook wel, en soms ook niet.

Aan de andere kant raken sommige topics in de vergetelheid. Het lijkt net of het nutteloos op een IC-bed terecht is gekomen nadat het virus uitbrak. Terwijl het daarvoor juist weer enigszins leek op te leven onder leiding van een aantal vaste nutteloze gebruikers. En rijst bij mij de vraag op, zoals een cake oprijst in de oven (en ja ik heb van de week een cake gebakken om te vieren dat het 1 april is) of het nutteloos nog wel voorziet in deze tijd? Of is het misschien beter om van het IC-bed af te staan aan een meer hulpbehoevender topic met nog enige tekenen van leven en om het nutteloos dan een zachte dood te laten sterven?
Gezien mijn inspanningen van het afgelopen jaar om dit topic toch nog enige vorm van zijn oorspronkelijke betekenis in stand te houden, vraag ik me echt af of ik de inspanningen nog een keer moet gaan leveren om het nutteloos levend te houden? Ik merk de laatste tijd bij mezelf dat die "vechtlust" weg is, maar dat ik me nog wel steeds mateloos irriteer aan onderwerpen (die in mijn ogen volkomen nutteloos zijn) die een eigen topic krijgen. Wellicht een verschil van mening of een andere opvatting van wat allemaal nutteloos kan zijn.
En laat ik voorop stellen, ik deel hier MIJN mening en opvatting over de onderwerpen waar ik mezelf mateloos aan irriteer, puur persoonlijke frustraties.
Nieuwe topics houden het forum levend, en dat is ook de bedoeling van een forum, net zoals de vele offtopics reacties. Vrijheid van meningsuiting is belangrijk en het helpt om uit een star keurslijf te blijven. Met alle maatregelen waaraan de samenleving zich nu moet houden, zou ik de eerste niet willen zijn die een "strikte naleving van de regels van het forum" als reactie wil geven op elk mogelijke offtopic reactie.

Maar kom ik wel terug op mijn beginvraag, past het nutteloos nog wel in deze tijd? Nee, ik denk van niet. Het is beter dat er nieuwe topics worden aangemaakt voor onderwerpen die eigenlijk in mijn visie wel thuis zouden passen in het nutteloze topic. Want nieuwe topics brengen leven, reuring, en eventueel zelfs nieuwe forumleden. Dus ik ga werken aan mijn irritaties als ik een nieuw topic zie, waarvan ik zou vinden dat die in het nutteloos paste.
Dus dit is mijn afscheid van het nutteloze topic. Mijn medestanders van het afgelopen jaar worden vriendelijk bedankt voor hun bijdrage aan dit topic om het nog van enig leven te voorzien. Ga vooral door, zou ik zeggen. Wellicht heb ik het verkeerd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Het Nutteloos-draadje is de voorloper van social media. Laten we deze nostalgie vooral in stand houden. Misschien komt het wel een keer op de werelderfgoedlijst van Unesco! :bier:
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Meegs schreef: vr 3 april 2020, 08:55Dus dit is mijn afscheid van het nutteloze topic. Mijn medestanders van het afgelopen jaar worden vriendelijk bedankt voor hun bijdrage aan dit topic om het nog van enig leven te voorzien. Ga vooral door, zou ik zeggen. Wellicht heb ik het verkeerd.
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1742
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Wat nu, moeten we nu het zoveelste "Welke Canyon moet ik kopen?" topic lezen? Met allemaal rationele vragen en antwoorden? Bah bah..

Bedankt voor het in leven houden van dit topic. Hopelijk neemt iemand anders het stokje over. Ik kan dat niet, want ik heb alleen nuttige dingen te melden :tong
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

OK. Dat moest er even uit.
Meegs, je constatering is juist. Ik respecteer en begrijp je beslissing volkomen.

Minimaal 25% van de topics die nu gestart worden, zouden enkele jaren geleden hoogstens vijf minuten zonder Abus, Lips of Axa leven.
Ik gok dat het een kwestie van nieuw beleid is, om te voorkomen dat 'ons' forum het gaat verliezen van Vleesboek en andere, IMHO, zwaar misselijkmakende social media.
De nieuwe mod's gaan tolerant om met de nieuwe draadjes waar vooral veel ruimte is voor nutteloze actualiteiten.
Die nieuwe koers heb ik eigenlijk geen moeite mee, een goeie zaak zelfs.
Er gebeuren op dit forum dingen waar ik beslist wel moeite mee heb.
Al met al hang ik daardoor minder vaak op het forum dan in het verleden.
Ik post of lees hooguit nog mee in topics die ik interessant vind; onder voorwaarde dat er blijkbaar ruimte is voor een geintje of überhaupt ruimte voor relaxt een post met fouten plaatsen.

Kwestie van meebewegen met de ontwikkelingen, Meegs. Volgens mij doe je dat goed.
Dit meebewegen kan betekenen dat je her en der stekkers er uit moet trekken en op een andere plaats moet inpluggen.
Ik hoop wel dat dat je niet helemaal van het forum verdwijnt :bier:

Benieuwd hoe het gaat met Wielmaat, hij is wel heel stil momenteel (als ik me niet vergis, werkt hij ergens in een ziekenhuis).
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Jan Willem schreef: vr 3 april 2020, 11:28 De nieuwe mod's gaan tolerant om met de nieuwe draadjes waar vooral veel ruimte is voor nutteloze actualiteiten.
Die nieuwe koers heb ik eigenlijk geen moeite mee, een goeie zaak zelfs.
Ik denk dat het vooral een kwestie van beschikbare tijd is van de moderators. Toen ik nog moderator was (lang lang geleden), waren er ook veel moderators actief, meer dan een handje vol zelfs.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gesloten