Single Speed hoek

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1612
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Dropouts van paragon, redelijk apart model, ik zql ff plaatje zoeken en posten
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

fonzie schreef: zo 12 april 2020, 17:04 Afbeelding

Ook hier maar effe foto, nog een week of twee en dan kan het singlespeed feest weer beginnen 😀😀
Gaaf ding! Wat ga je er op zetten qua spulletjes?
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

MonkeyRider schreef: zo 12 april 2020, 16:46 .....en 9sp race mixed nog zo lekker met mtb spul ook.......racedubbel 2x9, singlespeed of 1x9 met 11-34 en mtb derrie .....hmmmmm
Precies, en heb nog bergen 9-speed spul liggen.
Everybody bought a new bike!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Eerst een onschuldige nieuwkomer wegjagen die naar een 1x10 wil en dan vrolijk over je 9 speed spulletjes gaan zitten babbelen, schaamteloos die singlespeeders...
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

En dat allen onder het genot van een biertje naast de bbq! :tong :-q
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

George schreef: zo 12 april 2020, 21:59 Eerst een onschuldige nieuwkomer wegjagen die naar een 1x10 wil en dan vrolijk over je 9 speed spulletjes gaan zitten babbelen, schaamteloos die singlespeeders...
Om het een beetje goed te maken....een Surly Crosscheck "zoals het heurt" singlespeed.......blijft toch een mooi fietsje.
Wat ik vooral leuk vind is dat Salsa in de grote high-tech "gravel" hausse toch weer een simpele competetive singlespeed op de markt zet voor echte bagger omstandigheden.....zet je toch weer aan het denken.

Afbeelding
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

MonkeyRider schreef: zo 12 april 2020, 14:50 Ik wil je geen onrustige Pasen bezorgen.....maar https://www.bike24.com/p2268400.html?menu=1000,4,34 :winkie:
Ik heb op de bestelknop geramd :oops:
De renstal wordt duchtig gereshuffeld hier.
Monocog eruit, Karate Monkey erin.
Oude racert eruit, CC erin.
Impulsaankoop, maar toch ook een frame dat al 10+ jaar op m'n lijstje stond. Had ook al zitten loeren naar een Genesis Croix de Fer of zelfs een Steamroller, maar een CC is sowieso een leuk beest. En hey, hij kán SS. :bier:
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

MonkeyRider schreef: zo 12 april 2020, 22:46 Wat ik vooral leuk vind is dat Salsa in de grote high-tech "gravel" hausse toch weer een simpele competetive singlespeed op de markt zet voor echte bagger omstandigheden.....zet je toch weer aan het denken.
Zeker, maar voor een dedicated baggerfiets vond ik de prijs bezopen. Ook vergeleken met bijvoorbeeld een Trek Checkpoint ALR.
Everybody bought a new bike!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

asphaltdude schreef: zo 12 april 2020, 23:02
MonkeyRider schreef: zo 12 april 2020, 14:50 Ik wil je geen onrustige Pasen bezorgen.....maar https://www.bike24.com/p2268400.html?menu=1000,4,34 :winkie:
Ik heb op de bestelknop geramd :oops:
De renstal wordt duchtig gereshuffeld hier.
Monocog eruit, Karate Monkey erin.
Oude racert eruit, CC erin.
Impulsaankoop, maar toch ook een frame dat al 10+ jaar op m'n lijstje stond. Had ook al zitten loeren naar een Genesis Croix de Fer of zelfs een Steamroller, maar een CC is sowieso een leuk beest. En hey, hij kán SS. :bier:
:-q :-q :winkie: ............als er een 58 tussen had gestaan had ik wrsch ook gedrukt voor die prijs. Ik ben ook al jaren nieuwsgierig naar zo'n CC . Wel SYS waard !
Hoog "Surly" gehalte in jouw stal intussen, blijft een leuk merk met maffe, maar slimme bikes.
Net als Salsa ook relatief duur trouwens, maar ik heb van mijn oude ss Karate Monkey en 29+ Krampus nog steeds geen spijt en altijd een :D na een ritje.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

asphaltdude schreef: zo 12 april 2020, 23:02
MonkeyRider schreef: zo 12 april 2020, 14:50 Ik wil je geen onrustige Pasen bezorgen.....maar https://www.bike24.com/p2268400.html?menu=1000,4,34 :winkie:
Ik heb op de bestelknop geramd :oops:
De beste oplossing voor je niet bestaande probleem :winkie: . Rijdt prima single speed en is lekker wendbaar.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

MonkeyRider schreef: ma 13 april 2020, 08:11 Hoog "Surly" gehalte in jouw stal intussen, blijft een leuk merk met maffe, maar slimme bikes.
Ik blijf een zwak houden voor Surly. Grappige mix van innovatief en retro-grouchy en niet te boutique.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

en gewoon lekker stevig ....da's ook wel fijn :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Mijn oudste Surly Karate Monkey uit 2011;
spuitbus paintjob (lijkt heel wat op een foto ....) stokoud JIS 5arm crankset (Shimano stx-rc midden 90-er jaren) Surly stainless steel 34t ss blad (passend, toevallig ergens op internet gevonden) , 17t en 19t Surly ss kransjes en "tug-nut" met KMC ss ketting (gewoon lomp sterk).

Op zijn "fat"st met Dually 40mm velgen en Vittoria Mezcal 29x2.6" banden (67mm) ....past achter net goed, voor kan er ook gewoon een 77mm Surly Knard in.

Polished stuur en zadelpen, sleets Ritchey zadel (ook ergens midden 90) en BBB leren handgrepen en keep-it-stupid-simple Avid BB7 remmen met 180 en 200mm schijven (ik kom er niks te kort mee)

Heerlijk fietsje! .....en singlespeed maakt ie mijn thuisrondje (Vrachelen-Dorst) steeds weer leuk :-D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

en mooie flessen opener aan je tugnut :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Hilco schreef: za 25 april 2020, 20:56 en mooie flessen opener aan je tugnut :-q
Coronaproof dus......omdat de terassen dicht zijn onderweg :bier:
Plaats reactie