NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Was eergisteren in Schoorl. Prima te doen.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Rhenen lag er vanmiddag super bij, met maar één plasje. Tot er hagel viel.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Zojuist is bekend gemaakt dat de parkeerplaatsen bij de recreatie- en natuurgebieden in de gemeentes Zeist, Woudenberg en Leusden voorlopig permanent gesloten zijn. De parkeerplaatsen van de gemeentes Baarn, Lage Vuursche, Soest, Driebergen, Doorn, Maarn, Maarsbergen, Leersum, Amerongen en Rhenen zijn (vooralsnog) alleen in het weekend afgesloten. Hou je aan de RIVM regels. Een frisse neus halen doe je niet met de auto, maar te voet of op de fiets. Kom dus niet met de auto naar de Heuvelrug!

Dit is geen (slechte) 1 april grap, maar een noodzakelijke maatregel.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

KOM NIET NAAR DE HEUVELRUG
De gemeente Utrechtse Heuvelrug gaat net als alle andere gemeenten op de Heuvelrug ook alle parkeerplaatsen doordeweeks afsluiten. Deze noodverordening gaat vrijdagavond in en zal in ieder geval gelden t/m 28 april. Hiermee trekt de gemeente één lijn met het parkeerbeleid van de gemeentes Zeist, Woudenberg en Leusden. Bij de afritten van de snelweg worden tekstkarren geplaatst, bij de belangrijkste punten worden ook verkeersregelaars ingezet en BOA's zullen toezicht houden.

Er is dus géén parkeermogelijkheid bij de natuurgebieden bij de gemeentes Zeist, Woudenberg, Leusden, Baarn, Lage Vuursche, Soest, Driebergen, Doorn, Maarn, Maarsbergen, Leersum, Amerongen en Rhenen.

Met de auto richting de heuvelrug komen is komende weken dus absoluut niet de bedoeling. Niemand zit te wachten op verdere aanscherping van de noodverordening, met alle gevolgen van dien.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Hoe ligt Rhenen er met de huidige droogte bij?

Edit: antwoord inmiddels gevonden in het 5 van Rhenen topic :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

BLIJF WEG. Helaas kunnen we het niet mooier maken dan het is. Blijf weg van de routes op de Utrechtse Heuvelrug. Parkeerplaatsen rond de routes zijn op veel plaatsen dicht op last van de gemeente. Amerongen, Rhenen, Veenendaal, Lage Vuursche, Zeist. Foutparkeerders gaan met een prent naar huis. Helaas zien we nogal wat auto’s met een fietsendrager op de trekhaak op vreemde plekken staan. In de berm, of voor een bosingang waar de brandweer bij nood in wil. Doe het niet.

Vanwege de extreme droogte hollen onze routes hard achteruit. Er zijn al routes dicht op last van de terreineigenaren, zoals Zeist en Leersum. Andere routes zullen volgen. Respecteer de afzettingen. Doe thuis even een regendans en ga dan de met fiets de weg op, of kies een route over verharde fietspaden.
Fiets thuis een rondje en haal daar een frisse neus. Blijf weg

Afbeelding
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Ook specifiek Rhenen? Op de nieuwe kombochten na lag dat er vorige week nog perfect bij.
We wilden vanavond nog even een paar rondjes rijden, we zouden uiteraard niet met de auto komen.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Blijft bizar om te zien hoe de boel er bij ligt. :-(
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Robertdj schreef: vr 24 april 2020, 14:37 Ook specifiek Rhenen? Op de nieuwe kombochten na lag dat er vorige week nog perfect bij.
We wilden vanavond nog even een paar rondjes rijden, we zouden uiteraard niet met de auto komen.
Ga lekker fietsen als je maar beloofd om daarna in je verslag neer te zetten dat het dramatisch was
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Toch mooi om te zien hoe de 'Blijf weg' berichten zich naadloos afwisselen met de 'hoe ligt het er bij' ' berichten
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Thierry le Brun schreef: vr 24 april 2020, 17:31 Toch mooi om te zien hoe de 'Blijf weg' berichten zich naadloos afwisselen met de 'hoe ligt het er bij' ' berichten
Misschien toch maar wat pistecamera's ophangen zodat iedereen overal kan zien hoe de sneeuwcondities zijn
Wemmies #33
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 14 februari 2020, 13:09

bouwpakket schreef: vr 24 april 2020, 17:52
Misschien toch maar wat pistecamera's ophangen zodat iedereen overal kan zien hoe de sneeuwcondities zijn
Ah, beetje pulp, her en der een bruin plekkie, is nog wel te doen denk ik 😕
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

We zijn aan het sparen voor een Zamboni
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: vr 24 april 2020, 17:52
Thierry le Brun schreef: vr 24 april 2020, 17:31 Toch mooi om te zien hoe de 'Blijf weg' berichten zich naadloos afwisselen met de 'hoe ligt het er bij' ' berichten
Misschien toch maar wat pistecamera's ophangen zodat iedereen overal kan zien hoe de sneeuwcondities zijn
Eventjes Feratel bellen dus. En dan ook gelijk van die grote digitale infoborden regelen met tv en een kaart waarop we kunnen zie wat gesloten en open is
https://www.sitour.at/en/information-sy ... ma-system/
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Optie?

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie