Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

BOSS schreef: zo 12 april 2020, 12:27
Lars TB schreef: zo 12 april 2020, 11:07 Huh? Technisch?
Voor de gemiddelde fietser en vergeleken met andere Nederlandse routes.....Schoorl is geen beginnersrondje.



dusssssss©
Het is maar net wat je onder “technisch” verstaat. Vroeger toen ik nog wel eens door het land reed en dan hier op het forum las “het is al weer mul aan het worden” dacht ik :lol: nog nooit op Schoorl geweest zeker? a.k.a. zandbak voor gevorderde. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Denk dat aantal SEH gevallen per 1000 bezoekers in Schoorl best hoog is vergeleken met andere routes ...... oorzaken? Relatief eenvoudig en snel maar dan wel een paar lastige secties (Nok af, Zigzag af, Rood/Groen af) en dan nog met vrij veel vaart de met mulle kuilen bezaaide zwarte blink af.
De nieuwe lussen zijn een stuk technischer maar ook veeeeeeel langzamer, ik verwacht minder ongelukken daar.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Goeie zaak dat je dat paadje niet kent Baron !
Je hebt daar ook niks te zoeken.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

yo-eddy schreef: zo 12 april 2020, 13:47 Denk dat aantal SEH gevallen per 1000 bezoekers in Schoorl best hoog is vergeleken met andere routes ...... oorzaken? Relatief eenvoudig en snel maar dan wel een paar lastige secties (Nok af, Zigzag af, Rood/Groen af) en dan nog met vrij veel vaart de met mulle kuilen bezaaide zwarte blink af.
De nieuwe lussen zijn een stuk technischer maar ook veeeeeeel langzamer, ik verwacht minder ongelukken daar.
Dat dus...vergeet ook niet het: 'bochtje van de 13 hechtingen' en de 'leeuwenkuil' :D :D

dusssssss©
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Blijkbaar kan ik beter fietsen als gedacht (of ik rij gewoon in een ouwe wijven truttetempo :winkie: ) want los van de Nok leek het me juist altijd zo,n relaxed vriendelijk parcours.
Spaarnwoude vind ik persoonlijk veel technischer. minder snel, maar veel meer gelegenheden om goed te crashen.
Maar zo te horen word het hoog tijd dat het nieuwe stuk open gaat/ ik het toch maar eens voorzichtig ga verkennen op een rustig moment.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Jurf schreef: zo 12 april 2020, 16:13
Maar zo te horen word het hoog tijd dat het nieuwe stuk open gaat/ ik het toch maar eens voorzichtig ga verkennen op een rustig moment.
Dat is helaas nog niet toegestaan en raden we ten zeerste af. Uiteraard mag je er naar kijken, al wandelend van het wandelpad. Betreden van e nieuwe stukken, lopend of per fiets, is nog niet toegestaan.

dusssssss©
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jurf schreef: zo 12 april 2020, 16:13 Blijkbaar kan ik beter fietsen als gedacht (of ik rij gewoon in een ouwe wijven truttetempo :winkie: ) want los van de Nok leek het me juist altijd zo,n relaxed vriendelijk parcours.
Spaarnwoude vind ik persoonlijk veel technischer. minder snel, maar veel meer gelegenheden om goed te crashen.
Maar zo te horen word het hoog tijd dat het nieuwe stuk open gaat/ ik het toch maar eens voorzichtig ga verkennen op een rustig moment.
Technisch allemaal gerommel in de marge natuurlijk maar denk dat Schoorl gewoon ook veel toegankelijker is voor dagjesmensen en huurfietsers dan bv Spaarnwoude
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

....één van de meest technische routes van NL .......
Los van dat dat natuurlijk helemaal niet waar is, 99% van de klappertjes op Schoorl zijn toe te schrijven aan mul zand.
Mul zand rijden is een trucje. Je hebt er geen talent voor nodig maar je moet alles net ff anders doen. Beetje Tiefschnee skien.


Wat mij opvalt zijn momenteel de helmloze spijkerbroeken die heel erg onvoorspelbaar gedrag vertonen en totaal onbekend zijn met enige mountainbike etikette, en waar gezond verstand totaal ontbreekt. Er is geen rekening mee te houden, en uiteindelijk ga je er een keer op klappen.

Ik heb nu 3x achter elkaar een near mis gehad de nok af (eerst een minuut staan te wachten bovenaan) waarbij ze het gehele pad blokkeren bij de splitsing van de kuil (durven niet verder ook niet over Halfords) omdat ze uitgebreid gaan staan te praten, op de trail. Volkomen stuitend natuurlijk, en voordat de commentaren komen dat je daar als snellere biker maar rekening mee hebt te houden. Dat zal allemaal wel. Ik kan er eigenlijk ook niet eens meer boos om worden, die mensen zelf vinden het prachtig als je aangeklabberdebangt komt, en als je uitlegt hoe/waarom snappen ze het ook volkomen. Ze willen het bijna allemaal wel vaker gaan doen, en dat is mooi voor de sport. Vaak ook lekkere meiden van een jaar of 20 in een doorschijnende yoga broek, dat helpt ook om niet boos te worden :winkie:

Laten we ons dan focussen op de term technisch.
Ik vond deze wel wat hebben, technisch in de vorm van precies springen.
Er zijn ook vast wel filmpjes van technische rotsafdalingen, met veel exposure.

https://www.youtube.com/watch?v=V-BL_p9gYko&t=90s

:winkie: :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

[teleurgesteld]Dacht ik een split-second een filmpje te zien te krijgen van "lekkere meiden van 20 in een doorschijnende yoga broek"; blijken het beelden te zijn van 1 of ander suf ATB-paadje bij Schoorl ofzo..[/teleurgesteld]
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: wo 15 april 2020, 11:17 [teleurgesteld]Dacht ik een split-second een filmpje te zien te krijgen van "lekkere meiden van 20 in een doorschijnende yoga broek"; blijken het beelden te zijn van 1 of ander suf ATB-paadje bij Schoorl ofzo..[/teleurgesteld]
ja echt he :-{
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik lees meiden, doorschijnende broek, yoga tijd om de Corona maatregelen wat te verruimen geloof ik. 😍
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik denk dat de drukte in Schoorl komende dagen gaat toenemen :D
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dus als je graag naar hitsige mamils kijkt weet je waar je moet zijn...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik rij baggy. Heb ik weer mazel. :winkie: :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Pas op je woorden jij!

Het zijn allemaal MAMIBPBTTTLCs* voor zover ik weet:


*Middle Aged Men In Baggy Pants Because They Think They Look Cool
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie