NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Klopt, maar ik had deze drukte niet verwacht. Ben iets te verwend met de brede polderwegen in Flevoland. :-)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat is dan wel weer het voordeel van in de polder wonen. Zelfs op het drukste moment kan je een kanon afvuren. Rijen voor de bouwmarkt? Wat is dat?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

BLIJF WEG. Helaas kunnen we het niet mooier maken dan het is. Blijf weg van de routes op de Utrechtse Heuvelrug. Parkeerplaatsen rond de routes zijn op veel plaatsen dicht op last van de gemeente. Amerongen, Rhenen, Veenendaal, Lage Vuursche, Zeist. Foutparkeerders gaan met een prent naar huis. Helaas zien we nogal wat auto’s met een fietsendrager op de trekhaak op vreemde plekken staan. In de berm, of voor een bosingang waar de brandweer bij nood in wil. Doe het niet.

Vanwege de extreme droogte hollen onze routes hard achteruit. Er zijn al routes dicht op last van de terreineigenaren, zoals Zeist en Leersum. Andere routes zullen volgen. Respecteer de afzettingen. Doe thuis even een regendans en ga dan de met fiets de weg op, of kies een route over verharde fietspaden.
Fiets thuis een rondje en haal daar een frisse neus. Blijf weg

Afbeelding
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Was extreem rustig rondom de kuil, je herkent het amper zonder massa's wandelaars en bikers. LV bij hermetisch afgesloten voor de buitenwereld.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Fred (mtb-sport) schreef: zo 26 april 2020, 14:23 Was extreem rustig rondom de kuil, je herkent het amper zonder massa's wandelaars en bikers. LV bij hermetisch afgesloten voor de buitenwereld.
Heerlijk
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Hoe lang duurt die parkeerplaatsen kolder nu nog? 28-4 of daarna ook?
Zit nu op de Veluwe, daar is alles toegankelijk, incl Posbank.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Denk dat niemand hier de juiste info kan geven over ‘kolder’ mbt afsluiten voor gemotoriseerd verkeer. Is namelijk een MTB forum :winkie:
Zonder gekheid: Denk dat sommige afsluitingen langer zullen duren dan wij zouden wensen en wij NL alleen maar kunnen afwachten.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik hoop alleen dat de regio coordinatoren snel hun verantwoordelijkheden weer verplicht conform de landelijke lijn in moeten zetten. Al die lokale baasjes die nu beetje wedstrijdje verplassen aan het doen zijn schiet ook niet op.
Of kan iemand feitelijk onderbouwen waarom de Posbank en omgeving vrij is en de UHR parkeerterreur heeft? (Los van het feit dat je nu de routes niet op moet willen).
Bicycle, bicycle, bicycle
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Stel de vraag aan de burgemeester. Die besluit uiteindelijk.
Jouw reacties lijken met de dag zuurder te worden, gaat het wel goed daar?
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Hahah, ik bedacht het zelf ook al :wink:
Ben er wel klaar mee ja, vooral de lokale interpretaties zonder duidelijke onderbouwing.
Bicycle, bicycle, bicycle
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Tja, het is gewoon iets wat me moeten ondergaan. Het ligt ruim buiten mijn sfeer van mijn invloed, dus ik maak er niet druk om. Ik vind het ook niet altijd even logisch, maar goed het is wat het is. Het is niet de moeite waard om hier energie te steken.
Dus ik zou jou ook aanraden het gewoon te accepteren, of je moet het binnen jouw sfeer van invloed willen plaatsen: dan op naar de burgemeester :bier:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Sst geen slapende honden wakker maken.
Dat de P's op de Posbank open zijn verbaasde mij ook en ze staan nog vol ook.

Geen probleem mee dat de UHR P's afgesloten zijn, routes liggen er toch niet goed bij.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

daniel1975 schreef: zo 26 april 2020, 17:02 Ik hoop alleen dat de regio coordinatoren snel hun verantwoordelijkheden weer verplicht conform de landelijke lijn in moeten zetten. Al die lokale baasjes die nu beetje wedstrijdje verplassen aan het doen zijn schiet ook niet op.
Of kan iemand feitelijk onderbouwen waarom de Posbank en omgeving vrij is en de UHR parkeerterreur heeft? (Los van het feit dat je nu de routes niet op moet willen).
Omdat op de UHR de invloed van Utrecht en Amsterdam groter is. De afsluiting van parkeerterreinen begon in Soest en Baarn, hier komen gigantisch veel mensen uit Utrecht en Amsterdam om te recreëren. En de dagen dat die afsluiting er niet was, was het ook een grote chaos op de parkeerplaatsen. De garantie van 1,5 meter is alles behalve mogelijk daar en een van de belangrijkste redenen waarom de parkeerterreinen te sluiten. Je kan het een grote onzin vinden, maar als je lokaal bent en weet hoe druk het kan zijn, snap je het

En er is toch niet te fietsen op het moment op de routes. Je mist letterlijk niks, condities zijn erg slecht, je sloopt alleen maar de baan.
hurms
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 11 maart 2020, 19:30

Horsthil schreef: zo 26 april 2020, 17:25
daniel1975 schreef: zo 26 april 2020, 17:02 Ik hoop alleen dat de regio coordinatoren snel hun verantwoordelijkheden weer verplicht conform de landelijke lijn in moeten zetten. Al die lokale baasjes die nu beetje wedstrijdje verplassen aan het doen zijn schiet ook niet op.
Of kan iemand feitelijk onderbouwen waarom de Posbank en omgeving vrij is en de UHR parkeerterreur heeft? (Los van het feit dat je nu de routes niet op moet willen).
Omdat op de UHR de invloed van Utrecht en Amsterdam groter is. De afsluiting van parkeerterreinen begon in Soest en Baarn, hier komen gigantisch veel mensen uit Utrecht en Amsterdam om te recreëren. En de dagen dat die afsluiting er niet was, was het ook een grote chaos op de parkeerplaatsen. De garantie van 1,5 meter is alles behalve mogelijk daar en een van de belangrijkste redenen waarom de parkeerterreinen te sluiten. Je kan het een grote onzin vinden, maar als je lokaal bent en weet hoe druk het kan zijn, snap je het

En er is toch niet te fietsen op het moment op de routes. Je mist letterlijk niks, condities zijn erg slecht, je sloopt alleen maar de baan.
meer kan ik er niet aan toevoegen blijf lekker thuis of rij naar de Posbank,. UHR is een zand hoop geworden.
vanaf dinsdag krijgen we wat regen .. :-q
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Wat ik mij wel bij de afsluit maatregelen afvraag, hebben ze wel eens naar winkels gekeken?
Dit soort maatregelen is wel heel erg meten met 2 maten. Letterlijk en figuurlijk.
Een auto is zeker meer dan 1,5 meter breed. De paden in winkels niet.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Plaats reactie