Deel je route/rit

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

PaneVino schreef: zo 29 maart 2020, 12:02Dank je Fred
Afbeelding
Mooi hoor, hoop dat je genoten hebt ondanks de harde/koude wind. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ik ben vandaag vanuit Ede - Rhenen via het Let de Stigterpad naar Austerlitz, Traayweg, dan naar Den Treek, via het Jaagpad langs het valeikaneel weer terug:
https://www.strava.com/activities/3287869975

Afbeelding

Ik zoek nog een leuke verbinding iets verder om het naar Hoge Vuursche te komen en weer terug naar Den Treek.
Het rondje mag dus nog iets groter, rond de 120km ofzo.
Nu kan ik wel de gpx pakken van de grand UHR tour maar die gaat over alle mtb routes. Dat is dus niet de bedoeling.
Iemand heeft vast wel zoiets al es gereden op de gravelbike. Mag ook de tegenovergestelde richting zijn trouwens.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Heb er ook wel es aan zitten te denken om met de trein naar Hilversum te gaan en dan via de Heuvelrug terug naar Ede te fietsen. Daar heb ik dus een mooie verbinding voor nodig van Hoge Vuursche naar Austerlitz.
Thx. :-q
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/YmxW8LbnD5

Vandaag nog gereden tussen lv en Austerlitz, met de gravelracer goed te doen en veel beter zou ik zo niet weten helaas...
Is redelijk recht door allemaal.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Jefro98 schreef: zo 12 april 2020, 20:50
Ik zoek nog een leuke verbinding iets verder om het naar Hoge Vuursche te komen en weer terug naar Den Treek.
Het rondje mag dus nog iets groter, rond de 120km ofzo.
Goed topic.

Hoe is t noordelijke deel van je route? Veel gravel?

https://strava.app.link/wvRCu543D5
Déze route gaat van Zeist binnendoor naar Lage Vuursche, die raakt jouw route bijna op de oude woudenbergse zandweg.
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Bedankt mannen, hier kan ik wel wat mee. :-q
markindealpen schreef: ma 13 april 2020, 09:17

Hoe is t noordelijke deel van je route? Veel gravel?

Helaas niet nee. Voornamelijk fietspaden. Wel mooie route langs het valei kanaal maar allemaal asfalt. :(
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef: zo 23 februari 2020, 17:30 OK, dan nu een andere rit en niet vanaf huis maar vanaf Alkmaar.

Leuke rit en goed voor zo'n 200 km lengte (https://www.strava.com/activities/2396019617) met daarin zo'n 25% echt onverhard. Misschien wat tegenvallend percentage, maar de moeite waard in deze omgeving.
Tip: Vroeg beginnen, anders zou het langs de Noordzeekust wel eens stuk drukker kunnen zijn met gezinnen die over de duinpaden rijden.
Hallo Fred,

Ik zie dat je ook hier over Wieringen en door de Wieringermeer hebt gereden. Daar zijn nog wel een paar betere paadjes aan toe te voegen. Even neuzen op mijn Strava en lekker knippen en plakken. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Tijgerhaai schreef: ma 13 april 2020, 14:21 Hallo Fred,

Ik zie dat je ook hier over Wieringen en door de Wieringermeer hebt gereden. Daar zijn nog wel een paar betere paadjes aan toe te voegen. Even neuzen op mijn Strava en lekker knippen en plakken. :-q
Ter info... Wat betreft gemiste schelpen-/gravelpaden heeft Fred in de zuidwesthoek van Wieringen — tussen de Westerlandweg en De Haukes — een mooi paadje (deels gravel, deels buitendijks) geskipt, dat overigens wel in de betreffende Strade Bianche-route is opgenomen. Ook de onverharde Oeverkoogweg zou nog kunnen, maar dan moet je wel eerst door een vakantieparkje rijden. Voorts zou in het Robbenoordbos nog wel een extra (legaal) gravelpad meegepikt kunnen worden.

Wat zijn trouwens 'betere paadjes' en hoe zijn die op Strava te herkennen? Toch niet de illegale wandelpaden in deze Strava-rit? :wink:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Daar zitten inderdaad wat paden in die normaal niet gereden mogen worden. Maar dat was een toertocht en op dat moment mag het. :-D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@Tijgerhaai: Ik zal eens kijken en klopt dat ik vorig jaar een stukje gemist heb. :oops:
Goede reden om weer een dagje Noord Holland te doen. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Geen haast hoor, zo spannend is het nu ook weer niet.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Tijgerhaai schreef: di 14 april 2020, 11:26 Geen haast hoor, zo spannend is het nu ook weer niet.
Ben (serieus) benieuwd of er in die contreien (Wieringen, Wieringerwaard) nog gravelpaden/-wegen zijn die eenvoudig in de betreffende Strade Bianche-route zouden passen. Zojuist daarom nog eens in je Strava-ritten gebladerd, maar vooralsnog zie ik geen 'betere paadjes' — aannemende dat je daar 'gravelpaadjes' mee bedoelt — die daarvoor in aanmerking komen. Afgezien dan van de reeds genoemde paden nabij De Haukes (die al in de route zitten), de Oeverkoogweg en in het Robbenoordbos.
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

P.S. Kwam zojuist deze Strava-rit op Texel nog tegen. Kan je op de wandelpaden in die route momenteel ook nog vrijelijk rijden, of betrof het eveneens een toertocht?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

B@zz schreef: wo 15 april 2020, 16:00 P.S. Kwam zojuist deze Strava-rit op Texel nog tegen. Kan je op de wandelpaden in die route momenteel ook nog vrijelijk rijden, of betrof het eveneens een toertocht?

Helaas ook een toertocht, maar je zit wel heel ver terug te bladeren. Als je nog toertochten tegen komt. Want dus rij ik eigenlijk niet meer, laatst nog eens vergist in Texel omdat familie dat graag weer eens wilde rijden. Maar ik wist meteen weer waarom ik die dingen niet meer rijd. (Nooit veel gedaan trouwens.

Maar zoals je al schreef. In het Robbenoordbos kan je meer en leukere schelpenpad (fietspad) mee pakken. Betonpad tussen Robbenoord en Dijkgatbos kan je mee pakken. En heel spannend is de MTB route ook niet, dus dat stukje van het betonpad tot aan de Oomkeesweg kan je ook rijden op je racer met dikke banden.

Wat voor eisen stel je aan een paadje? Dan ga ik morgen eens rijden heb ik ook weer een doel in plaats van een dom rondje.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie