Welke banden voor Stoneman Miriquidi?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Hoi!
Ik heb me ingeschreven voor de Stoneman Challenge Miriquidi in het zuiden van Duitsland voor 19-20 juni. Zijn er hier mensen met ervaring met deze tocht?
Van de filmpjes lijkt het prima te doen op een hardtail, maar ik maak me wat zorgen over de banden. Ik rijd nu alles op Racing Ralph achter en Rocket Ron voor. Is het aan te raden om voor dat gebied toch wat stevigere banden op de fiets te leggen? En zo ja, welke dan?

Thanks!

Pim
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ik heb deze tocht drie jaar geleden gereden, en omdat ik niet wist wat ik tegen zou komen heb ik met Conti X-King in de Protection versie gereden.

Dit was overkill.

Ik denk dat je prima uit de voeten kunt met wat je nu hebt, zolang het niet het lichtste van het lichtste is.
Qua profiel mag het zeker geen probleem zijn

Veel plezier!
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ik heb hem ook gereden op een hardtail, goud. Ik had Onza Svelt banden, dus met je huidige banden kom je er wel.

Succes met training en geniet ervan!
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Het is ook vooral waar je zelf blij van wordt en vertrouwen in hebt. Ik heb graag wat meer grip in de bergen en ga altijd voor Nobby Nics (in NL rij ik met Xkings). Dit komt overigens ook omdat ik een hekel heb aan banden wisselen; NoNi zijn altijd prima, hooguit wat overkill als het droog is.

Ik zou gewoon een keer naar Limburg of de Ardennen gaan en kijken of je vertrouwen hebt met je huidige banden. Als dat prima gaat, gewoon je huidige laten liggen... tenzij ze veel regen voorspellen, dan zou ik iets meer grip kiezen.

Een lekbestendige band is wel aan te raden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

markje schreef: vr 24 januari 2020, 18:05 ... tenzij ze veel regen voorspellen, dan zou ik iets meer grip kiezen.

Een lekbestendige band is wel aan te raden.
Precies deze 2 opmerkingen.

Als je niet weet wat te verwachten, dan beter wat grovere noppenbanden, zoals bijvoorbeeld de Nobby Nic. Daar kun je altijd alle kanten mee uit.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Thanks voor de tips! Ik heb met mijn huidige banden ook in de ardennen en Limburg gereden en dat ging prima. Wel de snakeskin versie. Nou zijn die binnenkort wel eens aan vervanging toe, dus we gaan wel zien wat er dan op komt :D
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Leuk rondje, heb hem zelf ook gereden.
Bij ons was het droog weer en route lag er goed bij, NobbyNic /RocketRon volstaan dan prima.
Niet echt een rondje om je druk te maken over banden.
Het stukje bikepark was bij ons net een wedstrijd aan de gang. Die vonden ons niet grappig op onze xc fietsjes :D
Dit was het lastigste, maar je kunt dit stukje ook omzeilen.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

At1 schreef: za 25 januari 2020, 10:09 Het stukje bikepark....
Dit was het lastigste, maar je kunt dit stukje ook omzeilen.
Oh, dat had ik misschien wel fijn gevonden! En mijn maat met wie ik reed ook, die is daar toch in een bocht onderuit gegaan. :-{
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Een Rocket Ron zou ik niet in het zuiden van Duitsland rijden. Misschien wel grip genoeg maar zo lekbestendig als een vloeitje. Een paar keer lek rijden kan je bike weekend aardig verpesten :lol:
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Rogier13 schreef: vr 3 april 2020, 15:31 Een Rocket Ron zou ik niet in het zuiden van Duitsland rijden. Misschien wel grip genoeg maar zo lekbestendig als een vloeitje. Een paar keer lek rijden kan je bike weekend aardig verpesten :lol:
Wel even vullen met latex :wink:
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een snee in je RoRo kan je weekend ook flink verpesten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

He kijk nou! Opeens weer reacties in mijn topic 😋

Mijn banden zijn toch al aardig op en ik wilde eens wat anders proberen. Wat zou bijvoorbeeld een goede combi zijn van maxxis, vittoria of conti? Dus banden die geschikt zijn voor duitsland, maar nog steeds ook licht genoeg zijn voor de nederlandse routes. Nog merlen die ik zeker mee moet nemen? ( ik weet het, er zijn honderden van dit soort topics, dus ik ga zelf ook zeker nog op zoek)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

pimmedoris schreef: zo 5 april 2020, 21:38 He kijk nou! Opeens weer reacties in mijn topic 😋

Mijn banden zijn toch al aardig op en ik wilde eens wat anders proberen. Wat zou bijvoorbeeld een goede combi zijn van Maxxis, Vittoria of Conti? Dus banden die geschikt zijn voor Duitsland, maar nog steeds ook licht genoeg zijn voor de Nederlandse routes. Nog merken die ik zeker mee moet nemen? ( ik weet het, er zijn honderden van dit soort topics, dus ik ga zelf ook zeker nog op zoek)
Nu ligt het er aan waar je in NL rijdt, maar meestal kun je daar met een semi-slick aan de achterkant prima uit de voeten. Op alle zandgrond-rondjes ook in de winter en bij droog weer ook op de rest.

Dan heb je achter dus geen/minimale noppen en voor een beetje.


Maar of dat dus de slimste combi is om mee naar Duitsland te nemen?


Ik zou dan misschien een setje Wolfpack Cross pakken, voor en achter. een stevige versie van de Rocket Ron. En dan in Nederland op het achterwiel gaan rijden met een Speed van WP. En in de winter eventueel de Cross er dan weer op.

Andere merken hebben soortgelijke banden.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Hmm Wolfpack...ken ik helemaal niet. Op zich altijd leuk om niet met de "usual suspects" rond te rijden 😋
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Right up your alley!
Afbeelding

:-q
Plaats reactie