Nedereindse plas nieuwegein

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Wat is enduro en wat is dirt, nou die discussie is het scheppen niet waard 8) Het gaat om het kunnen oefenen van bepaalde elementen. De huidige drop heeft een gap en de tafels zijn erg steil. Wordt het daarmee dus enduro en niet dirt? Scheppen is leuk en het oefenen daarna. En welke naam dat dan heeft... :bier:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Aanstaande zaterdagmiddag aanleg mtb lijn in Bike Park Utrecht
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Waar is het nou? Niet bij de Nedereindse plas, maar bij Overvecht? Adres?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zeker wel de Nedereindse Berg. Aldaar is ook het Bike Park. (In Overvecht ligt enkel een voormalige BMX baan).
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Schetsen van de ideeën:

Afbeelding

Afbeelding

Er is voor aanstaande zaterdag een mini graafmachine gehuurd. Kunnen we veel werk verzetten.
Gebruikersavatar
Kartoffel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 339
Lid geworden op: vr 5 juni 2015, 17:38
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM V4

Is er toevallig iemand recentelijk nog op de berg wezen fietsen? Ik ben er zelf al maanden niet meer geweest en dacht binnenkort weer eens een rondje te maken, maar heb weinig zin in scheenbenen vol brandnetels :-D
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Wat ik via mtbroutes lees , is het weinig tot geen oh gepleegd de afgelopen tijd , dus denk niet de moeite waard , tenzij je brandnetels e.d lekker vindt :tong :lol:

https://www.mtbroutes.nl/utrecht/nieuwegein

(Ik hoop dat ik er naast zit qwa o.h )
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Jammer, maar als je dit dan in een review leest:
"Paadje tussen de bomen door veel te smal, waardoor je moet zigzaggen tussen de bomen moet gaan."
Euh, ja, dat is soort van de bedoeling?

Toegang is gratis, het is mooi meegenomen als de track er wel goed bij ligt. Dus om nou keihard te gaan klagen omdat vrijwilligers hun 'werk' niet gedaan hebben, alsof men ergens 'recht' op heeft.... Het is hooguit zonde.
Ach, reviews in het internettijdperk. :roll:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Naar ik begrepen heb schijnt er gemaaid te zijn omdat CS030 heeft er voor de zomervakantie getraind heeft. Ik ben er de afgelopen maanden niet meer geweest. Trekken aan een dood paard, ook ik ben er nu klaar mee. Een van de laatste der mohikanen.
Maar goed CS030 haalde er recentelijk nog wat dus wie weet. Gewoon een keer mee pakken en je ervaring hier delen :-q
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Even een oud topic weer opentrekken :wink: Iemand onlangs op dit parcoursje geweest en kan vertellen of er te rijden valt (als in dat je je niet met een kapmes door de brandnetelstruikel hoeft te hakken)?
carbon bike, titanium collarbone...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nespresso schreef: zo 26 april 2020, 19:13 Even een oud topic weer opentrekken :wink: Iemand onlangs op dit parcoursje geweest en kan vertellen of er te rijden valt (als in dat je je niet met een kapmes door de brandnetelstruikel hoeft te hakken)?
Ik was 7 april, toen kon je er goed rijden. Veel droogte daarna dus verwacht geen extreme overwoekeringen.

Gemeente Utrecht zegt dat de Berg nog zeker 10 jaar recreatie gebied is. Wellicht dat sportutrecht de mtb-route meeneemt in hun visieplan “wielrennen in Utrecht”. Ik heb het plan eind 2019 overhandigd, dus ik zal volgend jaar eens informeren :bier:
Laatst gewijzigd door Jurriaan op zo 26 april 2020, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Nespresso schreef: zo 26 april 2020, 19:13 Even een oud topic weer opentrekken :wink: Iemand onlangs op dit parcoursje geweest en kan vertellen of er te rijden valt (als in dat je je niet met een kapmes door de brandnetelstruikel hoeft te hakken)?
Ik ga het over een half uur proberen.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Jurriaan schreef: zo 26 april 2020, 19:29...
Gemeente Utrecht zegt dat de Berg nog zeker 10 jaar recreatie gebied is. Wellicht dat sportutrecht de mtb-route meeneemt in hun visieplan “wielrennen in Utrecht”. Ik heb het plan eind 2019 overhandigd, dus ik zal volgend jaar eens informeren :bier:
Laten we het hopen en in ieder geval goed om te horen dat er iets richting de gemeente aan gedaan is :-q Utopisch gezien zou een wat langere route helemaal prachtig zijn. Het hoeft geen UHR te worden, maar b.v. Rotterdam Berschenhoek is ook best een serieuze afstand. (Maar "wij" hebben dan wel de luxe van een echte berg.)

Toen een aantal jaar geleden de Leidsche Rijn / A2-tunnel werd gemaakt werd er gesproken over mogelijk een MTB-route langs de A2-overkapping. Daar heb ik nooit meer wat van gehoord. En het lijkt me eerlijk gezegd ook lastig om daar een uitdagend iets te realiseren.

Maar goed, voor mij is het naar de Nedereindse plas nog aan te fietsen, dus wil er binnenkort wel weer eens gaan kijken.
carbon bike, titanium collarbone...
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Het lag er goed bij. Prima te doen, geen last van brandnetels. Toch fijn om even buiten geweest te zijn.
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

Is die MTB lijn in t dirt park er eigenlijk ooit gekomen?
Er ligt daar hoogte zat voor een leuke flow en jump lijn.
Plaats reactie