MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:lol: :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Ragnar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 13:21

hanjovdberg schreef: do 26 maart 2020, 21:47 Tijdelijke route paars volgt vanaf Goorsteeg de oude gele bordjes. Je komt niet bij het Lunterse zandgat. Dat zijn idd oude routepaaltjes. Volg gewoon vanaf de Goorsteeg re af bijna 180 graden terug fietspad op. Die uitfietsen tot splitsing met Hessenweg. Dan eerste zandweg re en vrij kort erna li af bos in (let op boswerkzaamheden) over bestaande trail achter topparken Scheleberg. Die eindigt dan weer op fietspad langs Hoge Valksedijk (je rijdt daar tegen Wekeromse zand aan waar je niet overheen mag). Tot je weer op de Immenweg komt die volg je tot de Edeseweg. Oversteken weer fietspad volgen Immenweg tot je uiteindelijk bij de n304 komt. Even re op de B weg en oversteken op officiële oversteekpunt terug li af via B weg en re et voila ces’t le trail area 51 ..
Dank je wel, hier voor de meer visueel ingestelden onder ons

https://upload.latest.facebook.com/MTBZ ... =3&theater
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Rondje begint toch wel een van mn favorieten te worden.
De verscheidenheid tussen leuke stukke single tracks en wat bredere paden is gewoon uitstekend.
Jammer dat er geen hoogtemeter in zit anders had het perfect geweest.

Vandaag rustig op de route, paar man gezien waaronder een vader met 2 kinderen, allemaal op een MTB maar een helm was te duur :-{
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Niet om het helmloos rijden goed te praten, maar je ziet wel dat er nu meer gelegenheidsrijders de routes rijden. Ik zie meer trainingsbroeken en sportschoenen dan normaal. Ik hoop maar dat het zo goed bevalt dat ze op termijn vanzelf de goede spullen incl. helm kopen :wink:
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Vanmiddag erg rustig op de route...
...wel twee momenten dat er een duo midden op de route stil stond of ging staan en dan je ook nog verwonderd staan aan te kijken als je er wat van zegt (zeker met de huidige omstandigheden om wat extra ruimte te houden).

Dat alles mocht overigens de pret verder niet drukken. Dit rustige moment goed kunnen gebruiken om eens lekker gas te geven. Is de huidige tijd toch nog ergens goed voor... :wink:
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Vanavond gezien dat het singletrack ten noorden van de Oude Rijksweg heel stevig is. Die grote stieren liepen er en ze hun sporen wel, maar ze hadden het niet kapot gelopen.
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Wil morgen met zoonlief (7) de kinderroute gaan rijden. Moet helaas wel met de auto komen. Kunnen de “locals” melden of er nog te parkeren is? Bij mij is Soest zijn alle bosparkeerplaatsen gesloten...
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Ik weet niet ghoe het per parkeerplek zit, maar hier is zelfs de parkeerplek bij ene camping bij het otterlose zand afgesloten (hetzelfde gebied). Ga ermaar van uit dat alles afgesloten is.

Maar los daarvan: Die afsluitingen zijn met een reden, misschien iets om bij stil te staan voor je gaat proberen toch het bos in te gaan?
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

mfacey schreef: vr 3 april 2020, 13:22 Wil morgen met zoonlief (7) de kinderroute gaan rijden. Moet helaas wel met de auto komen. Kunnen de “locals” melden of er nog te parkeren is? Bij mij is Soest zijn alle bosparkeerplaatsen gesloten...
Van de site van de gemeente:
"Vanaf zaterdagochtend 7:00 uur worden alle parkeerplaatsen aan de N224 vanaf de A12 en tot en met die bij de rotonde bij de Langenberg afgesloten. Dit duurt tot en met zondagavond 21:00 uur. We plaatsen lichtkranten langs de N224 om mensen hierop te wijzen. Ook sluiten we de parkeerplaatsen af.

Let op! Parkeren in de berm is ook verboden. Er wordt actief gehandhaafd"

Einde citaat.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Jan the Man schreef: vr 3 april 2020, 16:50
mfacey schreef: vr 3 april 2020, 13:22 Wil morgen met zoonlief (7) de kinderroute gaan rijden. Moet helaas wel met de auto komen. Kunnen de “locals” melden of er nog te parkeren is? Bij mij is Soest zijn alle bosparkeerplaatsen gesloten...
Van de site van de gemeente:
"Vanaf zaterdagochtend 7:00 uur worden alle parkeerplaatsen aan de N224 vanaf de A12 en tot en met die bij de rotonde bij de Langenberg afgesloten. Dit duurt tot en met zondagavond 21:00 uur. We plaatsen lichtkranten langs de N224 om mensen hierop te wijzen. Ook sluiten we de parkeerplaatsen af.

Let op! Parkeren in de berm is ook verboden. Er wordt actief gehandhaafd"

Einde citaat.

Ciao,
Jan
Yep maar als je de kids route wilt rijden ga je zowiezo niet op één van die parkeer plaatsen langs de N224 parkeren.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Idd deze snap ik ook niet helemaal. In je eigen gebied wordt alles afgesloten zodat we niet massaal met de auto naar de natuurgebieden komen en dan ga jij vanuit dat afgesloten gebied met de auto naar een ander gebied om daar alsnog te gaan parkeren. :roll:

Er zijn nog wel plekken te bedenken. Maar of ik daar actief advies over wil geven ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ja, massaal ergens anders heen gaan. Vooral doen dan mag je straks helemaal niks meer. Rijd in je eigen regio. Dat houd voor mij in dat ik veroordeeld ben tot de polder. Hoogtemeters kan ik alleen maken als ik mijn banden harder oppomp. Tijd om creatief te worden. Trappen rijden en dat soort gein. Maar pas op, als je dat nog nooit gedaan hebt zou ik er nu ook niet aan beginnen. In het ziekenhuis hebben ze het druk genoeg.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Tijgerhaai schreef: vr 3 april 2020, 18:07 Ja, massaal ergens anders heen gaan. Vooral doen dan mag je straks helemaal niks meer. Rijd in je eigen regio. Dat houd voor mij in dat ik veroordeeld ben tot de polder. Hoogtemeters kan ik alleen maken als ik mijn banden harder oppomp. Tijd om creatief te worden. Trappen rijden en dat soort gein. Maar pas op, als je dat nog nooit gedaan hebt zou ik er nu ook niet aan beginnen. In het ziekenhuis hebben ze het druk genoeg.
Klimmen is weinig anders dan tegen de wind in beuken. Laat je dat nou net hebben in de polder.. :-q
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Iemand die weet hoe met de parkeerplaatsen langs de n310 zit?
Op sites van de gemeentes Harskamp en Otterlo kan ik niks vinden.
Zij vallen natuurlijk onder de gemeente Ede..
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Kansloos
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Plaats reactie