Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Moovit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 25 november 2013, 22:10

Afgelopen dinsdag de routes bij Trek, Harderwijk en Ermelo gereden. Lag er prima droog bij, en dat mulle nemen we op de koop toe. Alleen tot twee keer toe lastig omhoogkomen.
Complimenten aan de bouwers. Tip; net iets meer bordjes plaatsen en nog wat verhard omzeilen.

Nu ben ik er met de auto vanuit Apeldoorn naar toe gereden.
Vraag mij af of er mooie route tussen Harderwijk (onderkant route, net boven Het Roode Koper) via Elspeet is. Dan kan ik dat koppelen met de Kroondomeinen - Echoput - Apeldoorn.

Hoor graag.
--------------------------------------------------------------
Trek Ex 8 (2019)
Trek Ex 8 (2013)
Trek Top Fuel 90 (2003)
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb gisteren de blauwe route gereden, het was in de omgeving van de Ermelscheheide wat drukker dan een normale woensdag middag. Ik heb gelijk maar een filmpje in elkaar gezet https://youtu.be/CAzOSqds_6E
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
MTB DOC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: di 4 september 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Pro SRAM Eagle AXS/Racer: Specialized New Tarmac S-Works, SRAM 22 spd
Contacteer:

Ik ben eigenlijk benieuwd of er nog een route Nunspeet komt, die aansluit op de Harderwijk route.

Per september ga ik verhuizen naar deze regio en worden de routes Harderwijk en Ermelo mijn thuisroutes. Kwartiertje warm fietsen en dan de route op🙂. Fijn vooruitzicht!
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

MTB DOC schreef: do 9 april 2020, 09:45 Ik ben eigenlijk benieuwd of er nog een route Nunspeet komt, die aansluit op de Harderwijk route.
Het was bij de aanleg van de groene route de bedoeling dat deze ook over en om de Hulshorsterzand ging.Volgens mij heeft gemeente Nunspeet deze plannen(hopelijk tijdelijk) in de ijskast gezet, het is ook de reden dat de route nu zo'n 2,5KM over een verhard fietspad gaat. Ik weet wel dat de gemeenteraad van Nunspeet over de aanleg van de route's in Nunspeet heeft gesproken.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik denk dat het natura 2000 plan nog weleens roet in het eten kan gooien voor wat betreft de zandverstuiving.

De 'locals' weten ondertussen de weg wel te vinden
Just do Ti, or did i die?
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Vorige week zaterdag een rondje blauw met mijn zoontje aan het doen, toen we getuige waren van het afvoeren van een biker per ambulance langs de flevoweg. Hoop dat het goed met hem gaat. Heeft nogal indruk gemaakt op mijn zoontje :-0
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Moovit schreef: wo 8 april 2020, 21:38 Afgelopen dinsdag de routes bij Trek, Harderwijk en Ermelo gereden. Lag er prima droog bij, en dat mulle nemen we op de koop toe. Alleen tot twee keer toe lastig omhoogkomen.
Complimenten aan de bouwers. Tip; net iets meer bordjes plaatsen en nog wat verhard omzeilen.

Nu ben ik er met de auto vanuit Apeldoorn naar toe gereden.
Vraag mij af of er mooie route tussen Harderwijk (onderkant route, net boven Het Roode Koper) via Elspeet is. Dan kan ik dat koppelen met de Kroondomeinen - Echoput - Apeldoorn.

Hoor graag.
Bij het onderwerp 'waar is de langste singletrack van Nederland?' op dit forum staat een verwijzing naar een 'knarsende tanden' rondje van forumlid reetegoed. Dit rondje van ruim 100 km verbindt Harderwijk met Hattum en terug. Het komt langs Vierhouten. Toen ik een paar weken geleden een rondje (bijna 90 km) om het Kroondomein maakte (op grond van een track van ducatiF1) kruiste ik deze route. Deze verbinding is wel mooi, maar kan niet geheel vanwege de afsluting door de veiligheidsregio van de spoorwegovergang bij Assel (kennelijk stond men daar te dicht op elkaar te wachten totdat de bomen opengaan). Je kan ook gewoon de hei bij Elspeet opzoeken en dan globaal de goede richting oprijden en dan (vanuit de anderhalve meter gedachte) steeds kiezen voor het pad zonder wandelaars of kans iemand tegen te komen. Op een gegeven moment kom je dan wel op het fietspad dat Harderwijk aan de oostkant afsluit.
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

MTB DOC schreef: do 9 april 2020, 09:45 Ik ben eigenlijk benieuwd of er nog een route Nunspeet komt, die aansluit op de Harderwijk route.

