Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Anders bekeken: 2020 begin droger dan het recordjaar 1976
Afbeelding
Onnem
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 13 juli 2016, 20:32

Er is echt geen doorkomen meer aan... of je moet een fatbike hebben.

https://photos.app.goo.gl/orLPPgZsAft7EjD7A
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nu je niet meer naar het strand mag is dat een goed alternatief!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Onnem schreef: za 18 april 2020, 20:27 Er is echt geen doorkomen meer aan... of je moet een fatbike hebben.

https://photos.app.goo.gl/orLPPgZsAft7EjD7A
Dit is op de zuidlus toch?
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Straks gaan ze nog stukken terrecht afsluiten. Dan is 25 euro ineens heel wat meer geld
nicoh
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 19:02
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0

Horsthil schreef: za 18 april 2020, 22:55 Straks gaan ze nog stukken terrecht afsluiten. Dan is 25 euro ineens heel wat meer geld
25 euro is altijd te veel geld voor vignet. Geloof zelf meer in de snelle gulden,dan langzame knaak theorie. Denk ook dat ze volgend jaar stuk minder vignetjes zullen verkopen,want dan is het nieuwtje eraf. Een tientje is fatsoenlijk en meer aanvaardbaar dan woeker bedrag van 25euro
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

nicoh schreef: za 18 april 2020, 23:43
Horsthil schreef: za 18 april 2020, 22:55 Straks gaan ze nog stukken terrecht afsluiten. Dan is 25 euro ineens heel wat meer geld
25 euro is altijd te veel geld voor vignet. Geloof zelf meer in de snelle gulden,dan langzame knaak theorie. Denk ook dat ze volgend jaar stuk minder vignetjes zullen verkopen,want dan is het nieuwtje eraf. Een tientje is fatsoenlijk en meer aanvaardbaar dan woeker bedrag van 25euro
Ik denk gezien de investering dat € 25 geen woekerbedrag is. Zeker omdat ze het onderhoud volgens mij ook door betaalde krachten willen laten doen.

Den Treek heeft nu gewoon enorme pech (net als de rest van de routes op zandgrond) dat het zo droog is. Ze hebben nog niet eens de tijd gehad om een normale opening te hebben.

Het zal een flinke klus zijn om de routes begaanbaar te maken (of het moet ineens heel hard gaan regenen een paar dagen). Ik denk dat het vooral daarvan afhangt of men volgend jaar ook weer bereid is om die € 25 te betalen.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: za 18 april 2020, 23:48 Het zal een flinke klus zijn om de routes begaanbaar te maken (of het moet ineens heel hard gaan regenen een paar dagen). Ik denk dat het vooral daarvan afhangt of men volgend jaar ook weer bereid is om die € 25 te betalen.
Dat vooral. Maar ik denk dat als het zo door gaat ze bijna alle inkomsten aan onderhoud kwijt gaan zijn. Helemaal als je ook betaalde krachten inhuurt. Het zijn veel kilometers, je bent er wel even zoet mee.

Maar goed, het is vooral gewoon jammer van het weer en daar kan Den Treek niks aan doen.
Onnem
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 13 juli 2016, 20:32

RoySmit schreef: za 18 april 2020, 20:51
Onnem schreef: za 18 april 2020, 20:27 Er is echt geen doorkomen meer aan... of je moet een fatbike hebben.

https://photos.app.goo.gl/orLPPgZsAft7EjD7A
Dit is op de zuidlus toch?
Dit is op het stuk tussen de Pyramide en pannenkoekenhuis.

Zoals het er nu bij ligt gaat ook een flinke plons regen niet helpen.
Toen je nog gewoon over de bospaadjes kon gaan, waren die redelijk stevig en soms wat keitjes.
Nu is het 20 cm diep mul zand zoals, alsof je door de duinen aan zee fietst.
Een vrachtwagen met leem uitrijden, dat zal wel helpen. Zoals het nu is wordt het helemaal niks.
hurms
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 11 maart 2020, 19:30

tja dit word wel een dingetje voor ze .. kassa :lol:
maar ja als ze het onderhoud goed gaan oppakken zal ik volgend jaar ook wel weer een vinget kopen
route ligt in me achtertuin ongeveer..
en mul zand is niet erg maar overdrijven is een vak.. :-D
stukje over de heide dat mag wel mul zijn hoort er een beetje bij

ze hadden het in de herfst moeten maken dan was alles lekker vast gereden..
nu zal je hele stukken af moeten graven of moeten mengen met leem..
ben zeer benieuwd hoe ze dit gaan oppakken vooral naar volgend jaar.. :bier:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

hurms schreef: zo 19 april 2020, 13:06 maar ja als ze het onderhoud goed gaan oppakken zal ik volgend jaar ook wel weer een vinget kopen
route ligt in me achtertuin ongeveer..
Gewoon kopen ja, beter kun je het niet hebben. Een trail die echt in je achtertuin ligt is al het geld waard (misschien wel meer). Is dat niet zo of heb je veel meer keuze, dan kan je gaan twijfelen
hurms
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 11 maart 2020, 19:30

Horsthil schreef: zo 19 april 2020, 13:36
hurms schreef: zo 19 april 2020, 13:06 maar ja als ze het onderhoud goed gaan oppakken zal ik volgend jaar ook wel weer een vinget kopen
route ligt in me achtertuin ongeveer..
Gewoon kopen ja, beter kun je het niet hebben. Een trail die echt in je achtertuin ligt is al het geld waard (misschien wel meer). Is dat niet zo of heb je veel meer keuze, dan kan je gaan twijfelen
klopt ik hou me vignet ook wel aan samen met UHR

reactie van den treek op het mulle zand :

Let op | mul zand door de droogte!

De twee Treeker MTB routes zijn recent aangelegd. Door de aanhoudende droogte zijn delen van deze routes op dit moment extra mul. Ook het voormalige stuifzand waar de route deels doorheen gaat, draagt hieraan bij. Wanneer er vaker gefietst wordt op de routes en het weer een handje meehelpt, zal het mulle zand op termijn verdwijnen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Uhm ja maar dan eigenlijk wel in de andere volgorde. Dus eerst regen en dan vaker fietsen. Nu helpt meer fietsen geen r*** :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Ondanks dat een groot deel van de route een grote zandbak is moet ik wel zeggen dat het stukje net na het oversteken van de treekerweg richting het noorden (in het bijzonder dit stuk er op het moment subliem bij ligt (i.e. het stuk bestaand pad). Het is een van de weinige stukken waar ik het serieus lastig vind om hard te rijden. In verschillende van de awkward, krappe bochtjes zijn er meerdere opties of je nu binnendoor of buitenom rijd, is het (me) niet duidelijk wat nu daadwerkelijk het snelste is, en steken er op ongelegen plekken stronkjes uit. Heerlijk! Ik hoop dat dat stuk zo blijft (maar vrees dat het op termijn makkelijker zal worden).
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Bahco schreef: zo 12 april 2020, 19:13 Afbeelding
Wie nu nog wilt beweren dat het een zomersport is.. :winkie:
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Plaats reactie