MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Haha, ik ga daar ook links. Veel te leuk. Kan het bijna wel dromen. De linker klim is een mooie technische uitdaging, maar zeker te doen. Dan bovenop nog wat wortels. 3x opschakelen, langs nog een wortelpartij waar je met een mooie kom-slinger links langs kan. Flauwe knik naar links met flink wat wortels. Dan nog een knik naar links na een korte flauwe afdaling, oppassen dat je daar niet rechts naast de track komt ivm een drainage kuil. Bocht naar rechts vlak voor een oversteek waar regelmatig wandelaars zijn. Klim langs omgevallen boom, bocht naar rechts flink wat wortels waar je rechts goed langs kan. Afdalinkje. Oversteek breed zandpad. En dan even later weer op de officiële track. Voorlopig speel ik het voor de ervaring wel allemaal in mijn hoofd af. :lol:
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Onderhoudsman schreef: ma 20 april 2020, 16:12 Laatste nieuws.... komende dagen gaat Dorst helemaal op slot !
Vervolgens gaat Cadettenkamp voor de helft dicht !
En tenslotte gaat op Vrachelen het stuk Meerberg er tussen uit !
Omleidingen zullen worden aangegeven .

Dit alles met pijn in ons hart maar hebben net expres nog even gefietst met de leden van de stichting om zeker te zijn van ons besluit !

Gr onderhoudsteam
Niet leuk, maar begrijpelijk. Veel succes met al het tegengas dat je zal ontvangen, en het noodzakelijke onderhoud.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

De enige juiste beslissing. :-q
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Wat ik al zei: wielrennen! :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Sorry, dat gaat écht nooit gebeuren. :lol:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Lekker op zondagochtend in een groepje met Lycra Erik! Allemaal hetzelfde aan. Lijkt me echt iets voor jou! En weer op tijd thuis voor moeder de vrouw natuurlijk! :lol: :lol: :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Erg jammer en hoop dat er iets wordt gevonden om de tracks toch te openen als het heeel lang droog blijft.
Good luck met al het onderhoud :-q :-q :-q
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Ad58 schreef: ma 20 april 2020, 19:08 Wat ik al zei: wielrennen! :lol:
Ja.. zit stiekem ook al even naar een racer te kijken. Met de crosser of MTB op de weg ben je na een paar keer wel klaar mee :((
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Haha. Gewoon een leuk tweedehandsje, heb ik ook gedaan. Een 105 groepje is goed zat. Als je niet al te duur koopt, kun je er ook nog een handgespaakte wielset op zetten. 25 mm bandjes (28 als het past) en klaar ben je.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Ja eens, dat ga ik maar eens in de gaten houden :-q
Het wagenpark wisselt hier vrij snel... nu nog de hoofddirectie overtuigen :lol: :bier:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Op MP is zat te vinden. Ik heb ooit een Stevens Stelvio gekocht. Gewoon een uitstekend fietsje voor weinig geld!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

koeboe schreef: ma 20 april 2020, 19:48 Ja.. zit stiekem ook al even naar een racer te kijken. Met de crosser of MTB op de weg ben je na een paar keer wel klaar mee :((
Zondag 64 km overwegend op asfalt gereden (oa naar de track Vld Broekpolder). Mensen verklaren me voor gek. Wel een prima training, vooral met wind tegen.
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Giant-E schreef: ma 20 april 2020, 20:27
koeboe schreef: ma 20 april 2020, 19:48 Ja.. zit stiekem ook al even naar een racer te kijken. Met de crosser of MTB op de weg ben je na een paar keer wel klaar mee :((
Zondag 64 km overwegend op asfalt gereden (oa naar de track Vld Broekpolder). Mensen verklaren me voor gek. Wel een prima training, vooral met wind tegen.
Die discipline kan ik helaas (nog) niet opbrengen. Laten we hopen op betere tijden voor de tracks :wink:
rorikev
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 10 september 2010, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Excalibur 9

Rob heeft het hier nog niet gemeld, maar Dorst wordt compleet afgesloten.
Cadettenkamp en Vrachelen deels. De schade wordt te groot. Foto’s en verdere uitleg staan op Facebook.
WzL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 2 september 2012, 21:41
Mijn mountainbike: Cube GTC 2016

rorikev schreef: di 21 april 2020, 09:45 Rob heeft het hier nog niet gemeld, maar Dorst wordt compleet afgesloten.
Cadettenkamp en Vrachelen deels. De schade wordt te groot. Foto’s en verdere uitleg staan op Facebook.
Ik heb de email ook ontvangen als "vriend" van MTB tracks oosterhout. Het voelt als mosterd na de maaltijd, maargoed het is niet anders. Ik heb geen facebook dus ik ken de details niet m.b.t. de schade. Wellicht is het een idee om hetzelfde beleid te gaan voeren als in Loonse en Drunense duinen, alhoewel ik daar geen voorstander van ben, echter als dat dit soort situaties kan voorkomen. Nu lijkt het erop dat de Tracks ten onder gaan aan het eigen succes.
Hopelijk blijft dit een unieke en eenmalige situatie. Wordt er overigens nog iets over verteld op facebook, wanneer de tracks weer opengaan?
Plaats reactie