Per september ga ik verhuizen naar deze regio en worden de routes Harderwijk en Ermelo mijn thuisroutes. Kwartiertje warm fietsen en dan de route op🙂. Fijn vooruitzicht!

Hoop het niet. Laat Nunspeet alsjeblieft een vrijrijden gebied laten. Steeds meer leuke singletracks in Harderwijk groeien dicht, omdat mensen alleen maar op de route blijven.

Hoop dat dat nooit het geval in Nunspeet wordt.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

DennisP schreef: vr 10 april 2020, 07:55
MTB DOC schreef: do 9 april 2020, 09:45 Ik ben eigenlijk benieuwd of er nog een route Nunspeet komt, die aansluit op de Harderwijk route.

Per september ga ik verhuizen naar deze regio en worden de routes Harderwijk en Ermelo mijn thuisroutes. Kwartiertje warm fietsen en dan de route op🙂. Fijn vooruitzicht!
Daar is een taak voor je weggelegd. Wij rijden steeds meer de oude routes omdat de mtb routes helemaal stuk gereden worden en nu al enorm mul zijn. Zo blijven de oude paadjes mooi open 😉


Hoop het niet. Laat Nunspeet alsjeblieft een vrijrijden gebied laten. Steeds meer leuke singletracks in Harderwijk groeien dicht, omdat mensen alleen maar op de route blijven.

Hoop dat dat nooit het geval in Nunspeet wordt.
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

McLambo schreef: vr 10 april 2020, 08:23
DennisP schreef: vr 10 april 2020, 07:55

Daar is een taak voor je weggelegd. Wij rijden steeds meer de oude routes omdat de mtb routes helemaal stuk gereden worden en nu al enorm mul zijn. Zo blijven de oude paadjes mooi open 😉


Hoop het niet. Laat Nunspeet alsjeblieft een vrijrijden gebied laten. Steeds meer leuke singletracks in Harderwijk groeien dicht, omdat mensen alleen maar op de route blijven.

Hoop dat dat nooit het geval in Nunspeet wordt.
Heb die taak al een tijdje op me genomen en probeer iedereen die ik spreek er ook toe te motiveren :-D
MTB DOC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: di 4 september 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Pro SRAM Eagle AXS/Racer: Specialized New Tarmac S-Works, SRAM 22 spd
Contacteer:

DennisP schreef: vr 10 april 2020, 07:55
MTB DOC schreef: do 9 april 2020, 09:45 Ik ben eigenlijk benieuwd of er nog een route Nunspeet komt, die aansluit op de Harderwijk route.

Per september ga ik verhuizen naar deze regio en worden de routes Harderwijk en Ermelo mijn thuisroutes. Kwartiertje warm fietsen en dan de route op🙂. Fijn vooruitzicht!

Hoop het niet. Laat Nunspeet alsjeblieft een vrijrijden gebied laten. Steeds meer leuke singletracks in Harderwijk groeien dicht, omdat mensen alleen maar op de route blijven.

Hoop dat dat nooit het geval in Nunspeet wordt.
Das ook prima natuurlijk!

Door de toertochten bekend geraakt met het mooie gebied en zijn single tracks. Wellicht maar een keer aansluiten bij een Let’s ride of zelf een rondje vanuit Harderwijk langs het spoor gaan creëren🙂

Het vrije rijden in Nunspeet is dus (nog steeds) legaal?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Yup,

Het vrije rijden is nog steeds legaal in Nunspeet en dat is ook de inzet. Natuurlijk is het aan de mountainbiker om dit zo te houden, heb respect voor de wildpaden en de mederecreanten en dan blijft het wel goed gaan. :-q :-q
Just do Ti, or did i die?
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Heeft iemand misschien een gpx&fit file van de route Harderwijk/Ermelo?
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Sabai schreef: ma 27 april 2020, 21:58 Heeft iemand misschien een gpx&fit file van de route Harderwijk/Ermelo?
http://kluitech.nl/downloadroutesview.php
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Op https://mtbharderwijkermelo.nl/ kun je meer informatie over de routes vinden de GPX bestanden krijgen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Plaats reactie